Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-26, 18:27
  #25
Medlem
LaLocas avatar
Det kanske säljs där i närheten av Liseberg för jag såg massa när jag va på Liseberg också för några veckor sedan men aldrig annars i Göteborg. Mycket turister från "landet" på Liseberg på sommaren så det kanske kan vara något raggarmode..
Citera
2017-07-26, 19:34
  #26
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Värre än att träffa andra med precis likadana skor bortsett från färgen.

Inte lika uppenbart med skor i alla fall och större möjlighet att variera sig med just olika färger. Även om jag minns att man reagerade när någon annan hade Converse, men sen blev det väl mer att alla skulle ha vita eller rosa converse.
Jag har varit på Liseberg en gång där 95% av alla i Hanghai satt med ljusa Converse, men det var några år sedan. Då kändes det snarare som om jag och pojkvännen stack ut då vi var de två som hade andra "vanliga" skor.
Citera
2017-07-26, 19:46
  #27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Inte lika uppenbart med skor i alla fall och större möjlighet att variera sig med just olika färger. Även om jag minns att man reagerade när någon annan hade Converse, men sen blev det väl mer att alla skulle ha vita eller rosa converse.
Jag har varit på Liseberg en gång där 95% av alla i Hanghai satt med ljusa Converse, men det var några år sedan. Då kändes det snarare som om jag och pojkvännen stack ut då vi var de två som hade andra "vanliga" skor.
Det är ju i mina ögon ungefär lika unikt som dessa tröjor. Hade det bara funnits en färg så hade ju alla haft det. Som du säger så var det dessutom ljusa som gällde. Hur ofta ser man röda, gröna eller ens oxblodsfärgade Chucks på någons fötter?
Citera
2017-07-26, 21:36
  #28
Medlem
LaLocas avatar
Orka vara unik.... tänker folk på sånt?
Citera
2017-07-26, 22:17
  #29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Orka vara unik.... tänker folk på sånt?
Dom som är unika på riktigt utseendemässigt sett har nästan aldrig gått in för det. Min kommentar var mest åt att det på något sätt skulle vara mer unikt att ha beiga Chuck Taylors när andra har vita än det är att ha dessa tröjor som vi diskuterar. Det är lika mycket trendföljande båda två.
Citera
2017-08-01, 03:51
  #30
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det kanske säljs där i närheten av Liseberg för jag såg massa när jag va på Liseberg också för några veckor sedan men aldrig annars i Göteborg. Mycket turister från "landet" på Liseberg på sommaren så det kanske kan vara något raggarmode..
Jag har, till skillnad från dig, märkt att även många ungdomar på stan bär dessa vita levis-tshirtar, dock inte i lika stor utsträckning som inne på Liseberg. En gissning är att det beror på att det är en sådan koncentration av ungdomar i nedre tonåren inne på Liseberg och det är just bland dessa som det är väldigt modernt just nu.

Det kan också ligga något i det du säger, att det är mer modernt med dessa t-shirtar bland folk från landet än bland dom från storstaden (Göteborg). Tror inte att det skulle vara någon affär som ligger nära Liseberg som säljer dessa t-tröjor.
Citera
2017-08-01, 11:12
  #31
Medlem
BigFatCones avatar
Kan förresten inte säga att jag har sett särskilt många av dom i Stockholm. Inte en enda tror jag. Det är ju inte direkt som när såna där Varsity-jackor med bokstav på bröstet var inne och alla modekedjor sålde sin variant.
Citera
2018-07-27, 10:01
  #32
Moderator
Humbugs avatar
Spännande det här - jag ser tröjorna precis överallt. Det är nedstående tryck det rör sig om:
http://forumbilder.se/H7H46/image.jpg

Varendaste en tycks just nu äga en vit Levis-tröja. Hur blev det så här? Varför går alla plötsligt omkring i likadana kläder?
Citera
2018-08-04, 20:54
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maida
Jag var på liseberg, och där såg jag ca 80 personer som bar vita Levi's tröjor med rött tryck, och sen några andra som hade grå tröjor med Levistryck.

Vita varianten:
https://m.zalando.se/levi-s-the-perf...1d022-a12.html

Först trodde jag att det var vinster från vinst varje gång eller nåt på liseberg.

Men nu var jag ute en sväng och såg ytterligare 5 personer i såna tröjor på 40 min.

Hur kan så många ha just såna tröjor?
Har de fått dom gratis? Eller är det helt enkelt det senaste modet?
Jag har inte sett så många ha dem där på sig men de är snygga. Finns i Levis affären och lite andra ställen så det kanske är därför många har dem. De är snygga och finns lite överallt.
Citera
2018-08-10, 17:47
  #34
Medlem
RZLAs avatar
Det känns som om var tredje person man möter har en sådan t-shirt på sig här i STHLM. Antagligen har det spridit sig på så sätt att folk har sett andra ha en sådan t-shirt, tyckt att den är snygg och köpt en lika dan själv, vilket väl är den gängse normen hur kläder brukar spridas. Själv tycker jag att den är lite halvtråkig.
Citera
2018-08-10, 17:55
  #35
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Det känns som om var tredje person man möter har en sådan t-shirt på sig här i STHLM. Antagligen har det spridit sig på så sätt att folk har sett andra ha en sådan t-shirt, tyckt att den är snygg och köpt en lika dan själv, vilket väl är den gängse normen hur kläder brukar spridas. Själv tycker jag att den är lite halvtråkig.
Det påminner lite om högstadiet när man gick till Fina Butiken och köpte typ.. En t-shirt med stor logga, för det är det enda som man har råd till.
Citera
2018-08-10, 18:32
  #36
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det påminner lite om högstadiet när man gick till Fina Butiken och köpte typ.. En t-shirt med stor logga, för det är det enda som man har råd till.

Lite så är det väl.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback