Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-28, 19:07
  #1
Medlem
Stupido86s avatar
Nån som vet något mer om det här?
Hände ändå för nån månad sen men det är helt tyst om det nu, förutom att vänner och bekanta spekulerar kring flickans död.

http://www.bohuslaningen.se/nyheter/...-död-1.4316385

Pappan vekar vara släppt mot åklagarens vilja, men fortfarande misstänkt.
Enligt vänner är han misstänkt för vållande till annans död och tydligen ska det röra sig om fentanyl som flickan fått I sig.

Någon som vet något mer om det här.
Citera
2017-07-28, 19:28
  #2
Medlem
Tråkigt att läsa om sådana här saker. Hoppas han åker dit om han gjort det.
Citera
2017-07-28, 19:36
  #3
Medlem
Snubban007s avatar
Och förövrigt.. läste om detta när det hände, och som du skriver - nu helt tyst!
Skumt..
Citera
2017-07-29, 12:07
  #4
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Och förövrigt.. läste om detta när det hände, och som du skriver - nu helt tyst!
Skumt..

Ja jätte skumt.
Ännu konstigare är att mamman och pappan säger olika om dotterns död.
Enligt mamman är dotterns död onaturlig, enligt pappan är den naturlig.
Citera
2017-07-29, 14:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Ja jätte skumt.
Ännu konstigare är att mamman och pappan säger olika om dotterns död.
Enligt mamman är dotterns död onaturlig, enligt pappan är den naturlig.

Har hon fått i sig en massa fentanyl så är det ju ganska naturligt att hon är död så pappan har ju såklart självfallet helt rätt.
Citera
2017-07-29, 15:53
  #6
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Tråkigt att läsa om sådana här saker. Hoppas han åker dit om han gjort det.
Det handlar nog inte om vad han gjort, utan vad han inte gjort
Citera
2017-07-29, 15:59
  #7
Medlem
Snubban007s avatar
Vad vet vi nu då? Var är dom hemmahörande? Namn? Ålder på föräldrar? Finns det fler barn i familjen?
Citera
2017-07-29, 16:05
  #8
Medlem
Snubban007s avatar
Rättelse

Hittade detta.. Att mannen är i 25 års åldern.. vad för skäl kan finnas som gör att han inte längre kan sitta häktad trots att det försvårar utredning att släppa honom fri?
Tidigare dömd med samhällstjänst? Nog långsökt.. vad tror ni?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...fyraarings-dod
__________________
Senast redigerad av Snubban007 2017-07-29 kl. 16:05. Anledning: Skrev fel
Citera
2017-07-29, 17:04
  #9
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Vad vet vi nu då? Var är dom hemmahörande? Namn? Ålder på föräldrar? Finns det fler barn i familjen?

Händelseförloppet går isär beroende på vem man frågar. Det som är säkert är att flickan ska ha hittats livlös av pappan som larmade ambulans.

Detta är informationen jag har fått fram om familjen.
Pappan heter Andr*as W*stin, född - 91, *=e
Har hittar 2 tidigare domar på honom, olika stölder och snatteri. Senaste från april i år.
Ska bland annat ha snattat klänningar till sina döttrar och gått igenom självscaningen på IKEA utan att betala.

Mamman heter Natali* W*stin. Vet inte så mycket om henne, mer än att hon var ganska aktiv i mammagrupper när detta hände och skrev en del inlägg om det. Nu är det dock tyst från hennes sida.
De ska ha ett barn till, en äldre syster som är sjuk i leukemi.

Enligt ryckten så ska pappan ha skyllt händelsen på sin yngre bror. Men många vänner verkar väldigt skeptiska till att så är fallet och har skrivit öppet på Facebook om sin misstro angående pappan.
Citera
2017-07-29, 22:28
  #10
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Händelseförloppet går isär beroende på vem man frågar. Det som är säkert är att flickan ska ha hittats livlös av pappan som larmade ambulans.

Detta är informationen jag har fått fram om familjen.
Pappan heter Andr*as W*stin, född - 91, *=e
Har hittar 2 tidigare domar på honom, olika stölder och snatteri. Senaste från april i år.
Ska bland annat ha snattat klänningar till sina döttrar och gått igenom självscaningen på IKEA utan att betala.

Mamman heter Natali* W*stin. Vet inte så mycket om henne, mer än att hon var ganska aktiv i mammagrupper när detta hände och skrev en del inlägg om det. Nu är det dock tyst från hennes sida.
De ska ha ett barn till, en äldre syster som är sjuk i leukemi.

Enligt ryckten så ska pappan ha skyllt händelsen på sin yngre bror. Men många vänner verkar väldigt skeptiska till att så är fallet och har skrivit öppet på Facebook om sin misstro angående pappan.

Kollat igenom deras Facebook nu.. dom har gjort slut.. sen har dom 3 barn , 2 döttrar och 1 son. Finns inte en enda kommentar under någon bild etc om att någon misstänker honom. Endast någon som skrev under en bild på flickan som är död att hon är den finaste ängeln nu..
Ska forska vidare... ytterst märkligt att det är så tyst kring en sådan här fruktansvärd händelse!
Citera
2017-07-29, 23:25
  #11
Medlem
Snubban007s avatar
Min magkänsla säger mig att denna pappa är helt oskyldig till det han anklagats för. Kan ha fel... eller så har jag rätt... Men spekulerar inte vidare, av respekt till familjen!

Tips. Finns en sida på Facebook som heter "ge ditt stöd till J**ine med familj*

**ol

Läs igenom den och du håller nog med mig sen...

R.I.P lilla tjejen...
Citera
2017-07-30, 00:33
  #12
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Min magkänsla säger mig att denna pappa är helt oskyldig till det han anklagats för. Kan ha fel... eller så har jag rätt... Men spekulerar inte vidare, av respekt till familjen!

Tips. Finns en sida på Facebook som heter "ge ditt stöd till J**ine med familj*

**ol

Läs igenom den och du håller nog med mig sen...

R.I.P lilla tjejen...

Har läst igenom den och ett gäng privata meddelanden från nära vänner med printar på öppna konversationer mellan bland annat bästa vänner och mamman.
Jag har ingen aning om han är oskyldig eller ej. Tycker bara att det hela är väldigt skumt och en del saker som inte stämmer.

Bästa vännen ska tydligen ha kommit till platsen innan ambulansen. Han ska dessutom bo 20 minuter därifrån, så ringde man honom först kanske? Varför i så fall?

Han går sen väldigt hårt på pappan i en konversation mellan honom och mamman på Facebook.
Mamman säga tex där: "Nu är det faktiskt så att det finns ingen dom ännu och för det andra så ska hela obduktionen (alla analyser) göras om."
Var på bästa vännen svarar: "0.45 promille säger väl allt."
Detta är en konversation från den 14 juni.

När pappan släpps lägger mammam även ut en bild på pappan med texten : "Barnen pappa är släppt och inga droger är orsaken till min dotters död. Orsaken till hennes död berättar jag en annan gång."

Pappan släpptes kring den 23 juni. Hur snabbt görs en obduktion och tester om? Eftersom mamman här påstår att droger nu är uteslutet.

Sen att pappan ska ha skyllt ifrån sig på sin 17-åriga lillebror och sagt att han är en missbrukare. Men endå enligt pappan lämnat honom själv med dottern och åkt till sjukhuset över natten med sin sjuka dotter. Borde han då fortfarande vara misstänkt om så vore fallet? Borde inte det vara väldigt lätt att bekräfta att han var på sjukhuset?

Jag hoppas jag har fel och att denna pappa är oskyldig. Men jag tycker det är så lite konstigt vissa saker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback