2017-07-31, 20:09
Medlem
Livshacks avatar
Finns en sånhär tråd om folk som röker dagligen. Men hur ligger det till hos försäljarna? Röker ni? Hur mycket slänger ni om dagen? Om ni bor hemma, hur undviker ni att bli påkomna? etc etc.

Kort sagt, hur är livet som becknare?
Citera
2017-07-31, 20:20
Medlem
Drinkycrows avatar
Jag dricker mest bärs och hänger med kompisar och hunden och grejer. Röker rätt mycket weed men inte extremt för någon som becknar.

Jag har ganska liten omsättning om vi säger så och det är inte nödvändigtvis ens så att jag träffar en kund varje dag men det brukar bli mycket spring till helgen som väger upp för det.

Min vardag är rätt trist ärligt. Kvinnor, sprit och droger, ibland känner jag att jag fastnat mentalt i 19års åldern. Noll rutiner, hamnar ibland framför datorn hela dagen men brukar träffa någon kompis iallafall och om vi inte går till park eller strand så hinner vi iaf ses på någon billig bar.

Jag har aldrig becknat från mina föräldrar(de bor i skogen dessutom så hade ju inte varit så praktiskt) men jag bodde en gång med samma hyresvärd(vi bodde alltså i samma lägenhet) i två år utan att han visste att jag becknade. Jag hade ändå minst 2-3 kunder över om dagen då plus att jag sprang in och ut mycket, men jag hade ett städat sätt så han fattade aldrig, trodde bara jag hade mycket vänner.

Nu postar du ju i Cannabis och det är ju rätt chill oftast att hålla på med, men när man becknar kola och massa annat så kan det bli jävligt stressigt från och till, men jag hade aldrig några problem med det eftersom stress nästan alltid betydde bra pengar.

Bor inte i Sverige dock och har aldrig becknat seriöst i Sverige så mina upplevelser lär ju inte vara så relevanta för den som tänkt börja slänga femmor i någon svensk stad(och kanske fof bor med sina päron till och med).
Citera
2017-07-31, 20:52
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Jag dricker mest bärs och hänger med kompisar och hunden och grejer. Röker rätt mycket weed men inte extremt för någon som becknar.

Jag har ganska liten omsättning om vi säger så och det är inte nödvändigtvis ens så att jag träffar en kund varje dag men det brukar bli mycket spring till helgen som väger upp för det.

Min vardag är rätt trist ärligt. Kvinnor, sprit och droger, ibland känner jag att jag fastnat mentalt i 19års åldern. Noll rutiner, hamnar ibland framför datorn hela dagen men brukar träffa någon kompis iallafall och om vi inte går till park eller strand så hinner vi iaf ses på någon billig bar.

Jag har aldrig becknat från mina föräldrar(de bor i skogen dessutom så hade ju inte varit så praktiskt) men jag bodde en gång med samma hyresvärd(vi bodde alltså i samma lägenhet) i två år utan att han visste att jag becknade. Jag hade ändå minst 2-3 kunder över om dagen då plus att jag sprang in och ut mycket, men jag hade ett städat sätt så han fattade aldrig, trodde bara jag hade mycket vänner.

Nu postar du ju i Cannabis och det är ju rätt chill oftast att hålla på med, men när man becknar kola och massa annat så kan det bli jävligt stressigt från och till, men jag hade aldrig några problem med det eftersom stress nästan alltid betydde bra pengar.

Bor inte i Sverige dock och har aldrig becknat seriöst i Sverige så mina upplevelser lär ju inte vara så relevanta för den som tänkt börja slänga femmor i någon svensk stad(och kanske fof bor med sina päron till och med).

Slänger in en fråga här, bara för att din verklighet är så långt ifrån min egen som man bara kan tänka sig. Har aldrig träffat någon som röker eller säljer (vad jag vet).

Så, hur stor anser du att din försäljning är? Lite lagom omfattning så det går runt? Och vad tjänar du på det? Är det värt risken?

Tycker någon, eller mod, att min fråga är helt OT i sammanhanget, ber jag om ursäkt.
Citera
2017-07-31, 21:08
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blingon
Slänger in en fråga här, bara för att din verklighet är så långt ifrån min egen som man bara kan tänka sig. Har aldrig träffat någon som röker eller säljer (vad jag vet).

Så, hur stor anser du att din försäljning är? Lite lagom omfattning så det går runt? Och vad tjänar du på det? Är det värt risken?

Tycker någon, eller mod, att min fråga är helt OT i sammanhanget, ber jag om ursäkt.

Jag kan inte säga direkt. Det går jävligt upp och ner. När jag var lite mer ambitiös för några år sen kunde det bli hyfsat bra pengar ändå men inte jämfört med ett bra jobb. Nu senaste två åren har jag mer precis råd med hyran och billigt käk. De stora pengarna kommer inte från gräset iallafall och det är rätt sporadiskt när det kommer in mycket pengar.

Men jag brukade kunna slänga 3 heggen weed rakt på ett par snubbar varje gång lönen kom så det betalade för min del av halvkassen och sen var det bara profit. Nuförtiden säljer jag typ småpåsar till kompisar mest och tjänar bara småpengar på det. Kritar heggen istället, känns lite tråkigt men är man pank så är man pank.

Finns ju lite mer praktiskt lagda langare än mig och en del av dem har ju faktiskt tjänat riktigt bra pengar, men de brukar ju också torska förr eller senare.

Jag bor i Barcelona så i och med alla weed clubbar så har jag svårt att se hur man skulle försörja sig på att bara sälja weed om man inte också själv odlar det.

Jag är en ganska kass kran just nu ärligt, jag menar jag ser till att de droger jag har är av kvalitet, men utbudet är inte lika stort som det var och jag har mindre tålamod med folk i allmänhet. Blir mest att jag hittar ett bra pris på något och sen säljer det till andra kranar, för att det är mindre jobb än att springa runt och ragga kunder och i allmänhet bete sig som en försäljare. Räcker att folk vet jag har så hör de av sig när de behöver.
Citera
2017-07-31, 22:14
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Jag kan inte säga direkt. Det går jävligt upp och ner. När jag var lite mer ambitiös för några år sen kunde det bli hyfsat bra pengar ändå men inte jämfört med ett bra jobb. Nu senaste två åren har jag mer precis råd med hyran och billigt käk. De stora pengarna kommer inte från gräset iallafall och det är rätt sporadiskt när det kommer in mycket pengar.

Men jag brukade kunna slänga 3 heggen weed rakt på ett par snubbar varje gång lönen kom så det betalade för min del av halvkassen och sen var det bara profit. Nuförtiden säljer jag typ småpåsar till kompisar mest och tjänar bara småpengar på det. Kritar heggen istället, känns lite tråkigt men är man pank så är man pank.

Finns ju lite mer praktiskt lagda langare än mig och en del av dem har ju faktiskt tjänat riktigt bra pengar, men de brukar ju också torska förr eller senare.

Jag bor i Barcelona så i och med alla weed clubbar så har jag svårt att se hur man skulle försörja sig på att bara sälja weed om man inte också själv odlar det.

Jag är en ganska kass kran just nu ärligt, jag menar jag ser till att de droger jag har är av kvalitet, men utbudet är inte lika stort som det var och jag har mindre tålamod med folk i allmänhet. Blir mest att jag hittar ett bra pris på något och sen säljer det till andra kranar, för att det är mindre jobb än att springa runt och ragga kunder och i allmänhet bete sig som en försäljare. Räcker att folk vet jag har så hör de av sig när de behöver.

Tack för inblicken i din värld!
Citera
2017-08-01, 00:46
Medlem
swapzs avatar
Nu har jag fått vitt jobb så de e slut på detta "chapter" av mitt liv. Men när jag beckna såg min vardag ut som för dem flesta som röker och inte har jobb, dvs lever på soc hänger med tjej, vänner osv.
Bruka bli att an vakna 8-10 varje dag av någon som skulle ha, senare under dagen bruka jag o min tjej elr och vänner åka runt i bil o kicka fetingar samtidigt som vi bara softa medans kunder ringde sen körde vi o lämna. Jag bodde fortf hemma under denna tiden och min mamma fatta efter ett tag när man springer ut o in, haha. Tips bor ni hemma o becknsr försök "skrapa av" så många kunder som möjligt medans du väl e ute.
Jag torska aldrig pga jag slutade när vi börja misstänka att en närma vän hade span, vilket visade sig va sant då han åkte på husis strax senare. Men dem hitta inget direkt så slutet gott allting gott
Senast redigerad av swapz 2017-08-01 kl. 00:48.
Citera
2017-08-01, 09:55
Medlem
sluskjohans avatar
Becknar inte nu men gjort det förr, gick till jobbet, kom hem efter jobbet. Mötte folk utanför huset eller med bilen, var väldigt olika hur många kunder som jag mötte beroende på hur bra rökat var. Kände oftast alla jag mötte. Var iofs inget speciellt med att beckna, oftast var det bara jobbigt.
Citera
2017-08-01, 10:05
Medlem
Citat:

Du skriver att du kritar heggen och becknat i flera år. Jag känner igen det från fler som slänger CB. Är becknare sämre på att hålla i pengar generellt?
Vet flera som fått sluta sälja för att de inte längre får krita på 1hg+ då de inte betalat ordentligt.
Citera
2017-08-01, 10:08
Medlem
ExtremParanoias avatar
Hur hittade ni kunder?
Citera
2017-08-01, 10:19
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Becknar inte nu men gjort det förr, gick till jobbet, kom hem efter jobbet. Mötte folk utanför huset eller med bilen, var väldigt olika hur många kunder som jag mötte beroende på hur bra rökat var. Kände oftast alla jag mötte. Var iofs inget speciellt med att beckna, oftast var det bara jobbigt.

Precis som dig, jag jobbade 40 timmar i veckan, och på Fredag runt 16:00 började min telefon gå så inot helvete.

Då krängde jag ju mest e, och även lite röka mest bara för att betala min egen konsumption.
Jag tror faktiskt att dom flesta som kränger en längre tid faktiskt har ett normalt arbete annars får man för mycket ögon på sig.

Jag brukade kunna börja festa runt 01:00 själv efter at tman sprungit runt på varenda krog/fest i stan och lämnat av produkter.

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Hur hittade ni kunder?

Dom kommer automatiskt, en person köper, och presenterar dig för någon annan, som presenterar någon annan och en annan..... du förstår vad jag menar.
Citera
2017-08-01, 10:25
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Dom kommer automatiskt, en person köper, och presenterar dig för någon annan, som presenterar någon annan och en annan..... du förstår vad jag menar.
Sprider inte ryktet sig väldigt lätt då och sen sitter man där med span/husis?
Citera
2017-08-01, 10:29
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Sprider inte ryktet sig väldigt lätt då och sen sitter man där med span/husis?

Precis, och det är ofta anledningen till att folk torskar
Jag höll på i fyra år med konstant försäljing, brajj, e och syra.
Jag hade som regel att folk inte ens fick veta vart jag bodde, enda anledningen till att jag fick span på mig var för att folk väldigt nära pratade med min hyresvärd som sedan ringde snuten.

Dock så fick dom aldrig tag på mig eftersom jag anade att det var något på gång och drog väldigt fort.
Vart husis dagen efter att jag flytt, och personen som golade ner mig torskade istället på ringa eftersom han hade skit hemma när dom kom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in