Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 22:50
  #649
Medlem
havregransgrats avatar
Rygg idag.
Citera
2017-07-28, 09:57
  #650
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
Bröst i kväll.

Ett riktigt bra pass där jag inte kunde få av mig armskydden utan att få kramp i brösten efteråt.
Ser bra ut för tillfället med bara liiiite smärta här och där. Skämt och sido, har man tränat hårt i stort sett hela livet så blir det förslitningar, broskbildningar, lättare artrit som gör sig påminda ibland.

Bara att gilla läget och försöka träna så smart som möjligt och vad man har för dagen så att säga vid 50+.

Exakt så. Körde själv mitt första bicepspass på säkert en månad när jag kunde köra tungt utan "alltför mycket smärta". Tungt på bröst med. Har dock kört lätt (20 reps) två veckor, så leder och fästen var hyfsat ok nu. Kötta på kompis!
Citera
2017-07-28, 18:01
  #651
Medlem
havregransgrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadOfBoo
Exakt så. Körde själv mitt första bicepspass på säkert en månad när jag kunde köra tungt utan "alltför mycket smärta". Tungt på bröst med. Har dock kört lätt (20 reps) två veckor, så leder och fästen var hyfsat ok nu. Kötta på kompis!

Tack du. Ja man lär sig med tiden att det är ingen ide att chansa och tro att det ska gå ett set till.
Det enda som händer är att rehaben tar så mycket längre tid.
Citera
2017-08-04, 18:09
  #652
Medlem
havregransgrats avatar
Varit lite struligt ett tag privat.

Har dock skött träningen ändå men inte hunnit skriva någonting här.
Drar igång i kväll igen.
Citera
2017-08-06, 06:07
  #653
Medlem
havregransgrats avatar
Blev ett bröstpass i går kväll.

Körde en rejäl uppvärmning och allt kändes bra. Har inte kört bänkpress på herrans massa år då axlarna inte gillat den övningen.

Av någon anledning tänkte jag ändå prova lite grann och köra några högreps set.
Gick riktigt bra och avslutade med 4 15 reppare på 80 kg. Inga vikter att prata om men skönt att kunna utföra övningen i alla fall.
Citera
2017-08-10, 17:52
  #654
Medlem
havregransgrats avatar
Haft ledigt ett tag. Blev biten av någonting häromdagen. Tänkte inte mer på det men när jag duschade på kvällen var hela skenbenet svullet. Nästa dag vart det blått och även foten var blåröd och svullen, ingen värk dock.

Börjar ge med sig nu, så det blir en sväng till gymmet i kväll.
Citera
2017-08-11, 07:02
  #655
Medlem
havregransgrats avatar
Körde ett bröstpass i går kväll.
Blev ett underhållspass då energi nivån var på noll.

Sommaren har varit bra får jag ändå säga. Fuskat lite här och där med lite godsaker över vad som är tillåtet men har ändå hållit formen.

Nu är det 3 månader kvar till tävling, så nu får det bli helt strikt kosthållning.
Står kvar på mina 85 kg och 6 % bf.
Citera
2017-08-12, 23:26
  #656
Medlem
havregransgrats avatar
Rygg på programmet i kväll.

Inledde med mark vilket inte körts på länge. Har en muskelknut som inte vill släppa och mark är en övning där den blir kännbar.

Riktigt lätta vikter dock och det gick att genomföra utan större problem.
Stångrodd, hantelrodd och kabelrodd följde på det.
Citera
2017-08-16, 18:14
  #657
Medlem
havregransgrats avatar
Ben i måndags och ledigt i går.

I kväll är det bröst på programmet och i morgon blir det poseringsträning igen.
Citera
2017-08-19, 06:06
  #658
Medlem
havregransgrats avatar
I förrgår var det poseringsträning , väldigt kul då många i teamet var samlat denna gång.

Går bättre och bättre och man hittar posen lite snabbare för varje gång man är där.

Axlar stod på programmet i går.
Citera
2017-08-19, 09:19
  #659
Medlem
Exodus78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havregransgrat
I förrgår var det poseringsträning , väldigt kul då många i teamet var samlat denna gång.

Går bättre och bättre och man hittar posen lite snabbare för varje gång man är där.

Axlar stod på programmet i går.

Någon formbild?

Mvh E
Citera
2017-08-20, 00:24
  #660
Medlem
havregransgrats avatar
[quote=Exodus78|61543976]Någon formbild?

Mvh E[/QUOTE

Var som sagt på poseringsträning häromdagen. Jag tränar på ett litet gym där möjligtvis någon till tränar seriöst. Kommer man sedan till ett team och linar upp med killar som är veckor från tävling så ramlar man fort ner från sin häst Man ser bara fet ut, så bild dyker upp tidigast september.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback