Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 10:16
  #22957
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Nu var det länge sen jag spelade T-44, men du ska nog inte ha för stora förhoppningar innan T-54.

T-54 ska tydligen buffas, finns inte en chans att en tank så bra som T-54 skulle buffas om den inte var sovjetisk.
Jag tycker inteT-54 är så bra faktiskt. Inte direkt dålig heller men förbannat tråkig; eftersom jag inte tycker att den är bra på något speciellt.
Den är ju fortfarande omåttligt populär dock, men kollar man statistiskt på damage; så ligger den i botten av T9 mediums. Det skulle ju kunna bero på — att just därför att den är så populär — att många noobs kör den.
Jag vet inte. Jag kör den aldrig nu mer.
Citera
2017-07-29, 00:22
  #22958
Medlem
franges avatar
Ok, har kört 58 matcher med T-44 på två dagar. Och en sak. Är det ens fysiskt möjligt att få vara top tier mot lägre tiers i den djävla tanken? Har hittills tvingats köra 31st tier X matcher, 26st IX-matcher, TVÅ djävla rena VIII-matcher (alltså enbart VIII-vagnar), och NOLL fucking djävla matcher mot lägre tiers. Är det seriöst något fel på det här djävla spelet nu eller?
Citera
2017-07-29, 00:24
  #22959
Medlem
franges avatar
Jaha. Skulle göra ett sista försök innan jag går och lägger mig nu - en sista match. Men nej - det blev sjunde djävla X-matchen med den här förbannade T-44 på rad. Och det blev ctrl+alt+delete och stängde ner spelet innan matchen ens hunnit laddas. Fan heller att jag spelar en till match nu.
Citera
2017-07-29, 02:32
  #22960
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är det seriöst något fel på det här djävla spelet nu eller?

Inte enligt WG, men många (de flesta?, alla?) spelare tycker allt under tier 9 är i princip ospelbart med MM som det är nu.
Citera
2017-07-30, 06:17
  #22961
Medlem
liddens avatar
AMX 50 Foch 155 blir utbytt mot en ny tier 10 TD nästa patch, Foch 155 blir en "reward tank" som man får behålla om man har den när nästa patch kommer. QuickyBaby förklarar i YouTube-video.

Jag har börjat grinda tier 9 Fochen, men den är ett jävla rövhål till tank så jag får se om jag orkar igenom den grinden i tid.
Citera
2017-07-30, 06:22
  #22962
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
AMX 50 Foch 155 blir utbytt mot en ny tier 10 TD nästa patch, Foch 155 blir en "reward tank" som man får behålla om man har den när nästa patch kommer. QuickyBaby förklarar i YouTube-video.

Jag har börjat grinda tier 9 Fochen, men den är ett jävla rövhål till tank så jag får se om jag orkar igenom den grinden i tid.
Tack för det televerket...har den framforskad men ej köpt, vet du när nästaq patch beräknas släppas?
Citera
2017-07-30, 09:20
  #22963
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tack för det televerket...har den framforskad men ej köpt, vet du när nästaq patch beräknas släppas?

Ingen aning, men det brukar väl ta två till fyra veckor efter att testservern kommer upp. Så jag hoppas det inte går allt för snabbt.
Citera
2017-07-30, 20:25
  #22964
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Inte enligt WG, men många (de flesta?, alla?) spelare tycker allt under tier 9 är i princip ospelbart med MM som det är nu.
Kan hålla med om att det verkar vara stört omöjligt att bli top tier med en (bra) VIII-premium men jag tycker verkligen inte att det är så illa att man kan säga att MM är värre nu än vad det har varit tidigare? Tvärt om imo. Däremot håller jag med om att det slår hårdare att få usla top tiers på vissa kartor. Men det tycker jag inte händer så ofta, dvs att det är så obalanserat att båten kantrar helt. Har heller inga problem att spela under tier IX. Att däremot bara spela samma tier kan vara lite träligt. Tycker de roligaste och bästa matcherna oftast är när det blir 5-10 med bara en tiers skillnad.

Utöver det där med premiums så verkar WG även ha petat in en massa andra skitparametrar för att jämna ut spelet (verkar de tro iaf?). Något som de aldrig redovisar och som kan vara klart irriterande. Kartrotationen t ex är en myt. De gör uppenbarligen allt för att (högrankade) artyn ska lira Himmelsdorf eller Ensk (där de träffar lite och dör fort). Spelade 3 artymatcher i rad igår (med 3 olika artyn) och fick Ensk som bana alla 3 gångerna. Trots att matcherna alltså var efter varandra? Sånt händer aldrig när jag spelar vanlig tanks (och ska knappt ens kunna hända idag enligt WG själva). Och det här var långt ifrån första gången det hände. Om jag hade fört stats på vilka kartor jag får när jag spelar arty hade Ensk och Himmelsdorf stått för säkerligen runt 40% av alla matcher det senaste året typ. Om detta inte är en ren och skär j*vla mygelmanipulation från WGs sida så är jag jultomten! Och det förekommer garanterat samma typ av manipulation med bl a RNG och en hel drös andra saker.

Ja ja. Nu kommer 30x30 i nästa patch. Alltid något. Om de bara kan få fart på kartproduktionen också så kanske vindarna vänder för WoT? Man kan ju alltid hoppas. Känner inte för att lägga ner det här liret än på ett tag iaf.
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-07-30 kl. 20:32.
Citera
2017-07-31, 10:19
  #22965
Moderator
Arne.Ankas avatar
fick t-34-85m inatt, ett maraton som kändes löjligt enkelt, 13 dagar räckte bara kört en match me inte så jätteimponerad av vagnen
Citera
2017-07-31, 11:11
  #22966
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
fick t-34-85m inatt, ett maraton som kändes löjligt enkelt, 13 dagar räckte bara kört en match me inte så jätteimponerad av vagnen

Håller med om att den känns lite sådär - ungefär som T25 Pilot, inget som sticker ut över huvud taget.

Det extra tråkiga för min del att båda gångerna nu med t-34-85m och T25 Pilot har varit att de har kommit PRECIS när jag suttit och grindat just de ryska och amerikanska med-träden - satt och tuggade med Pershing som är en T25 med lite sämre kanon och armor (eller vad det är) under det marathonet och lagom till att jag fick Piloten hade jag grindat loss M46 Patton som är hundra gånger mer upphetsande.

Samma sak nu, dagarna innan marathonet satt jag med t-34, och typ första dagen av marathonet så lossade jag t-34-85 och A-43 på samma dag. Vid typ dag 10 av marathonet så var A-44 och T-43 lösta... Dvs - har redan grindat "sönder" och tröttnat på just de vagnarna lagom till att man får dem som premium
Citera
2017-07-31, 15:07
  #22967
Medlem
xyklopfs avatar
STRV 81 gameplay video:

https://www.youtube.com/watch?v=WCrB8f4OdaE


STRV 81 släpps i augusti:

https://thearmoredpatrol.com/2017/07...ing-in-august/


Nedelberg kartan bilder - (kommande 30 vs. 30 gamemode kartan) :

https://thearmoredpatrol.com/2017/07...-map-pictures/


WoT 9.20 Patch Notes:

https://thearmoredpatrol.com/2017/07...0-patch-notes/


Diverse annat:

Kinesiska TD linjen släpps på alla servrar (se länk ovan).

Inga nya kartor kommer före släppet av HD kartorna. Då byts alla kartor ut. Osäkert än om Erlenberg blir kvar (ryssarna har något emot den kartan).

WT E100 släpps som tier X premiumvagn på Kinesiska servern (se länk ovan).
Citera
2017-07-31, 15:24
  #22968
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
fick t-34-85m inatt, ett maraton som kändes löjligt enkelt, 13 dagar räckte bara kört en match me inte så jätteimponerad av vagnen

Statsmässigt ska det väl vara den bästa av alla varianter (T-34-85, Rudy och T-34-85M (+ även A-43 i samma tier)) men jag tycker den bara är en oerhört jäkla opålitlig dyngspridare! 40% wr med 30-35% hits (varav ynka 50% penn av dessa) är ingen ovanlighet i de matcher jag kört. Jämfört med de tidigare som jag båda hade c:a 60% wr och 80% hits/penn med + MoE. (Samma utrustning, samma crew). Iofs inte så många matcher i M ännu och hundratals i de andra men ändå. Den ska vara marginellt bättre än alla men det känns som det är den klart sämsta av de tre?

T25 Pilot är iaf utrustad med en gudabenådad RNG för sin armour. Helt galet vad den kan studsa och få bulor att missa med sitt, på ingen sätt märkvärdiga, plåtskal. T-34-85M är bara en besvikelse på alla fronter. Ännu så länge...
---------

Är det någon som gjort klart helgens specialare? När man vunnit 25 VIII-p matcher. Får man bara 50.000 fria xp:s då eller är det något annat som gäller? Känns inte helt solklart när man kollar på reglerna?
__________________
Senast redigerad av Ace Ventura 2017-07-31 kl. 15:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback