Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-04, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Nog sa dem hans namn allt.

Ang att det aldrig kom en ambulanshelikopter, men att de sagt att han dött på sjukhus så handlar det om att en läkare måste konstatera att en person är avliden.
De i en ambulans får alltså inte konstatera detta, troligen har personen alltså tagits till sjukhus för att få det bekräftat att denne avlidit och nu lär det bli en obduktion på honom för att ta reda på exakta dödsorsaken..

De måste även informera närmast anhöriga om dödsfallet innan man går ut i media om det.
Citera
2017-08-04, 14:54
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
På Facebook står det att han var 19 år

Ung kille som då måste varit i början av sin utbildning till djurskötare.
Efternamn eller länk till Facebook?
Citera
2017-08-04, 14:55
Medlem
Troians avatar
Verkar inte som att djurparkschefen bryr sig så mycket om uppmaningen att inte nämna några namn. Sagt "Robert" tre gånger nu.
Citera
2017-08-04, 14:55
Medlem
-Mystics avatar
Vad folk gnäller på Facebook om att björnen avlivades, det skedde väl i samband med räddningsinsatsen? När en människa håller på att förblöda så kan man inte vänta på att ett sömnmedel ska verka?
Citera
2017-08-04, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Sannolikt en björnattack.

Hahaha ja troligen!
Tänkte mer på själva dödsorsaken, det kan handla om förblödning, hårt slag mot skallen om tex björnen vält honom mot en sten etc,
Citera
2017-08-04, 14:56
Medlem
Undrar vad följderna kommer bli?
Kommer parken stängas eller kommer björnen få skulden för det som hände? Jag gissar på att björnen får skulden och parken fortsätter hålla öppet som vanligt , följderna lär ju inte bli att fler parker stänger iallafall , det är ju minsann inte människans fel som låser in vilda djur utan det är ju djurens fel, verkar ju resoneras så bland många
Citera
2017-08-04, 14:58
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Vad folk gnäller på Facebook om att björnen avlivades, det skedde väl i samband med räddningsinsatsen? När en människa håller på att förblöda så kan man inte vänta på att ett sömnmedel ska verka?
Precis som vanligt är det korkade apor som gnäller om att björnen blev avlivad. Vad skulle de gjort? Gått in och kliat den bakom örat? Tro fan att den måste avlivas omgående. Det handlar ju om att nå fram till den skadade snabbast. Undrar hur de korkade idioterna på Facebook skulle resonerat om det var deras barn/fru/man det var frågan om.
Citera
2017-08-04, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Kommer parken stängas eller kommer björnen få skulden för det som hände? Jag gissar på att björnen får skulden och parken fortsätter hålla öppet som vanligt , följderna lär ju inte bli att fler parker stänger iallafall , det är ju minsann inte människans fel som låser in vilda djur utan det är ju djurens fel, verkar ju resoneras så bland många

Jag såg livesändningen på SVT. Dom kommer inte stänga ned parken och de har skjutit björnen, enligt djurparkschefen
Citera
2017-08-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN

Då det med största sannolikhet är en sommarjobbare kommer det nog bli påföljder ska du se, allt annat är ett hån mot offrets familj.
Citera
2017-08-04, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuppis
Ja detta funderar jag med på, eftersom det inte går på fem minuter att gräva ett så pass stort hål att en hel björn får plats i det.

BTW nyss sa han att familjen klättrat över staketet för att komma ut! snacka om panik. Tror inte polisen var jätteglad över att han sa detta.

Ja uppenbart är ju att det har varit flera personer inkl barn (en besökande familj) i hägnet där det befunnit sig en björn. Det är ju helt galet.

Dessutom verkar djurvårdaren ha arbetat helt ensam. Om jag inte missminner mig så var det samma (miss)förhållanden (ensamarbete) som Kolmården fick kritik för när en djurvårdare dödades av varg.

Inga andra vittnen utöver familjen tydligen.
Citera
2017-08-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Ja uppenbart är ju att det har varit flera personer inkl barn (en besökande familj) i hägnet där det befunnit sig en björn. Det är ju helt galet.

Dessutom verkar djurvårdaren ha arbetat helt ensam. Om jag inte missminner mig så var det samma (miss)förhållanden (ensamarbete) som Kolmården fick kritik för när en djurvårdare dödades av varg.

Inga andra vittnen utöver familjen tydligen.

Skillnaden är att i kolmården arbetade en person ensam som inte skulle vara ensam. Dessutom inne bland djuren.
Denna skulle arbeta i ett tomt hägn.
Citera
2017-08-04, 15:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkasus
Då det med största sannolikhet är en sommarjobbare kommer det nog bli påföljder ska du se, allt annat är ett hån mot offrets familj.

Ja, det får vi väl hoppas. För det är direkt oansvarigt att låta sommarjobbare vistas ensamma i denna typ av miljö. Genom att de har tagit in "besökare" i hägnet har de ju dessutom gått förbi den första säkerhetsbarriären. Som jag tidigare nämnt så är det synnerligen tveksamt att släppa in allmänhet i ett sånt hägn. Dessutom mycket knepigt att låta dem ledsagas av en sommarjobbare, även om han nu var duktig. Men mer erfaren personal borde varit med.

Vidare kan man ju tycka att om de tar in allmänhet i hägnet så borde de väl i a f gå dubbelbemannade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in