• 31 957 online
  • 1 110 791 medlemmar
  • 57 783 866 inlägg
2017-07-16, 18:07
Medlem
[quote=oss|61152914]Men är det lagligt alltså att se filmer på YT till skillnad från Dreamfilm? Nån som vet?

https://www.svd.se/youtube-okej--dreamfilm-olagligt[/QUOTE

Ingen som vet?
Citera
2017-07-17, 17:27
Medlem
[quote=oss|61230160]
Citat:
Ursprungligen postat av oss
Men är det lagligt alltså att se filmer på YT till skillnad från Dreamfilm? Nån som vet?

https://www.svd.se/youtube-okej--dreamfilm-olagligt[/QUOTE

Ingen som vet?
Det är okej att titta på så kallade "fulstreamingsajter". Streama på för glatta livet!

Ni som gnäller på att Dreamfilm laggar och buffrar och allt vad det nu kan vara.
Dreamfilm (liksom många andra fulstreamingsajter som förlitar sig på Google) är ett korthus, minsta lilla vindpust så faller hela skiten. Typ så är det med Dreamfilm. De har förlitat sig på att Google länge, länge nu. Visst, Google hade nog gärna fortsatt hosta filerna om det inte vore för påtryckningar från film och antipirat industrin. Ska bli intressant att se hur Dreamfilm och andra fulstreamingsajter löser detta problemet.

Använder en annan fulstreamingsajt rätt frekvent som inte har svensk undertext men som använder google som deras primära och enda videohost och alla deras videos är ur funktion.

Intressant läsning (för den som förstår och kan läsa engelska,vilket ni knappast lär göra om ni läser i tråden om svensktext streamingsidan Dreamfilm ): https://torrentfreak.com/google-has-...at-bay-170527/
Senast redigerad av Romerocy 2017-07-17 kl. 17:30.
Citera
2017-07-17, 19:57
Medlem
Svartskäggs avatar
När jag tittar på dreamfilm på min surfplatta hackar bilden ca en gång i sekunden. Det verkar som bilden fryser och hoppar över några bildrutor. Det är väldigt störande. Är det likadant för er andra?

Svt play visas utan några problem på samma platta.
Citera
2017-07-18, 00:14
Medlem
withnonames avatar
Det är och förblir lagligt för normala användare oavsett vad som sägs.Det går liksom inte komma runt att användarna ser på reklam på sidan och kan därför anses ha betalat rent juridiskt.
Citera
2017-07-18, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Det går liksom inte komma runt att användarna ser på reklam på sidan och kan därför anses ha betalat rent juridiskt.
Ser ingen reklam överhuvudtaget på sidan, det gör ingen som har vettiga tillägg i sin browser...
Citera
2017-07-19, 00:38
Medlem
envokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Testa en annan spelare?

Skickar videon från min iphone. Hur menar du att jag ska testa en annan spelare? Tack
Citera
2017-07-20, 12:39
Medlem
[quote=Romerocy|61238283]
Citat:
Ursprungligen postat av oss
Det är okej att titta på så kallade "fulstreamingsajter". Streama på för glatta livet!

Ni som gnäller på att Dreamfilm laggar och buffrar och allt vad det nu kan vara.
Dreamfilm (liksom många andra fulstreamingsajter som förlitar sig på Google) är ett korthus, minsta lilla vindpust så faller hela skiten. Typ så är det med Dreamfilm. De har förlitat sig på att Google länge, länge nu. Visst, Google hade nog gärna fortsatt hosta filerna om det inte vore för påtryckningar från film och antipirat industrin. Ska bli intressant att se hur Dreamfilm och andra fulstreamingsajter löser detta problemet.

Använder en annan fulstreamingsajt rätt frekvent som inte har svensk undertext men som använder google som deras primära och enda videohost och alla deras videos är ur funktion.

Intressant läsning (för den som förstår och kan läsa engelska,vilket ni knappast lär göra om ni läser i tråden om svensktext streamingsidan Dreamfilm ): https://torrentfreak.com/google-has-...at-bay-170527/

Men det står ju i artikeln jag länkade till att det är illegalt.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envoke
Skickar videon från min iphone. Hur menar du att jag ska testa en annan spelare? Tack

Jag menar att de brukar ha olika källor på varje serie och film och nån av dessa brukar alltid fungera.
Citera