• 10 980 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 321 inlägg
2017-05-27, 03:49
Medlem
När du är första gången hos någon och det första du gör är att gå raka vägen till köket och öppna kylskåpet för att kolla vad som finns där. Småstadspatrask.
Citera
2017-05-27, 03:50
Medlem
När du blir bjuden hos någon och det första du gör är öppna värdens kylskåp och frågar om han är rik för att han har "bara märkesmat".
Citera
2017-05-27, 05:12
Medlem
nezzoms avatar
När du har kompisar som kommer på fest,med en fyrhjulsdriven v8 pickup med en död grävling på flaket och en hockeyfrilla.
tshirt med avslitna ärmar,som visar tatueringar
med pinuppor och texten "the south will rise again".
Dricker öl ur burk,knycklar ihop den mot pannan med näven när den är tom.
Citera
2017-06-01, 02:11
Medlem
ProfessorVems avatar
När du försöker vara neger och lyssnar på hiphop, röker brajj och hänger med killar från orten?

Ursäkta mig om jag är tråkig med det är ordets sanna benämning. Fråga Eminem....
Citera
2017-06-02, 21:11
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Idag när du är svensk.
Citera
2017-07-17, 23:03
Medlem
babianpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olivlund
du har färgat håret själv.

du inte vet skillnaden på islamist och muslim.

det gått så långt att du ringer upp din gamla skolkamrat som kallades för paddan endast för att få dig ett knull.

du ger upp mycket av ditt liv och viger det istället åt en frikyrka.

du visar ditt barn hur man heil:ar och tar bild som åker upp på din facebookprofil.

du tror att TVshop produkten kommer förändra ditt liv, på riktigt den här gången!!!

Vad tycker ni? Någon som har några bra?

ps. white trash för dom som inte är frekventa flashbackare annars WT

När du startar en " du vet att du är WT när...
Citera
2017-07-22, 19:40
Medlem
Något som det flesta inte verkar förstå är "White Trash" finns i alla olika samhällsskikt, och det är inget som är unikt för lägre arbetarklassen. Det finns även medelklass och överklass WT, och jag har själv träffat på väldigt många som bör kategoriseras som det under min livstid.

Allting handlar egentligen om dålig smak i vilken nivå av kulturellt kapital man har, och anledningen varför människor primärt riktar in sig mot de som bor i husvagn än de som bor i stor lyxvilla är för att det är lättare att sparka neråt än uppåt.

Jag skulle faktiskt själv vilja erkänna att jag har en del White Trash-tendenser (exempelvis gillar jag Flashback, att gå omkring i bara kalsonger när jag är hemma, sympatiserar med SD/Trump och gillar bajs/fishumor), och det finns säkert många som skulle anse att jag är det fullt ut till följd av detta, men här är en lista över White Trash-tendenser i olika samhällsklasser:

Arbetarklass

Favoritbil: Volvo 740/SAAB 900

Favoritmusik: Dansband/Rockabilly/Eddie Meduza/100% Party/Joakim Lundell /Lil'Wayne/DJ Khaled

Favorit Tv-Serie: Geordie Shore/Big Brother/Lotta på Liseberg

Favoritbok: Dassboken eller Kalle Anka-tidningar (Män) / Hänt Extra och Veckans NU (om de är kvinnor) Endast om de är över 35 år, för de som är yngre läser inte "böcker").

Favorit YouTubers: Jocke & Jonna / JockiboiTV / Rackartygarna

Favoritfotbollslag: GAIS/Real Madrid

Favoritdrog: Alkohol/Cigaretter/Lim/Doftspray

Favoritmat: Falukorv och Makaroner med Ketchup/Karins Lasagne/McDonalds

Favoritnyheter: Nyheter24 och Aftonbladet

Favoritresemål: Thailand / Gekås Ullared

Medelklass

Favoritbil: Volvo V40

Favoritmusik: Musik från Melodifestivalen/The Chainsmokers/Kygo/Justin Bieber/Det Vet Du

Favorit Tv-serie: Ex On The Beach/Paradise Hotel/Allsång På Skansen

Favoritbok: 50 Shades of Gray (Kvinnor)/Deckare av Leif GW Persson (Män)

Favorit YouTubers: I just want to be cool/Ben Mitkus/Tova Helgesson

Favoritfotbollslag: IFK Göteborg/Manchester City

Favoritdrog: Alkohol/Cannabis/Amfetamin

Favoritmat: Tacos/Kebabpizza

Favoritnyheter: Expressen/Omni

Favoritresemål: Mallorca/Turkiet

Överklass

Favoritbil: Svart eller Vit BMW M2 / Gul Ferrari

Favoritmusik: Tommy Körberg/Loa Falkman/Swedish House Mafia/Drake

Favorit Tv-serie: Keeping Up with the Kardashians/The Real Housewives

Favoritbok: Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst av Fredrik Eklund

Favorit YouTubers: Misslisibell/Therese Lindgren

Favoritfotbollslag: ÖIS/Inter Milan

Favoritdrog: Alkohol/Kokain

Favoritmat: Någonting som får dem att känna sig "kultiverade" och" "rika".

Favoritnyheter: DN/SvD

Favoritresemål: Portugal/Dubai

Observera dock att dessa attribut kan gälla för människor i alla samhällsklasser. Exempelvis kan någon ur överklassen och medelklassen också älska 100% Party och Geordie Shore, men det handlar om vad majoriteten uppskattar mest i respektive samhällsgrupp). Observera även att alla attribut gäller inte hela tiden alla åldersgrupper.
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-07-22 kl. 19:50.
Citera
2017-07-22, 23:22
Medlem
Niggerss avatar
Jag har stött på folk ifrån Socialgrupp 1 som läser på Flashback. Så fort det händer något i samhället, så använder man flashback som informationskälla.

White trash är typisk sosse eller MP. Gillar politiker som Gustaf Fridolin, är fanatiska palme älskare. Fridolin är en typisk WT politiker, obildad, okunnig osv.

White trash har mycket tatueringar och en del skumma sätt smycka ut sej.
Citera