Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-17, 19:46
  #22945
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hatar när man säljer en tank för lite cash o sen ligger o grubblar på att man saknar den
Citera
2017-07-18, 00:09
  #22946
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Trodde han var lite genomtänkt och kul men han verkar mest bara gnälla för att få gnälla. Fel har han också imo.

Den videon var i gnälligaste laget, det håller jag med om. Jag tycker däremot att han har rätt i att MM blivit sämre.

Med bara tre top-tier-tanks som WG helst vill ha så blir de tre vagnarna så väldigt viktiga. Stadskarta, din E5 har 900 wn8, min 2300 wn8? GG!

Jag hade precis en match i IS-6:an på Pilsen där jag var enda top-tier-heavyn. Jag fick en High Calibre utan att behöva anstränga mig eller spela bra. Sånt har alltid kunnat hända men det har blivit mycket vanligare känns det som. (kul när det händer mig, men 29/30 är det någon annan)

3-5-7 som WG vill ha gör att man bara är top-tier i en av fem matcher med den fördelningen.

I vanliga fall spelar jag mest tier nio och tio där fungerar det OK, men jag har spelat mycket kreditgrindtanks i helgen och det blir enformigt att "alltid" vara bottom-tier.
Citera
2017-07-18, 00:55
  #22947
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Den videon var i gnälligaste laget, det håller jag med om. Jag tycker däremot att han har rätt i att MM blivit sämre.
-
Med bara tre top-tier-tanks som WG helst vill ha så blir de tre vagnarna så väldigt viktiga. Stadskarta, din E5 har 900 wn8, min 2300 wn8? GG!

Jag hade precis en match i IS-6:an på Pilsen där jag var enda top-tier-heavyn. Jag fick en High Calibre utan att behöva anstränga mig eller spela bra. Sånt har alltid kunnat hända men det har blivit mycket vanligare känns det som. (kul när det händer mig, men 29/30 är det någon annan)

3-5-7 som WG vill ha gör att man bara är top-tier i en av fem matcher med den fördelningen.

I vanliga fall spelar jag mest tier nio och tio där fungerar det OK, men jag har spelat mycket kreditgrindtanks i helgen och det blir enformigt att "alltid" vara bottom-tier.

I de senaste Twitch sändningarna har Quickybaby flera gånger uttryckt sitt missnöje med nya MM. När han körde tier 8 premiumvagnarna (alla i spelet), var han top tier i två (!) matcher på sex timmars spelande.
Han sa att han upplever det som om WG bara vill att spelarna ska spela tier 9-10 och spamma guld på varandra.
Intressant nog blev QB top tier i just en IS-6 match, han fick 8 kills om jag inte minns fel.
Citera
2017-07-18, 15:32
  #22948
Medlem
xyklopfs avatar
Ändringar på Erlenberg - fågel vy video:

https://www.youtube.com/watch?v=VF4G1sGpkyA


WT E-100 som Tier VIII Premium? (bild) :

https://thearmoredpatrol.com/2017/07...-viii-premium/

Undra hur de ska balansera den som en tier 8? Den var ju OP så det visslade om det som tier 10.


Circonflexus - best game ever! :

https://www.youtube.com/watch?v=wDacoWwovik

Samma video - kommentarspår med Mighty Jingles:

https://www.youtube.com/watch?v=DvqZi_vNVFk
Citera
2017-07-20, 00:01
  #22949
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
[/url]WT E-100 som Tier VIII Premium? (bild) :

https://thearmoredpatrol.com/2017/07...-viii-premium/

Undra hur de ska balansera den som en tier 8? Den var ju OP så det visslade om det som tier 10.

https://thedailybounce.net/2017/07/1...n-of-the-king/
Citera
2017-07-21, 07:59
  #22950
Medlem
270215s avatar
fel post =(
__________________
Senast redigerad av 270215 2017-07-21 kl. 08:02.
Citera
2017-07-22, 02:04
  #22951
Medlem
Skelets avatar
Installera MapRotation v 0.3 så ska ni få se. Jävla stadsbaneälskanderyssar, Stalingrad 12 % just nu för mig.

Det jag sagt hela tiden, men å nej fixa mera höst, vinterbanor av stadsmapparna...hallelyla.
Citera
2017-07-22, 13:21
  #22952
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelet
Installera MapRotation v 0.3 så ska ni få se. Jävla stadsbaneälskanderyssar, Stalingrad 12 % just nu för mig.

Det jag sagt hela tiden, men å nej fixa mera höst, vinterbanor av stadsmapparna...hallelyla.

Vågar man gissa på något lika extremt fantasifullt och revolutionerande som vinter-Paris som "ny" bana, eller? Börjar tröttna på deras tjat om HD-maps - hur länge har de haft de som ursäkt till att inte fixa några nya banor? Känns ju som flera år nu...


Har dock märks att de svenska Strv 103 och UDES faktiskt är skonade från "de värsta" stadsbanorna. Jag har aldrig fått spela exempelvis Himmelsdorf eller Ruinberg med dem, vad jag kan minnas. Så där har jag märkt skillnad - men de är ju också rätt djävla hjälplösa på de banorna...

Strv S1 åker dock i den vanliga rotationen, och på exempelvis Himmelsdorf kan man enbart lyckas om man står i ytterkanterna vid capen på de öppna stråken på motsatt sida av slottsberget - eller uppe på slottsberget och skjuter ner. Dock är det sista värdelöst eftersom det typ bara är ett ställe uppe runt slottet går att stå - eftersom kanten som hindrar folk att hoppa ner är för hög, så man inte når över den med Strv'n.
Men likt förbannad är man ju rökt direkt om någon LT eller MT får nys på en...

Jag jämför framförallt med Skorpion G, dvs Tier VIII TD med väldigt lite armor men grym kanon - och den hamnar man ju på stadsbanorna i typ varannan match...
__________________
Senast redigerad av frange 2017-07-22 kl. 13:34.
Citera
2017-07-22, 14:38
  #22953
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Ändringar på Erlenberg - fågel vy video:

Vad jag framförallt ser så verkar det vara mer hus och fler kullar. för mer close cucking och sidescraping... Inte direkt förvånande - för att den är en av få banor som inte redan är 110% CQB-anpassad för ryska meds - utan faktiskt en av djävligt få banor där man kan lyckas bra med riktiga snipers, exempelvis WTs och Strv's, med ordentligt camo och riktigt lång räckvidd...
Citera
2017-07-23, 03:21
  #22954
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tillfredställande att avsluta en match med ett svanhopp rätt på en t-54, jag körde 13-90
Citera
2017-07-27, 08:24
  #22955
Medlem
franges avatar
Fixade loss T-44 nu och har lossat turret och första 100mm-kanonen, känns redan som ett klart lyft från T-43s ärtbössa!
Och jag vet inte men även med stock tracks och motor så känns den piggare än föregångaren, äntligen en rysk medium jag faktiskt har lite förhoppning att den blir rolig att köra med!
Citera
2017-07-27, 09:31
  #22956
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
äntligen en rysk medium jag faktiskt har lite förhoppning att den blir rolig att köra med!

Nu var det länge sen jag spelade T-44, men du ska nog inte ha för stora förhoppningar innan T-54.

T-54 ska tydligen buffas, finns inte en chans att en tank så bra som T-54 skulle buffas om den inte var sovjetisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback