Här är ett lysande exempel på hur ett hittepå-medium, som de i "Det okända" påstås arbeta.
Det har ju påståtts att TwoThousand fått erbjudande att vara med i programmet, så jag anser att det är relevant.
När TwoThousand inte har något svar på mina frågor, då övergår ibland "diskussionen" till att leka meduim.
Här görs ett försök att lista ut var jag bor:
Först en gissning, det bor c:a en miljon i Göteborgs-området, 10% chans att pricka rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Fortsätt en tag till innan andlig dyker upp i göteborg!
Här insinueras det att jag bor i Göteborg.
Då svarar jag:
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Tror du att jag bor Göteborg?
Det här är inte vad hittepå-mediumet hoppas på, varken ja eller nej.
Svaren de hoppas på är "Hur visste du det?" eller "Jag bor i (infoga valfri stad)".
Svaret "Jag bor inte i Göteborg" är ett hyfsat bra svar, då kan Göteborg uteslutas ur gissningsleken.
Då är det dags att flytta målstolparna.
Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Har kopplat ihop dig med den staden.. beror väl på att du jobbade där tidigare!
Kopplat ihop? Bor jag inte där längre? Om inte, varför skulle då "andlig dyka upp" i Göteborg?
Det är sånt här som "mediumet" hoppas att offret glömmer bort, men det fungerar dåligt i skrift...
Jag jobbade
väl där tidigare? Det verkar som att TwoThousand gissar hejvilt, men är försiktig och lämnar små kryphål att slinka ut igenom ifall det visar sig vara fel.
Området har nu utökats till pendlingsavstånd till Göteborg, eller att jag bott där tidigare.
I verkligheten har jag aldrig bott eller jobbat i närheten av Göteborg.
Nu kan TwoThousand bocka av den på listan till nästa gång, den bjuder jag på.