Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-08-01, 18:36
  #25
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puff the dragon
Jag avskyr DLC som koncept! ''Köp spelet men du får bara 80%''
Och hur vet du att all DLC är något som man tagit ifrån grundspelet endast för att sedan kunna sälja det senare?

Lipar du över att Volvo inte inkluderar GPS, parkeringssensorer, "Volvo On Call" och akustikrutor när du köper en ny bil?
"Köp en bil, men du får bara 80%!"
Citera
2017-08-02, 12:20
  #26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Och hur vet du att all DLC är något som man tagit ifrån grundspelet endast för att sedan kunna sälja det senare?

Lipar du över att Volvo inte inkluderar GPS, parkeringssensorer, "Volvo On Call" och akustikrutor när du köper en ny bil?
"Köp en bil, men du får bara 80%!"

För det utvecklades samtidigt, har du inte förstått det argumentet trots att det egentligen finns massa hål i det som är lätt att dissekera?

Problemet, anser jag, är att folk blint står fast vid att DLC ÄR del av grundspelet, och att det inte på något sätt är ett tillägg. Ett valfritt tillägg.

Jag hade förstått om man hade köpt ett spel, och så slutar det mitt i och det står "to continue your quest, buy the final 2 chapters of the epic main campaign!", men det är en helt annan sak.

Jag har inte köpt ett spel någonsin där jag har haft känslan "fan...något saknas. Det känns inte som att spelet är i sin helhet. Spelet saknade ett slut!", och då köper jag sällan DLC och expansioner.

Vi tar AC3 som exempel. På vilket sätt är Connor och Desmonds saga, som grundspelet behandlar, ofullständig för att man, om man vill, kan köpa och gå efter George Washington i en alternativ verklighet?
__________________
Senast redigerad av Nihenna 2017-08-02 kl. 12:24.
Citera
2017-08-05, 04:59
  #27
Medlem
hugTracersbutts avatar
Känns sorgligt med all DLC måste man säga. Något som smärtar mig mest är hur de stora har fallit - SEGA, Konami och Capcom. Så man älskade dessa förut. Men visst har det alltid handlat om pengar, och tydligen tror man att man tjänar bäst på denna affärsidé nu. Jag vet dock inte om jag kan uttala mig så mycket om dagens spelindustri, jag är fortfarande mest intresserad av spel från 90 och tidiga 2000.

Men köper ändå moderna spel då och då. Sjukt är när material finns färdigt från dag ett, men det är ändå DLC? Like.. What where they thinking?! Men moderna spel kan ändå vara bra. SEGA gjorde väl spel som Bayonetta, ett riktigt toppspel. Men visst, fysiska kopior kommer att elimineras, det är bara en tidsfråga tror jag, i alla fall inom ett decennium.

Tänk sedan på all politik som måste blandas in i spel nu för tiden. Känns som spelindustrin vågade var mer annorlunda förut: https://www.youtube.com/watch?v=dRJIO6a5lDQ
Citera
2017-08-18, 22:57
  #28
Medlem
knazbarnets avatar
Tycker inte dlc är ett speciellt stort problem. Nu lirar jag inte super mkt men köpte fallout för nån hundralapp och fick säkert ca 60h speltid utan dlc. Köpte witcher 3 för en femhunka kanske och var riktigt nöjd med originalstorym köpte sen nån dlc för ytterligare nån hundralapp som jag fick ut 10-20h ur.

Tycker helt klart man får bra värde för pengarna av spel kontra andra nöjen.
Citera
2017-08-18, 23:20
  #29
Medlem
Circuits avatar
De borde öka priserna till 900 kr per spel istället för att förstöra dem med mikrotransaktioner i ett försök att hålla priserna på 600 kr i all evighet.
Citera
2017-08-19, 04:19
  #30
Medlem
BigFatCones avatar
Å andra sidan. När Capcom missade att lägga in stöd för DualShock i Resident Evil 2 så släpptes det inte bara en patch som löste det, dom släppte en helt ny utgåva. Så ville man spela med rumble och analogspakar så fick man snällt köpa spelet en gång till. Sån skit slipper vi ju idag.
Citera
2017-08-19, 10:53
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Tycker inte dlc är ett speciellt stort problem. Nu lirar jag inte super mkt men köpte fallout för nån hundralapp och fick säkert ca 60h speltid utan dlc. Köpte witcher 3 för en femhunka kanske och var riktigt nöjd med originalstorym köpte sen nån dlc för ytterligare nån hundralapp som jag fick ut 10-20h ur.

Tycker helt klart man får bra värde för pengarna av spel kontra andra nöjen.
Tycker inte heller att dlc-konceptet är ett stort problem i dagsläget, men det finns undantag och det kan mycket väl eskalera om kunderna accepterar allt mindre grundinnehåll i spelen. Reagerade exempelvis själv över att Battlefront kändes extremt avskalat när det först utkom till förmån för season pass.
Citera
2019-02-06, 18:40
  #32
Medlem
Varför är dagens spel riktade till ungar med adhd?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback