Citat:
Ursprungligen postat av
Unity
Det är symbolpolitik. Oppositionen måste markera att det inte är ok, och visa sig starka.
Som sagt anser jag det rätta vara att avlägsna hela regeringen, men jag tror inte det kommer hända. Visst skulle det bli kaos ett tag men man får inte vara rädd för att göra det rätta. På sikt leder det till något bra.
Visst är det signalpolitik men framförallt är den helt utan nyttovärde. Jag tror att oppositionen har en del att förlora på att man inte agerar resolut istället för svagsint och taktiskt.
Men det ligger i svensk oppositions natur numer, att +20% av röstande kan komma att lägga sin röst på ett för sjuklövern icke önskvärt parti verkar spela mindre roll, man fortsätter att låtsas som ingenting så länge man ändå kan tjäna rejäla pengar på att se om sitt eget hus istället för svenskarnas hus och välstånd. Den politiska adeln är särdeles nöjda med sin situation.
Torde vara relativt unikt bland de demokratiska länderna i världen, inte undra på att islamister vill infiltrera jus svensk politik.