Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 19:21
  #373
Medlem
Senaste mjukvaran för ATV4 skapade ett krav på lösenord för att spela upp via airplay, det finns beta-version av Beamer som stödjer detta.
Citera
2017-05-24, 17:09
  #374
Medlem
Tack för svar!

Antingen la de till följande text efter jag kollade sist eller så missade jag helt enkelt informationen, hursomhelst så funkar det nu. Ni andra som upplever samma problem behöver bara följa instruktionerna nertill.

Edit, om det gäller 10.2 så ska det vara löst i senste betan
We’re working on supporting device verification, this is available in Beamer 3.3 beta 1 and later. To update to a beta version, enable “Include pre-release versions” on the Advanced tab of the preferences and click “Check for Updates Now”.

Tack och trevlig kväll.
Citera
2017-07-18, 23:25
  #375
Medlem
MrDepleteds avatar
Vi har flera Apple ID i familjen, men alla kommer kunna använda ATV:n trots att det är olika ID:n va? Sitter nämligen med fingret på köpknappen här men vill bara kolla det...
Citera
2017-07-19, 02:53
  #376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyyn-X
Då klarar jag mig nog med 32gb

Tack
Den lagrar nästan ingenting på hårddisken. Apparna är i regel pyttesmå, även fast Apple har tagit bort begränsningen på max 200 MB, och teoretiskt kan vara upp till 4 GB, så skulle det i så fall röra mer intensiva spel. Vanliga appar för att streama innehåll är sällan mer än ett par megabyte. Förmodligen för de använder sig av ett gränssnitt som finns inbyggt i utvecklingskittet och finns i systemet.
Citera
2017-07-19, 08:03
  #377
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Vi har flera Apple ID i familjen, men alla kommer kunna använda ATV:n trots att det är olika ID:n va? Sitter nämligen med fingret på köpknappen här men vill bara kolla det...

Ja. Att ladda ner appar eller film kräver ett Apple-ID men att tex stream med Airplay från en telefon eller dator funkar oavsett vilken Apple-ID som används på ATV:n.
Citera
2017-08-10, 00:43
  #378
Medlem
hej, undrar om det går att titta på twich genom atv?
Citera
2017-08-10, 01:51
  #379
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omolas
hej, undrar om det går att titta på twich genom atv?

Går alldeles utmärkt. Leta efter Twitchy i App Store.
Citera
2017-11-10, 21:19
  #380
Medlem
eshkoshkas avatar
Vad är TV för jävla skit som dykt upp? Går det få bort på något sätt?
Citera
2017-11-10, 21:39
  #381
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Vad är TV för jävla skit som dykt upp? Går det få bort på något sätt?

Håller med om att det är ren skit!
Citera
2017-11-29, 20:49
  #382
Medlem
Luxuss avatar
Jag råkade trycka på någon knapp på fjärren under filmtittande och fick upp ett meddelande typ ”stackavbild har sparats, håll in... i sex sekunder för analys”. LYckas inte googla upp funktionen och har ingen aning om vad jag tryckte på för knapp. Nån som vet vad för funktion det är?

Edit:
Hittade till slut ett svar.
https://apple.stackexchange.com/ques...hot-apple-tv-4
__________________
Senast redigerad av Luxus 2017-11-29 kl. 21:06. Anledning: Hittade svaret själv
Citera
2017-11-29, 22:11
  #383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Vad är TV för jävla skit som dykt upp? Går det få bort på något sätt?
Göm allt du inte vill se och inte kan avinstallera i en mapp.
Citera
2017-11-30, 09:41
  #384
Medlem
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Vad är TV för jävla skit som dykt upp? Går det få bort på något sätt?
Lugn och fin! Kan du inte bara låta blir att använda den, som ett första steg, så du slipper hjärtinfarkt?
Jag tycker appen verkar ha sina poänger, men låter tiden utvisa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback