Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 13:04
  #1045
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Man gör inte så mot en vän/släkting eller vad det nu är, han kanske gav dem något i gengäld.

Varför skulle man inte göra det. Skulle inte ha några som helst problem att ange en vän eller släkting. Jag skulle se det som att jag gör en tjänst mot dem så att de kan komma ifrån sina problem.

I det här fallet tror jag inte någon vet.
Citera
2017-08-04, 14:44
  #1046
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Varför skulle man inte göra det. Skulle inte ha några som helst problem att ange en vän eller släkting. Jag skulle se det som att jag gör en tjänst mot dem så att de kan komma ifrån sina problem.

I det här fallet tror jag inte någon vet.

Alla kanske inte tänker som dig (med all respekt).
Citera
2017-08-04, 15:45
  #1047
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Alla kanske inte tänker som dig (med all respekt).

Självklart inte, men du skrev "man gör inte så..." som om det gällde precis alla. Skriv sådana saker som en åsikt som står för dig istället för att skriva andra personer på näsan. Välj orden bättre. Jag skrev mina som min åsikt.

Med all respekt.
Citera
2017-08-04, 15:58
  #1048
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Självklart inte, men du skrev "man gör inte så..." som om det gällde precis alla. Skriv sådana saker som en åsikt som står för dig istället för att skriva andra personer på näsan. Välj orden bättre. Jag skrev mina som min åsikt.

Med all respekt.

Jag skulle givetvis uttryckt mig bättre, jag menar att man inte gör så i de här kretsarna och med detta klientel som vi talar om och inget annat och jag ber återigen om ursäkt.
Citera
2017-08-23, 00:38
  #1049
Medlem
Av en ren händelse råkar jag veta att 10-15 min resväg från hemmet ligger ett hönseri. På utsidan fanns vid denna tid (vet inte om det fortfarande är så) en avfallskross.

Samma typ av kross som bland annat fanns på Guldfågeln. Den skulle med kunna krossa en kropp och förvandla den till minkmat som allt annat avfall som lades i denna kross. Där hamnade kycklingar och höns som av olika anledningar dött under hanteringen.

Det är ett fullt rimligt alternativ till varför en kropp aldrig hittats...
Citera
2017-08-23, 03:53
  #1050
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsladd
Av en ren händelse råkar jag veta att 10-15 min resväg från hemmet ligger ett hönseri. På utsidan fanns vid denna tid (vet inte om det fortfarande är så) en avfallskross.

Samma typ av kross som bland annat fanns på Guldfågeln. Den skulle med kunna krossa en kropp och förvandla den till minkmat som allt annat avfall som lades i denna kross. Där hamnade kycklingar och höns som av olika anledningar dött under hanteringen.

Det är ett fullt rimligt alternativ till varför en kropp aldrig hittats...

”Ren händelse”?
Är det något du vill säga (eller avslöja)?
Citera
2017-08-23, 22:11
  #1051
Medlem
Fick veta det för något år sedan. Tanken fanns då på att det kunde vara ett sätt att göra sig av med en kropp. Men det föll i glömska och jag kom inte på det förrän härom dagen när jag läste igenom tråden. Vet dock inte om det är något som polisen har kollat upp när utredningen var aktuell. Idag är det ju knappast någon idé att kontrollera det då eventuella spår förmodligen ätits upp av minkar för många år sedan...
Citera
2018-04-24, 01:32
  #1052
Medlem
tjenaretjenares avatar
Nå tror ni att det var flera GM som var med och tror ni det finns folk i livet som vet vad som hänt och vart hon hamnade?
Citera
2018-04-24, 14:24
  #1053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nå tror ni att det var flera GM som var med och tror ni det finns folk i livet som vet vad som hänt och vart hon hamnade?

Det är nog inte helt otänkbart att det finns de som vet vad som hände.

Men bevisa att någon vet kan jag inte.
Citera
2018-04-24, 14:25
  #1054
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det är nog inte helt otänkbart att det finns de som vet vad som hände.

Men bevisa att någon vet kan jag inte.

Vilka tror du isåfall att det skulle vara?
Citera
2018-04-24, 18:36
  #1055
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag var en del i området som ung och framförallt på 80-talet då det var mycket fest runt Borgholm, Rälla och Köpingsvik. Mellan ungefär 1993 och 1998 var jag bara i området sporadiskt men fick jobb på ö:n i skarven 1997/1998 där på vintern någon gång och pratades det mycket om försvinnandet och folk kom med skvaller, teorier och ja ni vet hur det är. Det var dock många som påstod att det fanns åtminstone 2-3 st som visste vad som hänt och kanske till och med varit med och hjälpt GM. Minns inga namn men har för mig att det rörde sig om en släkt som skulle varit med men som sagt mycket skvaller och det behöver inte stämma.
Citera
2018-04-25, 00:27
  #1056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vilka tror du isåfall att det skulle vara?

Vet inte men kan tänka mig att folk som funnits i sambons närhet kan tänkas veta något. Jag menar då t.ex hans familj. Undrar just om hans änka kan tänkas veta något?

Men säker kan man inte vara så jag kanske inte borde skrivit det iofs.

Och skulle någon veta något undrar man ju varför denna någon inte talar med polisen.
__________________
Senast redigerad av Hiitsme 2018-04-25 kl. 00:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback