Citat:
Ursprungligen postat av
defenseur
Du har ju rätt i det. Jag gav den version som jag ansåg vara den allmänt vedertagna.
Dels så tror jag att sanningen ligger i närheten av den. Men framförallt så är det ju så att det är detta som partiledningarna måste förhålla sig till.
Jo men jag kan på 10 sekunder visa att detta är en falsk bild eller sk. diskurs som skickligt planterats i media:
1. Det framförs alltså att Hultqvist är skicklig, har stöd, är populär osv även hos sina politiska motståndare.
2. Ok men varför tog de då med honom i missförtroendeförklaringen om de egentligen tycker att just han är en hyvens prick? Glömde de bort hans fantastiska egenskaper?
Nu kanske man försöker invända att Peter Hultqvist är populär hos svenska folket. Men detta är ju helt absurt. Svenska folket har ingen kunskap om eller uppfattning om Peter Hultqvist annat än den som senast förmedlats genom media. Svenska folket är fullt upptagna med sport och schlagerevenemang för att ägna Peter Hultqvist en enda tanke - än mindre utvärdera hans eventuella politiska achievments.
Men som sagt man blir lätt lurad och hypnotiserad av retorik. När jag lyssnade på presskonferensen och Löfven där stod och skröt på sina statsråd och de sedan blev underdånigt intervjuade av unga okunniga praktikanter på ekot så började till och med jag fundera på om de inte är verkligt kompetenta ändå.
Vakna!
/Johan