Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 21:58
  #10297
Medlem
Shoffens avatar
App som begränsar bara skärmtiden?

Har sökt ett tag efter en bra app som bara begränsar skärmtiden till grabbens surfplatta.

Det är den enda funktionen jag vill ha då jag själv kan begränsa vilka appar som han har tillgång till genom lösenkod.
Men jag hittar bara appar där man måste välja in apparna han har tillgång till vilket hittils bara har slöat ner plattan.
Plattan är en Asus med Lollipop installerat på.

Det spelar ingen roll om det är en betalapp men undviker gärna prenumeration.

Någon som har några bra tips?
Citera
2017-07-15, 05:04
  #10298
Medlem
Spud-boys avatar
Det är ingen som råkar veta den perfekta GPS appen, för offline-bruk, som klarar av att ladda in typ TOPO kartor eller väldigt bra frilufskartor? Den ska användas långt ut i obygden..

Kan tänka mig betala en bra slant för den ultimata appen, men helst bara en engångs-kostnad..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-07-15 kl. 05:08.
Citera
2017-07-15, 08:45
  #10299
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Det är ingen som råkar veta den perfekta GPS appen, för offline-bruk, som klarar av att ladda in typ TOPO kartor eller väldigt bra frilufskartor? Den ska användas långt ut i obygden..

Kan tänka mig betala en bra slant för den ultimata appen, men helst bara en engångs-kostnad..

OruxMaps borde vara vad du letar efter. Funktionerna är rika i appen. Spara spår, ladda ner kartor från Lantmäteriet, OpenMaps.com m.fl.
http://www.swedroid.se/forum/threads...uxmaps.110169/
http://www.oruxmaps.com/cs/en/
Citera
2017-07-15, 09:39
  #10300
Medlem
Spud-boys avatar
Tack som fan!

Det var precis det programmet jag hade hittat för en massa år sän.. Så det står sig alltså fortfarande..
Citera
2017-07-16, 00:53
  #10301
Medlem
Tja! För Något år sedan så använde jag en app där man kunde läsa andras uppdateringar och även svara på dom. Allt var anonymt. Man kunde endast se personers inlägg om personerna var i närheten av dig!

Vad heter den appen?
Citera
2017-07-16, 11:23
  #10302
Medlem
Red-Pandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsfittan
Tja! För Något år sedan så använde jag en app där man kunde läsa andras uppdateringar och även svara på dom. Allt var anonymt. Man kunde endast se personers inlägg om personerna var i närheten av dig!

Vad heter den appen?

Jodel är nog appen du söker efter.

Du är dock bara anonym för andra användare, Jodel själva kan se vem du är.
Citera
2017-07-25, 15:08
  #10303
Medlem
Spud-boys avatar
Nån som har ett hum om vilken musikspelare som är den snabbaste och bästa, för att spela främst mp3?

Just nu använder jag vlc för att spela låtar och det blir glitchar ibland(kan det vara för att det kräver onödigt mycket minne/cpu?). Jag har en Samsung galaxy s5 med android 6.0.1..

Jag gillar inte vlc alls heller(inte för musik iaf), för den arkiverar artist/grupp-mapparna konstigt..

Nån som vet av sig att dom sitter på en suverän spelar-app, som kan tipsa(en bra mp3-spelare borde inte vara nå konstigheter).. Jag vill bara ha ett index, som kan scrollas igenom, av musikapparna - i all enkelhet..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-07-25 kl. 15:24.
Citera
2017-07-25, 15:34
  #10304
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Nån som har ett hum om vilken musikspelare som är den snabbaste och bästa, för att spela främst mp3?

Just nu använder jag vlc för att spela låtar och det blir glitchar ibland(kan det vara för att det kräver onödigt mycket minne/cpu?). Jag har en Samsung galaxy s5 med android 6.0.1..

Jag gillar inte vlc alls heller(inte för musik iaf), för den arkiverar artist/grupp-mapparna konstigt..

Nån som vet av sig att dom sitter på en suverän spelar-app, som kan tipsa(en bra mp3-spelare borde inte vara nå konstigheter).. Jag vill bara ha ett index, som kan scrollas igenom, av musikapparna - i all enkelhet..
Jag använder PowerAmp. Så bra att jag betalade för det.
Citera
2017-07-25, 16:29
  #10305
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag använder PowerAmp. Så bra att jag betalade för det.

Håller med. PowerAmp är helt klart den bästa och har även jag betalat för den, vilket jag aldrig gör för appar annars.
Ladda ner provversionen så får du se hur bra den är.
Citera
2017-07-25, 16:40
  #10306
Medlem
Spud-boys avatar
Tack, dudes! Jag får deg imorgon, så då köper jag den..
Citera
2017-07-25, 16:46
  #10307
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Nån som har ett hum om vilken musikspelare som är den snabbaste och bästa, för att spela främst mp3?

Just nu använder jag vlc för att spela låtar och det blir glitchar ibland(kan det vara för att det kräver onödigt mycket minne/cpu?). Jag har en Samsung galaxy s5 med android 6.0.1..

Jag gillar inte vlc alls heller(inte för musik iaf), för den arkiverar artist/grupp-mapparna konstigt..

Nån som vet av sig att dom sitter på en suverän spelar-app, som kan tipsa(en bra mp3-spelare borde inte vara nå konstigheter).. Jag vill bara ha ett index, som kan scrollas igenom, av musikapparna - i all enkelhet..
Jag föredrar Neutron.
Överlägset bästa ljudkvalite, plus en drös med manuella inställningar. Däremot är gränssnittet ologiskt och rörigt tycker jag, app-utvecklaren tycks ha fastnat i 80-talet..... Men man vänjer sig.
Citera
2017-07-25, 19:59
  #10308
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperPutte
Jag föredrar Neutron.
Överlägset bästa ljudkvalite, plus en drös med manuella inställningar. Däremot är gränssnittet ologiskt och rörigt tycker jag, app-utvecklaren tycks ha fastnat i 80-talet..... Men man vänjer sig.

Hmm.. Neutron var inte alls dumt.. Jag tror det lutar åt den faktiskt, för på den kan man scrolla igenom mapparna i alfabetisk order utan att det dyker upp 4 mappar i listan med samma artist bara för att filnamnen är olika.. Inte dum ljudkvalitet heller..

Jag gillar neutrons interface(det lilla jag använt den)..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback