Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-05, 17:48
  #13
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Skärgårdsfest. Tankarna går till raggare. Sannolikt svenskar iaf eftersom det skedde i skärgården.
Idiot Det kallas skärgårdsfesten men är i stan, du kan väl för fan kolla lite så hederligt folk slipper slösa tid på att rätta dina förvirrade tankar. Glo här: http://www.karlskronaskargardsfest.se/
Citera
2017-08-05, 18:10
  #14
Medlem
retepm.s avatar
Stort alkoholintag, anmälningsbenägenheten har ökat osv.
Citera
2017-08-05, 18:21
  #15
Medlem
Jan66s avatar
Jag var där igår kväll och svenska är ett minoritetsspråk bland de ungdomar som driver runt i klungor.
Nu vet jag inte var detta inträffade. Det finns ju artistuppträdande både på det område där man betalar, samt på annan scen där man ger frivilliga bidrag.
Citera
2017-08-06, 10:01
  #16
Medlem
Enligt SVT har det hänt igen:
Citat:
Ett tiotal nya fall av sexuella ofredanden

Under lördagskvällen och natten har ytterligare ett tiotal anmälningar gjorts.

Samtliga fall ska ha inträffat på festivalområdet och enligt polisen är det tjejer i övre tonåren som är drabbade

En person sitter gripen, misstänkt för sexuellt ofredande
Citera
2017-08-06, 12:50
  #17
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Enligt SVT har det hänt igen:

Ja, det var ju inte oväntat. Hälsar på släkt i Karlskrona, och såg bussar fulla med stökiga och fulla killar som såg ut att komma från Afghanistan. Ett par stycken hade läskflaskor med någon genomskinlig vätska..hembränt trodde jag.. men nej, de började sniffa på innehållet på stationen/busshållplatsen och det stank lösningsmedel e.d.
Citera
2017-08-06, 17:31
  #18
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Idiot Det kallas skärgårdsfesten men är i stan, du kan väl för fan kolla lite så hederligt folk slipper slösa tid på att rätta dina förvirrade tankar. Glo här: http://www.karlskronaskargardsfest.se/


För att reda ut detta så ligger väl Karlskrona i skärgården?

Finns precis som i så många andra städer en heldel invandring i Karlskrona och man har ju inte missat vad som händer i Ronneby som ligger några stenkast därifrån....

Har inte en aning om nationalitet på förövarna.

Ingen som var där och kan upplysa om hur läget var generellt?
Citera
2017-08-06, 17:58
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Jag var där igår kväll och svenska är ett minoritetsspråk bland de ungdomar som driver runt i klungor.
Nu vet jag inte var detta inträffade. Det finns ju artistuppträdande både på det område där man betalar, samt på annan scen där man ger frivilliga bidrag.

Det stämmer säkert att svenska är ett minoritetsspråk, de talar nämligen en så vidrig dialekt där att det är helt obegripligt
Citera
2017-08-06, 18:17
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det stämmer säkert att svenska är ett minoritetsspråk, de talar nämligen en så vidrig dialekt där att det är helt obegripligt

Funny Funny. Jag är skåning boende i K-na och tycker att det låter rätt okej 😆
Det driver runt flyktingar i klasar så arabiska och vad det än är afghaner pratar är majoritet bland ungdomarna
Citera
2017-08-07, 14:29
  #21
Medlem
Inga fall av sexuellt ofredande har ännu nått tingsrätten. Gällande brott mot person har man vid Blekinge tingsrätt sedan den 1 augusti fått in följande; 4 fall av misshandel, 1 fall av olaga hot samt 1 våldtäkt.

Någon som sitter på aktuell statistik vad gäller hur stor andel av brott mot person som når tingsrätt?

Edit: Målförteckning bifogad; https://minfil.org/MdB4f8cbb6/M_lf_rteckning.xls
__________________
Senast redigerad av Maria.bokklubben 2017-08-07 kl. 14:31.
Citera
2017-08-07, 23:21
  #22
Medlem
spoilers avatar
"Polisen i Karlskrona fick in totalt 13 anmälningar om sexuella övergrepp i helgen. I två av fallen greps gärningsmännen varav en var i 17-årsåldern och en i 30-årsåldern. Mannen i 17-årsåldern fick gå efter förhör medan den andre mannen bötlades direkt på grund av att han inte bodde i Sverige. Två andra killar i 17-årsåldern hördes på plats men släpptes sedan. De andra gärningsmännen är fortfarande okända men är enligt beskrivning också i 16- eller 17-årsåldern. Tjejerna som blev utsatta för de sexuella övergreppen var mellan 16-19 år och ofredandena skedde framför allt i Hoglands park men också på Stortorget och på Ronnebygatan."

http://www.sydostran.se/karlskrona/d...te-tystas-ner/
Citera
2017-08-09, 00:22
  #23
Medlem
Kan bekräfta att GM inte är svensk
Citera
2017-08-12, 18:07
  #24
Medlem
Jag bor i Karlskrona och jobbade som volentär under festivalen. Det var nere i hoglands park som jag hjälpte till. Det var Live Green. http://livegreenfestival.com/.

Som tack för att jag hjälpte till fick jag ett skärgårdspass så jag kunde gå på konserterna på stortorget. Jag såg de flesta av konserterna både på Live Green och stortorget.

På fredagen var det relativt lugnt bortsett från att Vapenbröder hade konsert på kvällen i hoglands park. Då blev det rätt stökigt. Vakterna fick säga till flera att sköta sig. Det var mycket alkohol involverat. Jag hörde att någon tjej hade blivit tafsad på bröstet men det verkade mer som om det hade hänt på grund av trängsel än medvetet av personen/personerna.

På lördagen under Rebecass och Fionas konsert såg jag två personer som verkade följa efter några tonårstjejer. Jag sade till insatsledaren att man borde hålla ett öga på personerna. Senare under konserten hördes det många upprörda rop och skrän. Jag och en annan volentär gick och kollade vad det var frågan om.

En av personerna jag sett innan hade börjat bråka med en annan person. Läget var så pass allvarligt att polis tillkallades. Bägge greps. Senare fick jag höra av en del av publiken att de två som gripits hade tafsat flera tjejer på bröst/baken och även sagt grova könsord. Detta berättade vi vidare till polisen.

Det var mycket alkohol inblandat. Det var flera flaskor av starkcider och starköl på live green efter uppträdet. Jag städade upp allt till nästa konsert så ingen skulle skada sig på glasen.

Så nu vet ni lite mer om det hela.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback