Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 11:37
  #13381
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Menar mer att det blir ett så jäkla meningslöst inlägg när du gör ett så negativt och tråkigt inlägg.
GPS-drifting är en gråzon, klart att det inte är det sättet som spelet är menat att det ska spelas, men samtidigt så är det en brist i GPS:en som vissa har möjligheten att kunna utnyttja.
Att köpa saker i spelet är absolut inte orent spel, du värdesätter din framfart mer än de som inte betalar. Ett idrottslag som lägger mer pengar på spelare än ett annat lag, är det också fusk isf?

Jo vi är då oense angående GPS-drifting men att aktivt göra allt för att kunna drifta till sig fördel i
spelet är för mig fusk alla dagar i veckan. Har man den attityden är inte steget långt att trappa
upp till nästa nivå att t ex spoofa till sig fördelar och behöver inte direkt vara en kebab tekniker
för att ladda ned och köra igång att "spela".

Det är skillnad att medvetet drifta och omedvetet drifta vilket även jag gör ibland och många andra
omedvetet gör ibland fast vi har bästa möjliga inställningar och nätverk.

Sen att mer eller mindre sitta och skriva typ:

"Varit en hård natt vaknade upp och mina nio 10 km ägg kläcktes under natten."

Är för mig samma sak som:

"Skippade att träna kör med EPO samt tabletter istället."

En annan sliter för att kläcka mina ägg och sedan samla in nya för att hålla igång mina inkubatorer.
Blir då lite tröttsamt med dessa återkommande inlägg om de ständiga GPS-drift kläckningarna.
Verkar kläckas en hel del ägg 24/7 och var kommer alla dessa ägg ifrån?

Eftersom de ständiga konspirationsteorierna angående köp av inkubatorer och 10 km ägg antar jag
att köp av dessa inte sker i större omfattning. Detta samt kläckta ägg blir då för mig en ekvation
som blir rätt intressant. Kläcks många ägg och var kommer då dessa ifrån?
Visst kanske bor bra till och tillgång till flertal stops från bostaden.

Köp = fusk, jo det är något jag alltid brukar säga med glimten i ögat.
Inte ett fusk direkt utan en genväg som då kan ses som fusk av de "hardcore" spelarna som
då ej lägger några pengar överhuvudtaget. De har tiden att lägga på spelet/spelen och något
jag personligen ej har. Lägger t ex hellre pengar på coins än jagar dessa 50 coins som numera
är taket/dag. För mig ej värt jobbet att jaga dessa coins när de gjorde om gymmen och vilket
innebar en förlust med 350 coins/vecka samt 35k dust/vecka för egen del.

Visst nya systemet bra för den stora massan av spelarna som inte spelar allt för mycket och inte
har många stops i sitt närområde men sämre för de som spelade på ett större område.
Blev svårare för fuskarna att få in enkla coins samt dust men drabbade också de spelare som
ständigt krigade för att kunna hålla sina +10 gym var 21 timme.

Tyvärr rätt vanligt att det är just spelarna som drabbas av fuskarna och spelföretaget tar då
chansen att dra åt svångremmen och snåla in på utdelningen vad spelarna kan "tjäna" i spelet.
Citera
2017-07-27, 12:02
  #13382
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Det är skillnad mellan hardcore-spelare och vanliga spelare och en av skillnaderna är att vi har bättre pokemon för att vi kläcker ägg (genom att gå). Mycket större chans att kläcka pokemon med bra IV och att kläcka de som är lite mer sällsynta. Det är ju inte varje dag man springer på en chansey t.ex. och ännu mer sällsynt att den har en hög IV. Dessutom har hardcore spelare resurser, fler vanliga candy, rare candy och dust, att maxa vilket sällan vanliga spelare har.

Tyvärr blir eventen ett xp-give away party för vanliga spelare. Verkar som att Niantic vill att alla ska bli lvl40 även de som inte lägger ner en massa tid och en massa pengar på ingame shop och legitima tillbehör.

Nu vet jag inte hur många lvl40 det finns i Sverige. Har i våras sett en lista med de som då var 40 men gissar att den nu är rätt lång. Ju längre den listan blir behöver Niantic utveckla mer för att tillfredsställa alla spelare. Själv föredrog jag gamla gymsystemet där men behövde prestera nåt för att kunna ta en plats. Men det blev för svårt för gemene man. Nu tar det max en kvart för en person att riva ett maxat gym. Hur kul är det?

