Citat:
Ursprungligen postat av
c.showalter
Gissar att du är en bitter pajas med tanke på att du går till personangrepp istället för bidra med nått.
AKB har inte visat sig vara nått starkt kort sen hon tillträdde. Fråga moderataväljarna om du inte tror mig. Att nu ta rygg på Lööf och KD och dra in Sverige i politiskt kaos ett år innan val tyder ju på att hon prioriterar småsinta politiska angrepp högre än anständighet värdig en statsminister. Hon hade ju kunnat fälla krokben på Lööf och återta positionen som "den så kallade alliansens" ledare ifall hon skötte det här snyggare.
Nu är jag en av moderatväljarna och jag tycker inte att AKB var rätt person att leda partiet och skulle mer än gärna se att hon byttes ut.
Men menar du verkligen att hennes förtroende hade stärkts av att inte stå bakom ett misstroende mot ministrar som missköt sig så grovt att dom äventyrat rikets säkerhet, eller som Löfven sa "det är ett stort haveri"?
På vilket sätt skulle förtroendet från sina väljare minska för att hon står bakom misstroendet?
Alliansen skall bedriva opposition och att inte försöka fälla ministrarna vore snudd på tjänstefel.
För S Löfven stod det helt klart att ministrarna måste gå, Anna och Ygeman fick gå om än med en omplacering av Ygeman, han försökte rädda Hultqvist men talade om att han tänkte fortsätta som statsminister redan innan det kom ett uttalande från alliansen.
Det står redan klart att alliansens misstroende gått igenom helt utan strid.
Men du kanske tycker Lövfen kapitulerade för lätt?