• 31 968 online
  • 1 110 791 medlemmar
  • 57 783 851 inlägg
  • 6
  • 7
Idag, 01:34
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
På samma sätt tror jag det är för DN (och andra tidningar); de hade chansen för några år sedan, när detta med nätdebatt var nytt. Men de valde att stänga ner sina kommentarsfält. Och nu har de flesta vant sig vid att debattera på mer renodlade debattsajter.

Ja typ så. Media fångade aldrig upp debattviljan och ville hellre vara "upplysare" så att folket skulle veta vad de skulle tycka.

Den strategin har bevisligen misslyckats och det blir svårt för MSM att återfå något förtroende. I stället flockas folket till t.ex. Flashback.
Citera
Idag, 10:02
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Ja typ så. Media fångade aldrig upp debattviljan och ville hellre vara "upplysare" så att folket skulle veta vad de skulle tycka.

Den strategin har bevisligen misslyckats och det blir svårt för MSM att återfå något förtroende. I stället flockas folket till t.ex. Flashback.

Är ju några år sen nu, men minns jag funderade på att kommentera i msm, men blev aldrig av... sen togs det ju bort, och känns inte som om man skulle börja läsa kommentarer igen, är ju ganska sällan jag gör besväret att läsa en artikel i DN, nej de har chabblat bort det...

Då behövde man ju inte vara prenumerant heller, var minst 20 år sen jag prenumererade på en tidning, och kommer inte att hända igen.
Citera
Idag, 14:17
Moderator
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Jag gissar, att DN kommer att se till att det länkas från Facebook, Flashback, Familjeliv etc till deras kommenter-bara artiklar. Och förmodligen i kombination med ett "pröva-på"-erbjudande eftersom man sannolikt måste vara prenumerant för åtminstone en del av de artiklar som går att kommentera.

Men hur intressant är det att gå in hos DN och kommentera en ledare om Trump eller det svenska valet om det redan finns en stor tråd om saken på en fri debattsajt?

Många inlägg på dessa fria debattsajter brukar dessutom vara åtskilligt bättre än de flesta tidningsledare. Det finns trots allt många dugliga analytiker och skribenter som fått en plattform iom debattsajternas tillkomst. Tidningarna får nog skärpa sig om de ska hänga med.
Citera
  • 6
  • 7