• 11 116 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 320 inlägg
  • 1
  • 2
2017-07-17, 22:28
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

För att spinna vidare på sånt som kom ungefär under samma tidsperiod och som under inga omständigheter hade fått visas på SVT i dag vill jag nämna Angne och Svullo, mycket skämt om CP-sjuka, alkoholism, nyheter för döva etc.

Haha, nostalgi!
Minns speciellt en sketch där Agne ska intervjua världens mest Cp-sjuka man (Svullo). Svullo står och äter ett äpple, varvid Agne säger "jaha du står och äter ett äpple?" och får till svar - Ja, jag har Äppelepsi.

Den var nog lite på gränsen redan då, men jag skrattar fortfarande så jag nästan gråter. (Letade upp den på youtube)
Citera
2017-07-17, 22:39
Medlem
megacoolmans avatar
Fanns också en tidning som hette BRÖK!. Där fanns lite franska serier, som ibland innehöll icke PK-teckningar av negrer.
Citera
2017-07-17, 23:03
Medlem
4yoonlys avatar
Haha!

Grejen är att just den serien kunde varit lite olika folk (första till exempel kunde varit indianer ifrån amerika typ) och den andra kunde varit amazonas infödingar... hade varit lika rolig eller "tråkig"...

Hade detta fungerat idag, nej... absolut inte... det enda folket man får göra narr av är o religiösa, europeér som är vita...

Hittade massa roliga exempel så startade en tråd om det icke PK 90 talet (hamnade en hel del 80 tals grejor där också dock :-)

(FB) Exempel på det icke politiskt korrekta 90 talet...

Saken är så här att hade dessa varit vita... så hade det varit nästan lika roligt faktiskt...
Och va faan... tar afrikaner illa upp så fucking what... jag tror dom har serietidningar om vita också...
Citera
2017-07-18, 07:41
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Pyton var bara grotesk och hade ingen finess. Inte konstigt att man fick lägga ner tidningen. Överdrivet mycket kiss å bajs. Visst första gången kul andra gången inte så mycket.

PK-drevet hade inte tagit slut förrän tidningen lagts ner.
Citera
2017-07-18, 11:27
Medlem
Bluebeast72s avatar
Underbara brök o pyton, ja du ts..med tanke på dagens skitödiga pk-jakt på tintin, pippi osv skulle denna pk mob storkna om dessa juveler gavs ut idag.

Är själv seriesamlare o har 15 ex av brök o 9 av pyton. Allt från storläppade negrer till pastorer som under bajsande cermoni bevittnar födelsen av en groda förgyller dessa album.

Klassiker som aldrig blev pk tack o lov.
Citera
2017-07-18, 11:35
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansar-al-Bundy
Jag fick en kopia på en sida av Pyton där en stor neger som mest liknade en hårlös gorilla med jätteläppar jagade runt ett gäng vita människor. Jag kommer inte ihåg exakt vad det handlade om men jag minns mycket väl vem som asgarvande gav mig den. Det var en kollega som kom från Gambia.
På senare år har jag lärt känna en kille från Peking som en gång ritade ett självporträtt med sneda ögon och rishatt. PK-Sverige har hamnat jävligt snett.

Och det märkligaste är att det är bara de helvita svenskarna som har fått för sig att den andra parten, kinesen eller negern, tar illa upp. Som på antirasism protester som består till 99% av vita västerländska människor.... Ja vad har gått fel!

Köpte en tidning en gång : Jag var neger i Stockholm ett dygn! från 60-talet om jag minns rätt, den här artikeln tror jag det var: https://1drv.ms/i/s!AjW9VGz-AkOEhQE-_NFcfsINVS-t
Citera
2017-07-19, 09:31
Medlem
HasseBanans avatar
Köpte varenda nummer av Pyton och senare MegaPyton när det begav sig. Tyvärr försvann alla tidningar vid en flytt av någon underlig anledning. Den förbjöds väl i takt med att samhället blev alltmer PK. Det hade bl.a. reagerats över att man gjorde en parodi på Agneta Sjödins "Småstjärnorna", i serien "Småstjärtarna", men också en serie med Benny Klimp där Benny målar sig brun och går till soc (med vetskapen om att invandrare får pengar till allt) och de slänger en hel säck med pengar till honom så fort han visar sig. Fan vad jag saknar Pyton. Nästan så att man skulle starta ett eget förlag och ge ut liknande tidningar men utan PK:s insyn. Idag finns ju en hel del att skämta om och göra parodi av, inte minst våra nollor till politiker.
Citera
2017-07-19, 11:14
Medlem
GreenBastards avatar
Glömmer aldrig Nalle Puh parodin som fanns i en Mega Pyton, jag tror Nasse målades upp som Fuhrern som bland annat skar drulen av Christoffer Robert. Det hade nog verkligen inte lämpat sig idag hade nog blivit ramaskri speciellt då man var runt 10-11 år när man läste de tidningarna. Tänk om tioåringar skulle läsa sånt idag.
Citera
2017-07-19, 11:19
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Tänk om tioåringar skulle läsa sånt idag.

Vi hade levt i en långt bättre verklighet om så var fallet.
Citera
2017-07-21, 19:25
Medlem
Jag har massa pyton tidningar

Ta mig i mumin dalen
Citera
2017-07-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Glömmer aldrig Nalle Puh parodin som fanns i en Mega Pyton, jag tror Nasse målades upp som Fuhrern som bland annat skar drulen av Christoffer Robert. Det hade nog verkligen inte lämpat sig idag hade nog blivit ramaskri speciellt då man var runt 10-11 år när man läste de tidningarna. Tänk om tioåringar skulle läsa sånt idag.

Hahaha
Var aldrig något fan av pyton men den strippen var rätt kul(har jag för mig). Tror han hette krisoffret Robert btw, och Nasse ville jaga ut den inte inhemska Tiger ur deras skog. Har för mig att Nasse lurade Nalle att skära snorren av Robert så han inte kunde få några "icke hetro" barn. Hahaha, måste censurera minnet...
Citera
  • 1
  • 2