Flashback bygger pepparkakshus!
2017-07-30, 11:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Ok men ingen karade testet.
Nej. Ingen var ens i närheten, vad jag vet.
Många gav upp redan under förberedelserna, när de insåg vad ett dubbelblint test är...
Det är ett test där varken den som testas (självklart) eller de som testar vet "facit".
Den som blir testad kan då inte få reda på någonting genom omedvetna avslöjanden från de som utför testet.
Citera
2017-07-30, 12:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Här är ett lysande exempel på hur ett hittepå-medium, som de i "Det okända" påstås arbeta.
Det har ju påståtts att TwoThousand fått erbjudande att vara med i programmet, så jag anser att det är relevant.

När TwoThousand inte har något svar på mina frågor, då övergår ibland "diskussionen" till att leka meduim.
Här görs ett försök att lista ut var jag bor:

Först en gissning, det bor c:a en miljon i Göteborgs-området, 10% chans att pricka rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Fortsätt en tag till innan andlig dyker upp i göteborg!
Här insinueras det att jag bor i Göteborg.

Då svarar jag:
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Tror du att jag bor Göteborg?
Det här är inte vad hittepå-mediumet hoppas på, varken ja eller nej.
Svaren de hoppas på är "Hur visste du det?" eller "Jag bor i (infoga valfri stad)".
Svaret "Jag bor inte i Göteborg" är ett hyfsat bra svar, då kan Göteborg uteslutas ur gissningsleken.

Då är det dags att flytta målstolparna.
Citat:
Har kopplat ihop dig med den staden.. beror väl på att du jobbade där tidigare!
Kopplat ihop? Bor jag inte där längre? Om inte, varför skulle då "andlig dyka upp" i Göteborg?
Det är sånt här som "mediumet" hoppas att offret glömmer bort, men det fungerar dåligt i skrift...

Jag jobbade väl där tidigare? Det verkar som att TwoThousand gissar hejvilt, men är försiktig och lämnar små kryphål att slinka ut igenom ifall det visar sig vara fel.
Området har nu utökats till pendlingsavstånd till Göteborg, eller att jag bott där tidigare.

I verkligheten har jag aldrig bott eller jobbat i närheten av Göteborg.
Nu kan TwoThousand bocka av den på listan till nästa gång, den bjuder jag på.
Citera
2017-07-30, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Andevärlden låter sig ej testas, den existerar på sina egna villkor.
Och ändå gör man ett teve-program som påstår sig få fram bevis för andevärlden. Konstigt i mitt tycke.
Citera
2017-07-30, 20:13
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag har jobbat temporärt i stort sett alla Svenska städer.
Senast jag jobbade i Göteborg var 1992. Lycka till!

Dina lögner fungerar inte vid sanning utan blev besegrade!

På det sättet vet att du ljuger för mig!
Citera
2017-07-30, 21:17
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Dina lögner fungerar inte vid sanning utan blev besegrade!

På det sättet vet att du ljuger för mig!
Du yrar.
Citera
2017-07-30, 22:06
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerett
Och ändå gör man ett teve-program som påstår sig få fram bevis för andevärlden. Konstigt i mitt tycke.
Var någonstans går "Det Okända" ut och påstår att de visar upp "bevis" för andevärlden?: Man hjälper människor som har en övernaturlig aktivitet i siina hem.
Citera
2017-07-30, 22:12
Medlem
Citat:
Var någonstans går "Det Okända" ut och påstår att de visar upp "bevis" för andevärlden?: Man hjälper människor som har en övernaturlig aktivitet i siina hem.
Om man säger att man hjälper människor genom att man pratar med andar, och sedan visar upp det, så lär man väl anse att det är någon form av bevis för att det skulle fungera.

Eller menar du att programmen helt saknar sådana ambitioner, och/eller att de aldrig någonsin visat upp något som kan anses vara evidens för andevärlden?
Citera
2017-07-30, 22:17
Medlem
Citat:
Det är ju då program som "Det Okända", "Paranormal activity", "Ghost hunters", "Dead famous" m. fl. kommer in i bilden. Just för att bevisa för allmänheten att de finns.
Citat:
Ser du din motsägelse här?
Citera
2017-07-31, 00:14
Medlem
Citat:
Nej. Ingen var ens i närheten, vad jag vet.
Många gav upp redan under förberedelserna, när de insåg vad ett dubbelblint test är...
Det är ett test där varken den som testas (självklart) eller de som testar vet "facit".
Den som blir testad kan då inte få reda på någonting genom omedvetna avslöjanden från de som utför testet.

Nä, precis. James har även öppnat upp för "audiofiler" att lyssna dubbelblint på olika kablar inom hifi - epic fail givetvis.

James är en garant för inget övernaturligt existerar.

Punkt slut.
Citera
2017-07-31, 00:18
Medlem
Citat:

Nä, din idiot - man gör pengar på folk som vill tro.

Du är verkligen en idiot.

Synd att James lade ner sitt test, ingen annan som tagit över facklan?

Klart James tröttnade när hundratals inte klarade sig igenom preliminära tester.

Allt är bara ett sätt att tjäna pengar på idioter.
Citera
2017-07-31, 07:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Exakt vad består hjälpen av?
Vilka tjänster är det som levereras?

Jag väntar med spänning på att existensen av den "övernaturliga aktiviteten" verifieras innan "hjälpen" börjar".

Att påstå att påstådda spöken har jagats bort kan jag också göra, om jag vore en samvetslös bedragare, vill säga.
Citera
2017-07-31, 08:02
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Exakt vad består hjälpen av?
Vilka tjänster är det som levereras?

Jag väntar med spänning på att existensen av den "övernaturliga aktiviteten" verifieras innan "hjälpen" börjar".

Att påstå att påstådda spöken har jagats bort kan jag också göra, om jag vore en samvetslös bedragare, vill säga.
De verkliga experterna är de människor som dessa medium besöker. De kan avgöra seriositeten hos dom och huruvida de lyckas eller ej.
Senast redigerad av enfindam 2017-07-31 kl. 08:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in