Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-09, 06:23
  #3625
Medlem
Sonyn skulle jag säga.
Inte bara för att det är Android utan även för att jag anser Sony gör bättre TV än övriga du nämner.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-09 kl. 06:45.
2017-08-09, 10:28
  #3626
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Sonyn skulle jag säga.
Inte bara för att det är Android utan även för att jag anser Sony gör bättre TV än övriga du nämner.

Jo, men det jag undrar är om android tv klarar av smart iptv appen. Jag hörde att Sonys nya uppdateringar har gjort att det inte går att se iptv med smart iptv appen.
2017-08-09, 10:38
  #3627
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Jo, men det jag undrar är om android tv klarar av smart iptv appen. Jag hörde att Sonys nya uppdateringar har gjort att det inte går att se iptv med smart iptv appen.

Kör själv Smart IPTV appen på mina två Samsung TVn, har funkat felfritt sedan 1 år tillbaka. Vet inte hur det är med Sony men har läst på diverse IPTV forum att LG ska vara smidigt som fan med SmartIPTV appen och därefter kommer Samsung på listan. Skulle rekommendera att kolla på någon av dessa två om du ska inköpa ny TV.
2017-08-09, 11:02
  #3628
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storepojke
Har nu haft iptv ett helt år nästan och alltid funkat bra!

Något som dock irriterar är när jag ska se fotboll på vissa kanaler och bollen fladdrar när de passar alt slår inlägg.

Någon som har samma problem?
Ser på kanalerna via iptv-appen bör nämnas.

Ni som kör med boxen upplever ni samma sak?

Har hänt mig ett fåtal gånger på de utländska sportkanalerna, t.ex Bein Sport eller BT sport. Har aldrig hänt på Viasat eller Cmore kanalerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Hellu!

Fått intrycket här att camdserver är den som är pålitligast mellan den och Rapid stämmer det?

Var lite nyfiken på att införskaffa rapid genom giant iptv men blir lite skrämd efter att ha läst runt?

Vad rekommenderar ni?

Jag kör både Camdserver och Rapid. Anledningen till detta? Viasatkanalerna. Har alltid gillat Champions League fotboll men på Rapid har Viasat kanalerna aldrig varit något vidare, när det väl ska visas fotboll så ändrar de bilden av någon anledning till 720x för att jämföra med Camdservers 1280x. Blir alltså ingen vidare upplevelse om du ska kolla sport på Viasat genom Rapid.

Cmore är dock aningen bättre på Rapid och det är den ända anledningen till att jag har kvar mitt abonnemang hos dom då det kan hända att man kollar på Allsvenskan nån gång. Annars ser jag övriga kanaler som TV6, TV12 etc som likadana hos båda leverantörerna.
2017-08-09, 11:09
  #3629
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Kör själv Smart IPTV appen på mina två Samsung TVn, har funkat felfritt sedan 1 år tillbaka. Vet inte hur det är med Sony men har läst på diverse IPTV forum att LG ska vara smidigt som fan med SmartIPTV appen och därefter kommer Samsung på listan. Skulle rekommendera att kolla på någon av dessa två om du ska inköpa ny TV.

Jag tror det får bli en LG eller Samsung orkar inte att det ska krångla med Sony Android tv
2017-08-09, 12:25
  #3630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Jo, men det jag undrar är om android tv klarar av smart iptv appen. Jag hörde att Sonys nya uppdateringar har gjort att det inte går att se iptv med smart iptv appen.
Kan inte se att det skulle vara nåt problem då det funkar fint på små Android stickor för 3-400:- eller RPi3.
Dessutom så orkar den ju med Kodi med som kräver mer resurser så är det nåt problem så är det snarare ett mjukvaru problem. Men finns ju hur många Android appar som helst att välja bland och är inte låst till nån enstaka.
Många appar stöder inte textning fullt ut heller så skulle inte välja TV efter IPTV appar iaf.
Då det gäller Samsung åtminstone så funkar inte texttv textning heller i apparna som finns för den.
Ang uppdateringar så är det väl nåt som gäller alla modeller i vissa länder där dom får påtryckningar att ta bort apparna.
Rekommenderar iaf Sonyn.
__________________
Senast redigerad av FreddyK666 2017-08-09 kl. 12:35.
2017-08-09, 15:42
  #3631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmister123
Vilket program använder du för Tv ?

Den länken ska alltså läggas till under EPG flicken i det program du använder. tex.. Perfect player
Jaha - så långt tänkte inte jag -- Jag nöjer mig med VLC player tillsvidare. Jag väntar på en TVIP box och hoppas det fungerar bra.
2017-08-09, 17:03
  #3632
Medlem
Verkar som samsung också tagit bort appen ss iptv nu :-o
2017-08-09, 22:56
  #3633
Medlem
Poddes avatar
Finns det någon pålitlig camdserver reseller eller köper man direkt av dom?
2017-08-10, 06:36
  #3634
Medlem
Boyette vet jag är camdserver reseller utöver Rapid bla.
2017-08-10, 10:58
  #3635
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Är det någon här inne som kör med Android tv? Var hos en vän igår och såg att han körde med Android 6.0 Marshmallow.Han har en Sony bravia, då funkade iptv hur bra som helst. Han hade dessutom Smart IPTV appen.
Det jag undrar är om någon här inne kör med Android 7.0 (Nougat) och har fått det att funka med IPTV?

Då tv jag har tänkt köpa kommer att ha Android 7.0
2017-08-10, 11:52
  #3636
Medlem
YDKJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Är det någon här inne som kör med Android tv? Var hos en vän igår och såg att han körde med Android 6.0 Marshmallow.Han har en Sony bravia, då funkade iptv hur bra som helst. Han hade dessutom Smart IPTV appen.
Det jag undrar är om någon här inne kör med Android 7.0 (Nougat) och har fått det att funka med IPTV?

Då tv jag har tänkt köpa kommer att ha Android 7.0

Jag har använt appen KODI och tillägget PVR IPTV Simple Client för att kolla mina kanaler, funkar galant. Sony android tv

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback