• 28 561 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 836 121 inlägg
Idag, 00:56
Medlem
Jag har förstått att man får mer energi om man avstår runka, Men säger ni att man får mer energi om skippar sexet också? I såfall kommer jag trappa ner sexet också
Citera
Idag, 04:22
Medlem
Hej vissa kanske kommer ihåg mig, jag var med från början, men blev avstängd ända tills nu. Jag höll mig till 7 Juni. Kände att det var tvunget att bevisa att jag var samma person jag utvecklats till även med runk, annars hade det nästan blivit lite maniskt, eftersom jag har blivit så extremt maskulin och avslappnad. Tittade ju på porr hela tiden för att avvänja mig, det funkade, nu har jag 0 porrsug, blir bara attraherad av snygga tjejer på tex. Instagram, det är starkare än porr för mig. Kör igen nu och har inte runkat på en månad. Nu kör jag på obestämd tid behöver inte bevisa något för mig själv med runk igen.
Citera
Idag, 06:54
Medlem
starxgvss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythecowboy
Hej vissa kanske kommer ihåg mig, jag var med från början, men blev avstängd ända tills nu. Jag höll mig till 7 Juni. Kände att det var tvunget att bevisa att jag var samma person jag utvecklats till även med runk, annars hade det nästan blivit lite maniskt, eftersom jag har blivit så extremt maskulin och avslappnad. Tittade ju på porr hela tiden för att avvänja mig, det funkade, nu har jag 0 porrsug, blir bara attraherad av snygga tjejer på tex. Instagram, det är starkare än porr för mig. Kör igen nu och har inte runkat på en månad. Nu kör jag på obestämd tid behöver inte bevisa något för mig själv med runk igen.

Minns dig tydligt, du var ju hyffsat kontroversiell tidigare Kul att du ändå tycker din metod har lyckats. Jag sket i att kolla på porr under ett halvår, men råkade sedan ut för en del otur(palpering av prostata och rektoskopi) som fick följder som riskerade i att mynna ut i tråkigheter(köp av horor) så jag sket i utmaningen.

Porr skulle kunna vara rena giftet för mig, men har ju ändå blivit så van vid att inte se det längre så på ett sätt existerar det inte längre. Det kan bli lite av en chock när eller om man konfronteras av det. Däribland ryms dock inte reklampelare, film, instagram, träningsbilder, saker man ser irl och sådan skit, det går hur bra som helst. Å andra sidan är jag egentligen inte sugen på att vare sig se på porr eller runka. Antalet gånger jag runkat sedan jag gav fan i utmaningen är hittills sex gånger.

Däremot så kollade jag på porr häromdagen, jag fick upp någon minnesbild utav något och var därefter fast besluten om att ta reda på vad en viss tjej hette som jag någon gång hade sett i något klipp. Till sist lyckades jag(Paris Lincoln), och det blev den tredje gången jag sett porr i år. Sök på henne om du verkligen tror dig vara immun, men sen är det ju det där med preferenser.

Det måste ju vara skittradigt att kolla på porr så mycket att man till sist inte längre går igång av det, det vore som att lyssna på musik tills man inte hör den längre? Eller äta mat tills man inte längre uppskattar smaken? Bättre att bara bestämma sig för att ge fan i det och vara lite disciplinerad. Även om ditt tillvägagångssätt fungerar, så hade jag aldrig verkligen aldrig någonsin stått ut med det!

För mig är det inte svårare än att fråga mig själv varför jag får en impuls till att antingen se på porr eller fapa och sedan råda bot på grundorsaken(= upp till 3 veckor emellan fap(tycker det är försvarbart ibland)), och porren är ju för fan bara att välja bort. Den får mig inte riktigt att gå igång längre, om det nu inte är någon speciell man råkat bli kär i förr i tiden av, typ Paris Lincoln, Jenna Brooks eller Audrey Bitoni(fy fan vilka äckliga brudar jag gillar )
Senast redigerad av starxgvs Idag kl. 07:12.
Citera
Idag, 07:09
Medlem
Avstämning för Juli.
1,5 månad kvar till 1år runkfri.
Får jag se fall jag fortsätter efter det,men tror inte jag orkar mer.
Citera
Idag, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnythecowboy

Jodå, nog kommer jag ihåg dig, rätt kontroversiell som sagt. Lite annorlunda metod att kolla på porr tills man tröttnar, men tycker du det funkar så visst. Personligen så hade jag nog kunnat tröttna på porr tillfälligt ett tag om jag hade gjort som du, men efter nån vecka hade suget kommit tillbaka igen tror jag. Jag föredrar att bara sluta helt direkt, men upplever du att din metod funkar bra så är ju det huvudsaken egentligen. Kul att det går bra för dig iaf!
Citera
Idag, 14:07
Medlem
liberames avatar
Dag 21, har haft otroligt låg energi och dålig motivation de senaste dagarna. Det går lite i vågor med energinivåer. Dock så upplever jag skillnad i att jag vågar hålla intensivare ögonkontakt med folk, samt att jag känner mig mer relaxed och in the moment. Kallduschar, nofap och meditation har sannerligen bidragit till en bättre psykisk såväl som fysisk hälsa.

Jag fortsätter med ledordet "i've come to far to give up now"
Citera
Idag, 14:31
Medlem
NirvanAs avatar
Kan säga att nu efter 2 månader börjar många positiva effekter märkas... men det tog alltså så pass länge för mig att märka av något.
Citera
Idag, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubidub
Jodå, nog kommer jag ihåg dig, rätt kontroversiell som sagt. Lite annorlunda metod att kolla på porr tills man tröttnar, men tycker du det funkar så visst. Personligen så hade jag nog kunnat tröttna på porr tillfälligt ett tag om jag hade gjort som du, men efter nån vecka hade suget kommit tillbaka igen tror jag. Jag föredrar att bara sluta helt direkt, men upplever du att din metod funkar bra så är ju det huvudsaken egentligen. Kul att det går bra för dig iaf!
Porr är någonting man måste övervinna, blir man kåt av att se en annan man knulla en kvinna är man en cuck. Det är DET som är porrberoende, att man är såpass mycket cuck, så man måste titta på när andra män knullar kvinnor medan man själv inte får ligga. Eftersom jag inte är en cuck kan jag inte bli upphetsad av porr. Det finns så mycket snyggare halvnakna tjejer på instagram, så det gör mig avsevärt mer kåt än att titta på en solo eller lesbian porrfilm med mediokra sluts.

Jag säger inte att du måste titta på porr, om du inte vill titta på porr så kan jag inte tvinga dig.
Senast redigerad av Johnnythecowboy Idag kl. 14:57.
Citera