När jag bodde i Visby så brukade jag besöka Slingerklubben under Almedalsveckan och där fick man se ett och annat av vissa politiker och andra kända personer. Så det var inte första gången detta klientel fick se andras könsorgan om jag säger så..
Jag tror ingen begriper din kontiga teori där orden hora, slampa och uttalade hotfullheter inte räknas för att de skulle vara på skämt. Kan man visa snoppen också på ett sarkastiskt sätt så att det inte räknas som en riktig snoppvisning?
Varför blev det så dålig stämning på skärgårdsfesten om nu skämtaren Borg gjorde massa lustigheter som alla, utom aftonbladet, mycket väl insåg var harmlösa upptåg?? Varför tycks Borg ångra sig? Han har ju bara skojat lite till glädje för den närmaste vänkretsen.
Du får väl tro det om du vill. Det handlar fortfarande om usel retorik från din sida att enbart bygga din argumentation på oförmåga att förstå. Den egna okunnigheten är aldrig ett starkt argument.
Det är lite fascinerande, men likväl ett tecken på det intellektuella förfallet i landet, att ingen kan sin litteraturhistoria och omedelbart kan relatera det här drevet från hatsajten Aftonslasken till Heinrich Bölls bok (och film) Katarina Blums förlorade heder eller för den delen sagan om hönan och fjädern av H.C. Andersen, eller Det är riktigt sant!, som den egentligen heter, och förstår de bakomliggande drivkrafterna och hur man själv som läsare av slaskpressen blir manipulerad med insinuationer. När det handlar om sex, så blir förstås pöbeln extra villig att låta fantasin skena och föreställer sig lätt efter ett par varv av hetsande att Anders Borg sprang runt på festen stupfull och visade sitt organ för alla barn och klämde alla mellan benen.
Men nu var det ju bara en fjäder och inte en höna som den f.d. finansministern använde att smeka sig med där nere.
Då hon kom upp på vageln, plockade hon sig med näbben, och så föll en liten fjäder af henne.
— Der gick den! sade hon. Ju mera jag plockar mig, desto vackrare blir jag väl. Och detta sades nu på skämt; ty hon var det glada humöret bland hönorna, men för öfrigt, som sagdt, mycket respektabel; och så somnade hon.
Dålig stämning uppstår lätt om sarkasmen inte uppfattas som sådan, utan orden tas för allvar. Jag råkar ofta ut för just det eftersom jag är intelligentare än de flesta och behärskar subtil sarkasm med lätthet, men enligt (den korollära) Dunning-Kruger-effekten har lite svårt att alltid hantera att andra inte behärskar och uppfattar den lika lätt, utan känner sig förolämpade på riktigt.
Skvallertidningen och hatsajten Aftonslasken sk-ter i om det var skämt eller inte, då de ser en möjlighet att dreva mot en politiker på motståndarsidan – utöver då möjligheten att sälja lösnummer.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2017-08-04 kl. 18:02.
Hur medialt oskicklig/tondöv är man om man som aktiv politiker offentligt stöttar och tröstar en person som just begått sexuella ofredanden och kränkningar?
Lagar och regler gäller för dig och mig men inte för dem. Så enkelt är det.
Och du tycker självklart likadant, vilket partis företrädare det än gäller, får jag tolka dig så? Detta är i paritet med Kenth Ekrots fylla där han sedermera blir dömd för ringa misshandel. Tycker nästan att Borgs övertramp är värre, eller lika illa, åtminstone. Dessutom skulle feministrörelsen gått bärsärk om det varit kvinnor han gett sig på och tagit mellan benen - nu var det enkom män, så skit samma, ungefär...
Kan konstatera att Marcus Oscarsson på sin FB-sida gör en likartad analys som jag gjorde:
Det är ändå rätt märkligt. Han verkar ju vara en så hyvens person. Jag har flera gånger varit kanonfull, så full att gågatans fulla bredd inte räckt till för mitt vingelutrymme och himmel eller hotellrumstak har snurrat som en karusell mot slutet av aftonen, men inte har jag tafsat på folk, visat könsorganet, hotat folk och kallat dem för hora. Han måste ha vissa inre demoner som han behärskar oerhört väl till vardags.
Tack för trådens bästa inlägg! Instämmer.
Och visst har du helt rätt. Det är något annat och mer än vanlig fylla som ligger bakom den här bisarra urspårningen. Om jag var Borg skulle jag lätt överväga självmord i nuläget.
Horribelt också att högt uppsatta moderatpolitiker (även kvinnliga sådana) nu öppet visar sitt stöd för Borg på sociala medier. Vidriga, falska, äckliga politiker-pack. Må de brinna i helvetet.
Och självklart har även vänsterextrema SVT fokus på att han kallade kvinnor för hora och inte på att män blev tafsade på könsorganen.
Äh, han betedde sig som ett svin och får helt enkelt sota för det. Han är en relativt offentlig man och har alltid haft ett fint städat yttre så det är klart att medierna går loss.
Helt hysterisk story förövrigt, men många i överklassen är grisar på fyllan.
Högern (delar av den) älskar storyn med en matt-pinkande partiledare på bio.
Vänstern tycker nu samma om en känd högerman som pratar grovt och visar kuken.
Och nej, det är varken ok att pissa på golv eller vissa ballen inför barnfamiljer och kalla kvinnorna där för horor. Det handlar om två personer som inte kan (eller kunde) hantera alkohol. Det är bara pinsamt och allmänt överjävligt. Vare sig ni eller dom är höger, vänster eller mittemellan.
Det är en tragedi för Dominika som äntligen hittat sin man. Förhållandet med Anders Borg var en upprättelse för henne personligen, om att allt går an i dagens Sverige och att ingen kvinna har ett förflutet i Sverige, oavsett leverne.
Det som inträffat är så underklassigt och äckligt, att det tar tid att ta in. Det är en skada som Anders Borg orsakat Dominika och sig själv, som inte går att reparera, för hur kan man med PR få bort löjets skimmer från Anders Borg, och den kvinna som lever med en man som skämt ut dem?
Du talar om Dominiqua som nyligen hyllat Arbogakvinnans gränslösa leverne. (FB) Hyllningskrönika till "Arbogakvinnan" i Aftonbladet
Jag antar att FRs Roberta inte var på festen, hon har tidigare hotat med att "skära ballarna" av folk, såpass nykter var han nog, för att passa sig för det scenariot.
Vi startar nu en folkrörelse för att få Anders Borg till Statsminister.
Fyllan och det vågade tilltaget visar att detta är en riktig karl som vet hur man hanterar media och definitivt är fullkomligt ärlig.
Nu var inte handlingen särskilt anmärkningsvärd men situationen var lite spårad.
Det som gjorde honom så älskvärd och efterlängtad som Statsminister nu är att media tog upp det hela och att han var så öppenhjärtad och ärlig.
Detta kommer bli fantastiskt!
Det skall bli härligt att se hur vänster media får tokfnatt av att deras tilltag ger bakslag så det heter duga. Det finns inget bättre än att se ljug-media gråta.
Bästa vore om Anders Borg sadlar om till SD och blir minister där bara för att riktigt trycka vänsterhuvudena i skiten så att de får känna på sin egen medicin ordentligt.
Senast redigerad av ModerRota 2017-08-04 kl. 17:48.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!