Inser att det är spelare från båda grupperna jag skriver om här, vore kul med synpunkter från båda lägren. Vad tycker ni?
Citera
2017-07-27, 13:14
  #13383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Då får vi vara ense om att vara oense, att det finns en brist i spelet som NirvanA väljer och kan utnyttja anser inte jag är fusk.

Fast det finns ju inget att vara oense om. Vi har gått igenom detta hur många gånger som helst. Måste vi göra det igen? Det är fusk osvsett din inställning till det. ForzaLeon gör en bra redogörelse för det. Ska jag ta en liknelse till som vi kanske inte har dragit än.

I framförallt lite äldre 8-bitars och 16-bitars spel fanns det vad man kallade för fuskkoder. För er som har funnits med en tid känns säkert UPP UPP NER NER VÄNSTER HÖGER VÄNSTER HÖGER B A START igen. Bland annat kunde dessa ge evigt liv i ett svårt spel man annars bara tilldelades 3 liv i. Dessa fuskkoder gjorde spelet avsevärt enklare.

Med ert resonemang skulle det inte vara fusk att använda fuskkoder eftersom tillverkaren av spelet har byggt in fuskkoderna i spelet avsiktligen. Ändå så använde man termer som att man hade varvat spelet utan fusk, vilket ju var en betydligt svårare utmaning.

Kan vi lägga ner den här diskussionen nu och fokusera på lite mer positiva saker?

On Topic så har jag inte lyckats få någon legendary än. Spelar förvisso något begränsat tidsmässigt men även då jag lyckas vara på plats till en raid är det inte tillräckligt mycket folk. Mot en Articuno har jag varit närmast då vi var cirka 10 men då var några under lever 20. Vi var inte ens riktigt nära. Han hade kanske 20% kvar när tiden gick ut.
Citera
2017-07-27, 13:51
  #13384
Medlem
Väldigt bra start på den sista eventdagen! Besökte innerstan för att fånga tillräckligt med Magikarp för att utveckla min första Gyarados samt fylla på med 9 nya ägg, varav tre resulterade i 10km. Hittills har jag kläckt två: Dratini med 64 candies och en Larvitar, vilket innebar att jag även fick min första Dragonite idag som jag dessutom kunde maxa

Min fråga är om jag ska vara nöjd med de moveset jag fick? Dragonite fick steel wing/hurricane och Gyarados bite/hydro pump

Lyckas jag kläcka en av Lapras, Snorlax eller Porygon i det sista ägget är dagen fan ta mig fulländad
Citera
2017-07-27, 15:38
  #13385
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Jo vi är då oense angående GPS-drifting men att aktivt göra allt för att kunna drifta till sig fördel i
spelet är för mig fusk alla dagar i veckan. Har man den attityden är inte steget långt att trappa
upp till nästa nivå att t ex spoofa till sig fördelar och behöver inte direkt vara en kebab tekniker
för att ladda ned och köra igång att "spela".

Det är skillnad att medvetet drifta och omedvetet drifta vilket även jag gör ibland och många andra
omedvetet gör ibland fast vi har bästa möjliga inställningar och nätverk.

Sen att mer eller mindre sitta och skriva typ:

"Varit en hård natt vaknade upp och mina nio 10 km ägg kläcktes under natten."

Är för mig samma sak som:

"Skippade att träna kör med EPO samt tabletter istället."

En annan sliter för att kläcka mina ägg och sedan samla in nya för att hålla igång mina inkubatorer.
Blir då lite tröttsamt med dessa återkommande inlägg om de ständiga GPS-drift kläckningarna.
Verkar kläckas en hel del ägg 24/7 och var kommer alla dessa ägg ifrån?

Eftersom de ständiga konspirationsteorierna angående köp av inkubatorer och 10 km ägg antar jag
att köp av dessa inte sker i större omfattning. Detta samt kläckta ägg blir då för mig en ekvation
som blir rätt intressant. Kläcks många ägg och var kommer då dessa ifrån?
Visst kanske bor bra till och tillgång till flertal stops från bostaden.

Köp = fusk, jo det är något jag alltid brukar säga med glimten i ögat.
Inte ett fusk direkt utan en genväg som då kan ses som fusk av de "hardcore" spelarna som
då ej lägger några pengar överhuvudtaget. De har tiden att lägga på spelet/spelen och något
jag personligen ej har. Lägger t ex hellre pengar på coins än jagar dessa 50 coins som numera
är taket/dag. För mig ej värt jobbet att jaga dessa coins när de gjorde om gymmen och vilket
innebar en förlust med 350 coins/vecka samt 35k dust/vecka för egen del.

Visst nya systemet bra för den stora massan av spelarna som inte spelar allt för mycket och inte
har många stops i sitt närområde men sämre för de som spelade på ett större område.
Blev svårare för fuskarna att få in enkla coins samt dust men drabbade också de spelare som
ständigt krigade för att kunna hålla sina +10 gym var 21 timme.

Tyvärr rätt vanligt att det är just spelarna som drabbas av fuskarna och spelföretaget tar då
chansen att dra åt svångremmen och snåla in på utdelningen vad spelarna kan "tjäna" i spelet.
Jag har inte ställt in något utan jag har bara turen/oturen att bo i en bostad som gör att gubben Driftar samt telefon som är sämre på exakthet... Äggen kommer från pokestops, när det inte hände mycket i spelet gled jag till ett pokestopp tätt ställe och samlade 9ägg sen drog jag hem och hade igång telefonen, efter en dag eller så är alla äggen kläckta, sen drar man och samlar ägg igen
Citera
2017-07-27, 17:08
  #13386
Medlem
Kört 2 råder mot bossar Lugis kastade jag bort mig själv på. Arti fick jag på 4 bollen. Men fick ettor när jag fångade den och kastade ut blev sjukt jävla arg men han fanns i min dex😀

När försvinner/byter dom ut närvarande fåglar??

Hur länge håller eventet på???😀😀
Citera
2017-07-27, 18:43
  #13387
Medlem
2 i natt slutar eventet

30/7 försvinner articuno men ny kommer och att de försvinner är inte för evigt

http://www.eurogamer.net/articles/20...ia-hooh-celebi
Citera
2017-07-27, 18:45
  #13388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har inte ställt in något utan jag har bara turen/oturen att bo i en bostad som gör att gubben Driftar samt telefon som är sämre på exakthet... Äggen kommer från pokestops, när det inte hände mycket i spelet gled jag till ett pokestopp tätt ställe och samlade 9ägg sen drog jag hem och hade igång telefonen, efter en dag eller så är alla äggen kläckta, sen drar man och samlar ägg igen
Du har missuppfattat allt, det handlar inte om vart du bor, hur dålig din telefon är eller så, det handlar om att du medvetet utnyttjar det för att tillskansa dig fördelar i spelet.
Jag råkar också "turen/oturen att bo i en bostad som gör att gubben Driftar samt telefon som är sämre på exakthet" men till skillnad från dig utnyttjar jag inte det för jag har något som kallas etik och moral. Du är och förblir en fuskis oavsett hur mycket du ljuger för dig själv att du inte är det, hoppas du blir bannad.
Citera
2017-07-27, 19:00
  #13389
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schwimmente
Du har missuppfattat allt, det handlar inte om vart du bor, hur dålig din telefon är eller så, det handlar om att du medvetet utnyttjar det för att tillskansa dig fördelar i spelet.
Jag råkar också "turen/oturen att bo i en bostad som gör att gubben Driftar samt telefon som är sämre på exakthet" men till skillnad från dig utnyttjar jag inte det för jag har något som kallas etik och moral. Du är och förblir en fuskis oavsett hur mycket du ljuger för dig själv att du inte är det, hoppas du blir bannad.
Etik och moral i ett spel?
Citera
2017-07-27, 21:28
  #13390
Medlem
Topppis avatar
Incense.. är det värt att köpa nån här å där när man har några slantar över, då man bor lite utanför city. Hur stor är chansen att få något bra? vad kan man få? vad har ni för erfarenheter haha
Citera
2017-07-27, 22:07
  #13391
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Incense.. är det värt att köpa nån här å där när man har några slantar över, då man bor lite utanför city. Hur stor är chansen att få något bra? vad kan man få? vad har ni för erfarenheter haha

räkna med common skit bara, men det kan hända att man får nåt halvt bra men det är nog inte speciellt ofta nån som bor utanför city som kör me sånt kanske kan ge bättre svar.
Citera
2017-07-27, 22:49
  #13392
Medlem
Är det aldrig raids nattetid. Det vore kul att kunna ute sent och raida
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback