Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-28, 16:04
  #541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Problemet är att en mikrovågskrets med exakt avstämd antenn för rfid kan utföras i nanoteknik och inplanteras i din kropp utan att du själv märker det. Än så länge är detta en alltför dyr militär teknik att ödsla bort på vanligt folk men kan mycket väl prövas på utvalda kontrollobjekt. Gentemot en totalitär övermakt sedan är du chanslös då bevisbördan blivit omvänd och om du då inte exakt kan redogöra för dina förehavanden vid ett misstänkt tillfälle.
RFID använder inte mikrovågor. Det är flera storleksordningar mellan mikrovågor och de frekvenser som används för RFID som snarare är långvåg. En typiskt frekvens är 125 kHz. RFID använder vidare närfältskommunikation.

Vad "nanoteknik" i sammanhanget skulle vara vet jag ej. Vet du?
Citera
2015-11-27, 13:57
  #542
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
RFID använder inte mikrovågor. Det är flera storleksordningar mellan mikrovågor och de frekvenser som används för RFID som snarare är långvåg. En typiskt frekvens är 125 kHz. RFID använder vidare närfältskommunikation.

Vad "nanoteknik" i sammanhanget skulle vara vet jag ej. Vet du?

Likaväl som en radarreflektor kan tillverkas i nanoteknik måste ju också mikrovågor kunna användas för rfid i samma skala.
Citera
2017-07-25, 21:32
  #543
Medlem
Mikrochip för basinkomst - konsekvenser

Det lär så småningom bli basinkomst i takt med att ekonomin förändras. Senare lär det krävas mikrochip under huden för att bäraren ska få inkomsten.

För oss som i stora drag saknar förmåga är det såklart intressant att veta om dessa mikrochip kommer få bäraren att må dåligt. Jag hoppas verkligen inte det.

Vad tror ni?
Citera
2017-07-25, 21:38
  #544
Medlem
Du hoppar mellan många olika tankar utan att förklara sambanden mellan dem. Typiska tankestörningar. Därför vet jag inte om du trollar eller är psykotisk.

Men dessa chip är inaktiva fram tills dess att de utsätts för radiovågor som de kan samla tillräckligt energi för att tillfälligt hållas aktiva.

De gör alltså ingenting i kroppen annat än att ligga där. Men visst, sen så kanske de kan innehålla något konstigt ämne. I sådana fall beror det på tillverkaren.
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-25 kl. 21:42.
Citera
2017-07-25, 21:43
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Du hoppar mellan olika tankar utan att förklara sambanden mellan dem.

Jag vet inte om du trollar eller är psykotisk, men dessa chip är inaktiva fram tills dess att de utsätts för radiovågor som de kan samla tillräckligt energi för att tillfälligt hållas aktiva.

De gör alltså ingenting i kroppen annat än att ligga där. Men visst, sen så kanske de kan innehålla något konstigt ämne. I sådana fall beror det på tillverkaren.

Ja, jag tänker på ämnen osv. Tror ni att basinkomst med mikrochip-krav är för "useless eaters" som eliten kallar det, och att dessa kommer innehålla någon form av ämne eller annan teknik som gör bäraren sjuk eller att denne mår dåligt. Utöver övervakningsaspekten dvs.
Citera
2017-07-25, 21:49
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Ja, jag tänker på ämnen osv. Tror ni att basinkomst med mikrochip-krav är för "useless eaters" som eliten kallar det, och att dessa kommer innehålla någon form av ämne eller annan teknik som gör bäraren sjuk eller att denne mår dåligt. Utöver övervakningsaspekten dvs.
Nej, jag tror inte det. Det låter långsökt, klumpigt, ineffektivt, riskabelt och meningslöst.
Citera
2017-07-25, 21:51
  #547
Medlem
Det är möjligt att mikrochipen för basinkomst kommer göra folk sterila, och det får man väl leva med isåfall. Inget kan stoppa en plan av människor som är både intelligenta och hänsynslösa. Men lite orolig över att må ännu mer dåligt är man klart.
Citera
2017-07-25, 21:56
  #548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Det är möjligt att mikrochipen för basinkomst kommer göra folk sterila, och det får man väl leva med isåfall. Inget kan stoppa en plan av människor som är både intelligenta och hänsynslösa. Men lite orolig över att må ännu mer dåligt är man klart.
Suck. Jag vet att du tror att alla andra vet vad fan du yrar om, men får man fråga varför du tror att eliten skulle vilja sterilisera alla genom att ge dem en basinkomst i utbyte mot att de får installera mikrochip av oklar anledning?

Vi kan väl börja med frågan om varför de skulle vilja sterilisera alla? Varför t.ex. inte bara döda alla?
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-25 kl. 21:59.
Citera
2017-07-25, 22:00
  #549
Medlem
Xer0s avatar
Varför skulle microship vara ett krav för basionkomst?
Är microship ett krav för socialbidrag idag? Nej.

Dehär är bara löjligt dystopiskt trams.
Citera
2017-07-25, 22:10
  #550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Suck. Jag vet att du tror att alla andra vet vad fan du yrar om, men får man fråga varför du tror att eliten skulle vilja sterilisera alla genom att ge dem en basinkomst i utbyte mot att de får installera mikrochip av oklar anledning?

Vi kan väl börja med frågan om varför de skulle vilja sterilisera alla? Varför t.ex. inte bara döda alla?

Antagligen kommer basinkomsten först. Antagligen för att de tycker att alla som behöver basinkomst eller socialbidrag är "useless eaters" - har sett uttrycket i något frimuraraktigt.

Jag är själv värdelös och kan hålla med om att fortplantning då är olämpligt, men till skillnad från eliten tänker jag på barnens väl och inte på hur man skapar den perfekta slaven. Men eliten består ju av hänsynslösa och intelligenta psykopater som ingen kan stoppa. Jag skulle dock aldrig påtvinga någon min lilla attityd, till skillnad från dem som styr - som i stora drag gör helt som de vill med precis alla. Och det finns inget som någon kan göra för att stoppa dem - i stora drag allsmäktiga.
Citera
2017-07-25, 22:20
  #551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Jag är själv värdelös och kan hålla med om att fortplantning då är olämpligt
Där fick jag ut någon form av sammanhang bland allt brus.

Du är alltså rädd att man kommer att börja sterilisera folk á la nazi för att de bedöms vara värdelösa? I syfte att höja produktionen misstänker jag (varför de nu skulle vilja det i scenariot då automatiseringen var den faktor som resulterade i basinkomst)?

Det skulle jag säga är en ineffektiv metod. Jag skulle rekommendera genmanipulation av foster istället. Betydligt billigare och mer pricksäkert än vad en ineffektiv steriliseringskampanj hade varit. (Varför man nu skulle vilja göra detta)

Du får ha i åtanke att någon bisarr steriliseringskampanj via mikrochip ganska snabbt och lätt hade upptäckts, hade krävts en enorm mängd människor, att de går att plocka ut, att det är dyrt, och att mängden effekt de kan orsaka är väldigt begränsad med tanke på deras inaktivitet och storlek.

Vill "de" stoppa i dig något ämne så är det väl för fasen bara att hälla något i vattnet eller vad fasen som helst (återigen, varför de nu ens skulle vilja göra det)
__________________
Senast redigerad av A-Z.a-z.0-9 2017-07-25 kl. 22:26.
Citera
2017-07-25, 22:34
  #552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Där fick jag ut någon form av sammanhang bland allt brus.

Du är alltså rädd att man kommer att börja sterilisera folk á la nazi för att de bedöms vara värdelösa? I syfte att höja produktionen misstänker jag (varför de nu skulle vilja det i scenariot då automatiseringen var den faktor som resulterade i basinkomst)?

Det skulle jag säga är en ineffektiv metod. Jag skulle rekommendera genmanipulation av foster istället. Betydligt billigare och mer pricksäkert än vad en ineffektiv steriliseringskampanj hade varit. (Varför man nu skulle vilja göra detta)

Du får ha i åtanke att någon bisarr steriliseringskampanj via mikrochip ganska snabbt och lätt hade upptäckts, att de går att plocka ut, att det är dyrt, och att mängden effekt de kan orsaka är väldigt begränsad med tanke på deras inaktivitet och storlek.

Vill "de" stoppa i dig något ämne så är det väl för fasen bara att hälla något i vattnet.

Fast mikrochip är specifika. Å andra sidan tycks eliten föredra att skapa massdöd och lidande i krig och annat, så mikrochipen är nog bara för övervakning och hot om indragen basinkomst m.m. Dessutom ägnar ju sig eliten åt trafficking och organslakt, och då vill man ju ha många, söndriga människor som ingen saknar. Större delen av världen tycks vara en ren mardröm. Även Sverige, bakom ridåerna.

Ja, ju fler trasiga människor, desto fler organ att slakta, och fler barn att våldta och offra i låtsasritualer. Eliten låtsas vara satanister och offrar, våldtar slaktar små barn osv - men egentligen handlar det bara om dels sadism, dels om att få folk att utföra vidrig skit som de kan utpressas med. Ritualerna är egentligen bara meningslösa vidrigheter, precis som mycket i denna mardrömsvärld är. Folk hänger upp sig på texter, detaljer, symbolik och annan meningslös skit - men att folk plågas och lider bryr sig ingen om (såvida de inte lärt sig att just det lidandet är fel).

Jag fattar överhuvudtaget inte hur någon har ens lust att fortplanta sig i en sån här värld. Visst, många har det bra just här, för tillfället, men många har det inte och bakom ridåerna döljer sig en mardrömsvärld. Och helt öppet förstås, i många andra delar av världen. Inte allt pga eliten, naturligtvis, men en hel del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback