• 28 402 online
  • 1 111 988 medlemmar
  • 57 836 150 inlägg
2017-07-24, 17:32
Medlem
niclasnjs avatar
Vissa serier och filmer slutar fungera då jag sätter på en undertext till filmen, främst om det är okänd undertet. Kan man lösa detta kan man ändra om .srt så att Plex känner igen den som en sv-undertext.
Någon som stött på samma problem?

Om CPUn blir för högt belastad av vissa och inte av andra vekar ju konstigt. Kör en diskstation som utan problem ska klara av att köra plex.
Senast redigerad av niclasnj 2017-07-24 kl. 17:35.
Citera
2017-07-24, 21:24
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Kan man lösa detta kan man ändra om .srt så att Plex känner igen den som en sv-undertext.
Du döper den med dubbel-filändelse (enl ISO-639-1 eller ISO-639-1) där du låter .sv komma före .srt. alltså:
Filmfil:jonssonligan_pa_nya_aventyr.avi
Undertext:jonssonligan_pa_nya_aventyr.sv.srt

Har inte stött på problemet själv vad jag vet.
Citera
2017-07-24, 21:26
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willyspluskund
exakt det den gjorde :P gickupp till 45% med bara ljuder, och sedan med undertext samtidigt så 99% :P hur kommer man runt detta? filmen flyter på bra ändå, men onajs med att den ligger på 99%
Ändra om så att du kör med kvalitet "Original" så slipper du omkodning. Ändra även undertexter till att den bara ska bränna in bildtexter.

Citat:
Ursprungligen postat av niclasnj
Vissa serier och filmer slutar fungera då jag sätter på en undertext till filmen, främst om det är okänd undertet. Kan man lösa detta kan man ändra om .srt så att Plex känner igen den som en sv-undertext.
Någon som stött på samma problem?

Om CPUn blir för högt belastad av vissa och inte av andra vekar ju konstigt. Kör en diskstation som utan problem ska klara av att köra plex.
Döp om dina srt-filer till filmensnamn.sv.srt istället för filmensnamn.srt så vet Plex att det är svenska som är språket.
Citera
2017-07-25, 16:50
Medlem
niclasnjs avatar
Är det någon som vet om det är min TV/Diskstation eller Nividan som kränglar då jag ska spela upp vissa filer så kommer det upp en ruta som säger "this app is set for surround sound. Use the TV remote to adjust the volume" samt en annan ruta som säger "En inkompatibel ljudsignal har tagits emot . Kontrollera inställningarna på utmatnigsheten" och så kommer inget ljud alls från filerna. Är inte så på alla filer men ganska många, någon som kan hjälp till är frustrerande!!

Sedan går det inte att höja volymen med hjälp av TV-remoten utan det kommer inget ljud alls!!

Verkar som filer med AC3 ljud inte kan spelas upp, AAC funkar!!!
Senast redigerad av niclasnj 2017-07-25 kl. 17:03.
Citera
2017-07-25, 18:48
Medlem
niclasnjs avatar
Det har löst sig
Citera