Citat:
Ursprungligen postat av
Blingon
Slänger in en fråga här, bara för att din verklighet är så långt ifrån min egen som man bara kan tänka sig. Har aldrig träffat någon som röker eller säljer (vad jag vet).
Så, hur stor anser du att din försäljning är? Lite lagom omfattning så det går runt? Och vad tjänar du på det? Är det värt risken?
Tycker någon, eller mod, att min fråga är helt OT i sammanhanget, ber jag om ursäkt.
Jag kan inte säga direkt. Det går jävligt upp och ner. När jag var lite mer ambitiös för några år sen kunde det bli hyfsat bra pengar ändå men inte jämfört med ett bra jobb. Nu senaste två åren har jag mer precis råd med hyran och billigt käk. De stora pengarna kommer inte från gräset iallafall och det är rätt sporadiskt när det kommer in mycket pengar.
Men jag brukade kunna slänga 3 heggen weed rakt på ett par snubbar varje gång lönen kom så det betalade för min del av halvkassen och sen var det bara profit. Nuförtiden säljer jag typ småpåsar till kompisar mest och tjänar bara småpengar på det. Kritar heggen istället, känns lite tråkigt men är man pank så är man pank.
Finns ju lite mer praktiskt lagda langare än mig och en del av dem har ju faktiskt tjänat riktigt bra pengar, men de brukar ju också torska förr eller senare.
Jag bor i Barcelona så i och med alla weed clubbar så har jag svårt att se hur man skulle försörja sig på att bara sälja weed om man inte också själv odlar det.
Jag är en ganska kass kran just nu ärligt, jag menar jag ser till att de droger jag har är av kvalitet, men utbudet är inte lika stort som det var och jag har mindre tålamod med folk i allmänhet. Blir mest att jag hittar ett bra pris på något och sen säljer det till andra kranar, för att det är mindre jobb än att springa runt och ragga kunder och i allmänhet bete sig som en försäljare. Räcker att folk vet jag har så hör de av sig när de behöver.