Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-29, 15:55
  #6061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Har besökt IPTV-hemsidan en gång och när det är med OVPN får jag ett meddelande som mer indikerar att dessa IP-adresser skulle blivit svartlistade av IPTV. Men jag vet inte hur det ligger till, har aldrig använt IPTV utan bara besökt (eller försökt besöka) hemsidan vid ett tillfälle.

Ja, finns flera som iaf påstår sig blockera VPN, har för mig att IPTVKing är en av dom. Vilket ju är rätt ironiskt med tanke på att det finns skäl att köra just VPN mot dessa.
Citera
2017-07-29, 17:26
  #6062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Det var ett tag sedan jag hade problem med att sidor tog lång tid att ladda. Kommer inte ihåg om det slutade i samband med att jag la in en av Mullvads publika DNS:er som backup.

Funkar det då? Blir det snabbast med Mullvads DNS?
Citera
2017-07-29, 19:22
  #6063
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Har besökt IPTV-hemsidan en gång och när det är med OVPN får jag ett meddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Ja, finns flera som iaf påstår sig blockera VPN

Skilj på "äkta IPTV" som exempelvis http://www.ip-sweden.se eller Telia BredbandsTV, och streaming likt Netflix.

Normalt sett blockerar inte "äkta IPTV" VPN, och om de skulle göra det, definitivt inte på själva hemsidan, utan då bara när man kopplar upp med boxen.
Citera
2017-07-29, 19:31
  #6064
Medlem
st0ckiss avatar
Glöm det. Nu flyter allt som det ska igen.
__________________
Senast redigerad av st0ckis 2017-07-29 kl. 19:44.
Citera
2017-07-29, 21:47
  #6065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FishCat
Funkar det då? Blir det snabbast med Mullvads DNS?

Vet ej, men om OVPN:s DNS:er inte svarar så bör Mullvads göra det. Tills jag får problem att ladda sidor igen (och bevisar att detta inte löser det), så är det bara en extra IP-adress i pfSense. Alltså ett lågt pris.
Citera
2017-07-30, 09:51
  #6066
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
För mig har det blivit skitsegt när jag surfar, inte hastigheten i sig men det tar 10-30 sekunder innan en sida ger en respons. Är det DNS-problemen ni talar om som ligger bakom? Det duger inte. Nedladningshastigheten är det inget som helst fel på.

Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Samma sak här, jag har dragit slutsatsen att det är DNSerna som återigen är problemet, även om jag inte gjort någon mer efterforskning än så.

Citat:
Ursprungligen postat av bautar
Det var ett tag sedan jag hade problem med att sidor tog lång tid att ladda. Kommer inte ihåg om det slutade i samband med att jag la in en av Mullvads publika DNS:er som backup.


Jag märker en enorm skillnad i sidors laddningshastighet med/utan vpn, med boxen igång, så kan vissa siter ta 10+ sekunder innan ens webbläsaren börjar rita upp vad som finns, medans utan vpn igång (som nu), så hinner jag knappt klicka på en länk, så är sidan färdigritad.
Citera
2017-07-30, 09:53
  #6067
Medlem
FuriousRages avatar
Efter att dns strulade för mig igår, så pajjade boxens "Anslutning"s-sida.
Så nu kan jag inte återansluta till vpn alls, och omstart funkar inte.
Och inget svar från support på ett dygn iaf.
Citera
2017-07-30, 20:53
  #6068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Jag märker en enorm skillnad i sidors laddningshastighet med/utan vpn, med boxen igång, så kan vissa siter ta 10+ sekunder innan ens webbläsaren börjar rita upp vad som finns, medans utan vpn igång (som nu), så hinner jag knappt klicka på en länk, så är sidan färdigritad.

Finns det något man kan göra åt det?
Citera
2017-07-30, 21:28
  #6069
Medlem
Jagtrollarintes avatar
Jag kör med viscosity samt DNSCrypt med OVPN DNS och jag upplever inte att DNS uppslag går segt.

Sidorna laddar på en gång märker ingen skillnad om jag kör standard DNS från min bredbandsoperatör utan VPN eller med.
Citera
2017-07-30, 23:11
  #6070
Medlem
Är löjligt segt för mig just nu.
Citera
2017-07-31, 00:02
  #6071
Medlem
Någon mer än jag som har problem att kolla hastigheten med bredbandskollen.se? speedtest.net går hur bra som helst men bredbandskollen ger inget alls.
Citera
2017-07-31, 00:18
  #6072
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamre
Någon mer än jag som har problem att kolla hastigheten med bredbandskollen.se? speedtest.net går hur bra som helst men bredbandskollen ger inget alls.

Samma här, det funkar inte alls med bredbandskollen. Den där bara och tuggar utan att testet startar. Alla andra tjänster jag provat funkar däremot
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback