• 26 221 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 834 034 inlägg
  • 5
  • 6
2017-05-06, 09:53
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Självklart är förorterna värre än inom tullarna men det finns en poäng, av stadsdelarna är norrmalm förlorat med vasastan på gång. Du har rätt att det knappast är invånarna själva som förstör utan ortenfolk, men vad gör det för skillnad? Att t ex Stureplan och Medis är de "farligaste" platserna i Stockholm beror knappast på att det är kriminella som bor i närområdet utan att de är magneter för alla nöjessugna i stockholms län, eller hur?

Vasastan måste vara edens lustgård för de kriminella i norrort, bara en massa hens var man än går. Det är som en arabiskt köpcentrum 😉

Problemet för de som bor i vasastan är att de är som KD eller Centern, ni är i ett vakum. Ni är för otrendiga för att bo på Södermalm, där den mediala makten finns, och för fattiga för att bo på Östermalm, där den ekonomiska makten finns. Så låt mångkulturen ha sin gång, rån och våld är numera en del av kulturen.
Du har så klart rätt. Det jag vände mig mot från början var då det påstods att Vasastan var mycket värre än Sumpan. Man går inte säker oavsett var man rör sig, men det finns områden som är värre än andra.
I Sumpan har det varit skjutningar, sprängning och våldtäkter, för att nämna det som jag minns på rak arm.
Citera
2017-05-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Du har så klart rätt. Det jag vände mig mot från början var då det påstods att Vasastan var mycket värre än Sumpan. Man går inte säker oavsett var man rör sig, men det finns områden som är värre än andra.
I Sumpan har det varit skjutningar, sprängning och våldtäkter, för att nämna det som jag minns på rak arm.

Jag förstod det 😉

Men om någon säger att det är lugnt i sumpan, solna, vällingby, hässelby osv kan man nog dra hyggligt säkra slutsatser om vad användaren är för typ av person, eller hur?
Citera
2017-05-06, 14:37
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Jag förstod det 😉

Men om någon säger att det är lugnt i sumpan, solna, vällingby, hässelby osv kan man nog dra hyggligt säkra slutsatser om vad användaren är för typ av person, eller hur?
Så är det med all säkerhet.
Jag vill bara att en så uppenbart felaktig uppgift inte står oemotsagd. Dessutom utan någon rimlig argumentation.
Sen går det att diskutera bus och områden hur länge som helst. Funkar ju bra att röra sig i de flesta områden dagtid. Däremot finns inga säkra områden till exempel helgnätter. Då kan vad som helst hända var som helst.
Citera
2017-07-26, 02:26
Medlem
Dömda till fängelse av Stockholms tingsrätt:

Citat:
Rånarna som satte skräck i Vasastan – här är tingsrättens dom

I fredags kom domen i tingsrätten. En av männen döms till fängelse i fyra år och sex månader och de två andra till två år och tre månader. Dessutom ska de betala omfattande skadestånd.

Fredrik Wallén är polis på Norrmalm och konstaterar att problemen med personrånen försvann omedelbart i samband med gripandet.

– Tack vare en utredning som verkligen var "state of the art" i kombination med de många vittnesmålen från boende i området kunde de gripas förhållandevis snabbt. Allmänhetens tips och vittnesmål var helt avgörande, som alltid.

Två av männen, 19-27 år gamla, döms för sju rån medan den tredje anses vara medskyldig till två av dessa. Dessutom tillkommer bland annat olaga frihetsberövande och narkotikabrott.
Citera
2017-07-26, 11:50
Medlem
Dom: Stockholms Tingsrätt Mål nr: B 5222-17 (2017-07-21)

4 år, 6 månader: medborgare i Sverige
2 år, 3 månader: medborgare i Libanon
2 år, 3 månader: medborgare i Ukraina (utvisning yrkades, men detta ogillades)
Citera
Igår, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Dom: Stockholms Tingsrätt Mål nr: B 5222-17 (2017-07-21)

4 år, 6 månader: medborgare i Sverige
2 år, 3 månader: medborgare i Ukraina (utvisning yrkades, men detta ogillades)

Tack! 118 sidor att läsa! Hinner inte just nu men, intressant är ändå att:

Citat:
För Michael Hanslien Dahlqvist bedömer tingsrätten att det samlade straffvärdet av
de brott han ska dömas för är fängelse i fyra år sex månader

Citat:
För Elias Nacads del bedömer tingsrätten likaså att det samlade straffvärdet för en
vuxen gärningsman vore fängelse fyra år sex månader. På grund av Elias Nacads
ungdom är straffmätningsvärdet för honom fängelse två år tre månader

50% rabatt :/

Citat:
För Ivan Grushas bedömer tingsrätten att det samlade straffvärdet för de brott han
ska dömas för är fängelse två år tre månader

Citat:
Den brottslighet som Ivan Grusha nu döms för är enligt tingsrättens uppfattning inte
av så allvarlig art att den i sig kan utgöra sådana synnerliga skäl som krävs, inte
heller med beaktande av de brott han dömts för tidigare.

Citat:
Ivan Grusha ska dömas för rån vid två tillfällen, bägge i kombination med olaga
frihetsberövande, penningtvättsförseelse (fyra tillfällen), rattfylleri (tre tillfällen),
olovlig körning (tre tillfällen), olovlig körning, grovt brott (två tillfällen), ringa narkotikabrott
samt brott mot knivlagen

Citat:
Ivan Grusha förekommer sedan 2008 under tio avsnitt i utdrag ur belastningsregistret.

Detta räcker alltså inte för utvisning...

edit: Varför killen från Libanon inte blir utvisad är en gåta
Citera
Igår, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Detta räcker alltså inte för utvisning...

edit: Varför killen från Libanon inte blir utvisad är en gåta

Varför utvisning inte är det normala för varje dömd icke-medborgare är obegripligt. I direkt strid mot folkviljan.
Citera
Idag, 16:23
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010

*lol* https://www.metro.se/artikel/s%C3%A5...a-upploppen-xr
Citera
  • 5
  • 6