• 17 187 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 933 inlägg
2017-03-17, 22:13
Medlem
_Baste_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatoreTurtle
Hej, vad tycker ni om den här i preppy-perspektiv?
https://www.careofcarl.com/sv/artikl...cket-navy.html
Lite väl "Jag är 18 år, kommer från Täby och läser sista året på Samhällsprogrammet. Jag har sparat hela mitt studiebidrag för att köpa en tröja som det står MORRIS på och den här jackan har jag tjatat i månader om att få"

I teorin ska man inte bry sig om vilka andra som har ett visst klädesplagg, men i praktiken så hade jag faktiskt brytt mig och fjortis-stämpeln hade tyvärr avskräckt mig.
Citera
2017-03-17, 23:49
Medlem
SalvatoreTurtles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Lite väl "Jag är 18 år, kommer från Täby och läser sista året på Samhällsprogrammet. Jag har sparat hela mitt studiebidrag för att köpa en tröja som det står MORRIS på och den här jackan har jag tjatat i månader om att få"

I teorin ska man inte bry sig om vilka andra som har ett visst klädesplagg, men i praktiken så hade jag faktiskt brytt mig och fjortis-stämpeln hade tyvärr avskräckt mig.

OJOJOJ. Det där var ju inget bra tecken. Jag förstår hur du tänker och håller med dig absolut om att kläder som skriker "stora emblem kolla vad rik jag är" inte är någon höjdare, och är något som jag såkart undviker. Men dock känner jag att den här jackan ändå var ganska neutral, då den inte har någon synlig logga och är ganska enkel och stilren i moddellen. Den är ju inte lika illa som tex de här jackorna iallafall:

https://www.careofcarl.com/sv/artikl...-old-blue.html
https://www.careofcarl.com/sv/artikl...cket-navy.html

Här så är ju loggan så där gräsligt stor och skrikig, och man får verkligen den där associeringen som du beskrev.

Alltså så känner jag iallafall att jackan som jag först länkade ändå är så pass neutral och enkel så att man bör kunna bära den med hedern i behåll.
Men å andra sidan så bor jag ej i Stockholm och har inte så bra koll på hur bratsen klär sig där, så kan ju ha fel.
Sedan så beror ju intrycket såklart på vad man bär för kläder till jackan, och jag ej klär mig så "gymnasie" med morriströjorna så bör det nog se bättre ut.
Citera
2017-03-18, 00:34
Medlem
Gaspedalas avatar
Gillar den propra preppystilen i all sin prakt, men har den månne nått sin peak? I alla för den här gången (allt kommer som bekant igen osv)?

Det blir allt glesare mellan preppypojkarna kan jag tycka. Inte möter man dem lika ofta på stan i alla fall.

Märkestokiga slynglar med seglarkomplex finns det desto fler. Men de förefaller ju i och för sig aldrig förstå att det bästa vore om de... ja, självdog eller något annat kreativt.
Citera
2017-04-08, 11:43
Medlem
Karl.Anderssons avatar
Brukar ni rengöra era vita sneakers emellanåt? I sådana fall hur och ca. hur ofta?
Citera
2017-04-21, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaspedala
Gillar den propra preppystilen i all sin prakt, men har den månne nått sin peak? I alla för den här gången (allt kommer som bekant igen osv)?

Det blir allt glesare mellan preppypojkarna kan jag tycka. Inte möter man dem lika ofta på stan i alla fall.

Märkestokiga slynglar med seglarkomplex finns det desto fler. Men de förefaller ju i och för sig aldrig förstå att det bästa vore om de... ja, självdog eller något annat kreativt.

Tror som gaspedala att preppystilen har nåt någon slags topp och vänt neråt, om man pratar i åldersspannet 16-24. Många unga som körde fjortis-preppystilen med morris, abercrombie, GANT och Ralph Lauren har istället blivit till hiphopfans och börjat klä sig i jeezyz och hoodies.

Men preppystilen som trend bland unga har nog vänt ja, men bara hos unga trendföljande
Citera
2017-04-28, 14:39
Medlem
Towans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Andersson
Brukar ni rengöra era vita sneakers emellanåt? I sådana fall hur och ca. hur ofta?

Jag brukar tvätta mina sneakers med vatten och handduk eller tvättlapp. Kanske varannan dag eller så.
Citera
2017-06-07, 21:43
Medlem
Jag tänkte det är bättre att jag ställer den här frågan här än att starta en helt ny tråd.

Det är så att jag behöver köpa in en del nya skjortor till min garderob, men jag är något osäker på hur passformen är på diverse märken som Gant, Filippa K, Hilfiger etc. Jag tänkte beställa x antal skjortor från nätet från olika märken för att testa hemma, då det blir lämpligare för mig än att springa runt mellan affärer för ett specifikt märke samt så har nätet ett större sortimentet etc.

Jag äger ett par Ralph Lauren-skjortor sen tidigare i slim fit - dessa ser riktigt bra ut på mig men jag har alltid känt mig något snäppet obekväm runt bröstkorgen ner till midjan, trots att jag är relativt smal (175 cm, 64 kg). Detta i kontrast mot två HM-skjortor jag äger i regular fit som mot alla odds både sitter och ser helt perfekta ut på mig.

Grejen är att jag misstänker att regular fit vid märken som Gant, Filippa K, Hilfiger och diverse andra populära märken kommer sitta som tält på mig och är dessutom ganska långa likt Ralph Laurens diton. Vad bör jag köra på? Slim Fit? Eller beställa hem ett par i regular fit och sedan be en skräddare att sy om dem efter mina älskade HM-skjortor?
Citera
2017-06-07, 22:16
Medlem
PierreTanguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Jag tänkte det är bättre att jag ställer den här frågan här än att starta en helt ny tråd.

Det är så att jag behöver köpa in en del nya skjortor till min garderob, men jag är något osäker på hur passformen är på diverse märken som Gant, Filippa K, Hilfiger etc. Jag tänkte beställa x antal skjortor från nätet från olika märken för att testa hemma, då det blir lämpligare för mig än att springa runt mellan affärer för ett specifikt märke samt så har nätet ett större sortimentet etc.

Jag äger ett par Ralph Lauren-skjortor sen tidigare i slim fit - dessa ser riktigt bra ut på mig men jag har alltid känt mig något snäppet obekväm runt bröstkorgen ner till midjan, trots att jag är relativt smal (175 cm, 64 kg). Detta i kontrast mot två HM-skjortor jag äger i regular fit som mot alla odds både sitter och ser helt perfekta ut på mig.

Grejen är att jag misstänker att regular fit vid märken som Gant, Filippa K, Hilfiger och diverse andra populära märken kommer sitta som tält på mig och är dessutom ganska långa likt Ralph Laurens diton. Vad bör jag köra på? Slim Fit? Eller beställa hem ett par i regular fit och sedan be en skräddare att sy om dem efter mina älskade HM-skjortor?

Alla märken du listar är skit, testa något bra istället. Brooks Brothers, Drakes London, J Press och Kamakura är vettigare varianter. Kamakura är väl mest slimmad av dessa
Citera
Igår, 19:16
Medlem
Vad har ni för åsikter kring rugbytröjor och långärmade pikéer?
Citera