• 28 533 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 836 112 inlägg
2017-07-24, 11:14
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dEmWMCAfITNFPI
En del kommentarer pekar på att de haft problem

Hurivida man har problem eller bra hastigheter beror oftast på vilken ISP man själv har. För att OVPN ska "fungera bra" krävs det att den ISP man har, har bra "peering" med den serverhall OVPN använder, vilket är Obenetwork Stockholm, samt Obenetwork Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av dEmWMCAfITNFPI
klient att styra att vissa IP-adresser inte körs genom VPN?

Nej det är inte möjligt i klienten. Däremot är det möjligt om man pular lite själv. Kör du en pfsense eller opnsense är det en smal sak att styra trafiken så som du vill.
Citera
2017-07-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej det är inte möjligt i klienten. Däremot är det möjligt om man pular lite själv. Kör du en pfsense eller opnsense är det en smal sak att styra trafiken så som du vill.

Men det borde väl gå att få till i Windows brandväggen som väl OVPN klienten till stor del "bygger på"? Dock aldrig lagt någon större tid på just Windows brandväggen så vet inte riktigt vad den erbjuder för möjligheter här.
Citera
2017-07-26, 12:57
Medlem
Nedladdning: 383,88 Mbit/s
Uppladdning: 131,72 Mbit/s

Uppkopplingstyp: Okänd · Svarstid: 9.00 ms · Leverantör: OVPN Integritet AB · Mätserver: Stockholm · Mätningen utfördes: 2017-07-26 12:54:40

Nytt OVPN rekord för mig, även om jag annars tycker att det gått lite segare sista tiden, men tror främst det är dom ökända DNSerna som fortsätter spöka.
Citera
2017-07-26, 13:00
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av improwise
Men det borde väl gå att få till i Windows brandväggen

Nej det går inte. Du kan blockera eller tillåta viss trafik för vissa interface, inte styra dem via ett visst interface.
Citera
2017-07-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Nej det går inte. Du kan blockera eller tillåta viss trafik för vissa interface, inte styra dem via ett visst interface.

OK, då är den mer begränsad än jag trodde.
Citera