Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-20, 13:25
  #97
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Min poäng är att sånt kan ske var som helst, ditt jävla spån! Även i Säffle och Karesuando stjäls saker, vettu.

Det är lite aspievarning att tro att diskussionen handlar om dina förbannade fälgar...
Problemet är att din poäng säger absolut ingenting.
Citera
2017-07-20, 13:48
  #98
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Verkar inte vara så många som svarar i tråden som verkligen bor i Stockholm. Så jävla överdrivna svar och då röstar jag ändå SD och vill verkligen ha kaosförorter.

Ja, jag är OFTA i nämnda värsting-förorter på kvällar.

För allt i världen håll dig borta från Årsta, vi har nog med inflyttade hipster-wannabes.
Visst är det lite överdrivet men problemet är inte bara risken att bli utsatt för brott. Har varit många gånger i Rinkeby, Tensta och Husby och aldrig blivit utsatt för brott. Man känner sig inte hemma där. Ingen gemenskap med vare sig folken, kulturerna eller beteendena. Visst kan det klicka på ett personligt plan men inte mer än så.
Citera
2017-07-20, 13:51
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Är mest hemma i områdena på Storstockholms Norra/Västra sida, så södra delarna lämnar jag åt någon annan att recensera.

Att undvika: Tensta, Rinkeby, Husby, Akalla, delar av Kista, Grimsta, delar av Vällingby.

Lugnt: Bromma, Bromsten, Stora/Lilla Essingen, större delen av Spånga, större delen av Sundbyberg, Danderyd.

Jakobsberg/Järfälla, Täby och Solna är till största delen bra områden. Dessa hör inte till Stockholm, men många studenter bosätter sig där då det är nära in till stan och kommunikationerna är goda.

kan tensta och rinkeby ingå i postnummerområde Spånga?
Citera
2017-07-20, 13:53
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madlool
Hej!

Ska börja plugga på KTH till hösten och söker därför boende. Enda problemet är att jag försöker undvika alla skit områden. Jag bor i Malmö nu och vet hur illa det kan vara. Kan ni berätta om vilka områden man ska absolut undvika och vilka områden är helt okej? Är botkyrka okej till exempel? Är Sätra okej?

Är tacksam för alla svar, tack i förhand.

en annan variant är att ta det boende som KTH erbjuder om de erbjuder något och ta reda på fakta på egen hand och vad som faller in i ens egna norm. "delar" av stadsdelar kan innebära att det börjar släppas in de man inte vill ha som grannar.
Citera
2017-07-20, 14:10
  #101
Medlem
Jäklar vad det här exploderade. I alla fall, jag hittade ett rum hos ett trevlig par i Tallkrogen! Jag var där igår och tittade runt. Älskade området och avståndet till stan! Så allt är fixat med hyresvärden nu och det är där jag kommer bosätta mig. Tack så hemskt mycket alla som svarade, hade inte kunnat välja rätt utan er hjälp!
Citera
2017-07-20, 14:15
  #102
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madlool
Jäklar vad det här exploderade. I alla fall, jag hittade ett rum hos ett trevlig par i Tallkrogen! Jag var där igår och tittade runt. Älskade området och avståndet till stan! Så allt är fixat med hyresvärden nu och det är där jag kommer bosätta mig. Tack så hemskt mycket alla som svarade, hade inte kunnat välja rätt utan er hjälp!

Bra val! Lycka till med studierna.

(Men snart skriver väl nån jävel att de fick sin cykel stulen i Tallkrogen och att det därför är ett skitområde!)
Citera
2017-07-20, 14:25
  #103
Medlem
Bajsolle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madlool
Hej!

Ska börja plugga på KTH till hösten och söker därför boende. Enda problemet är att jag försöker undvika alla skit områden. Jag bor i Malmö nu och vet hur illa det kan vara. Kan ni berätta om vilka områden man ska absolut undvika och vilka områden är helt okej? Är botkyrka okej till exempel? Är Sätra okej?

Är tacksam för alla svar, tack i förhand.
I Sätra bor alla Turkar som flytt från Tensta , Jag tycker du skall försöka dig på att bo i Rinkeby och som framtida höginkomsttagare få smaka på lite mångkultur https://youtu.be/5mbKlrmy7vY
Citera
2017-07-21, 10:08
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Är själv helsvensk och uppväxt i en förort. Du ser väl ut som en ofarlig fjant som fått pengar av pappsen till kläder då, fan vet jag.

Om du åker till tex Rinkeby mitt i natten utan att känna någon kan jag lova att saker kommer hända. Det är fan en garanti.

Väntar fortfarande på ditt pm där jag ska få en tussing
Citera
2017-07-21, 10:09
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Väntar fortfarande på ditt pm där jag ska få en tussing

Haha, menade det naturligtvis inte ordagrant men prova du
Citera
2017-07-21, 12:37
  #106
Medlem
Håller med nån ovan som föreslog Lappkärrsberget, ställ dig i kö snarast så kommer du fram om en termin om du har tur, garanterat om två. Tills dess får du lösa det tillfälligt. Lappis är perfekt för dig som nyinflyttad och KTH-student. En station med t-banan och bo granne med andra i samma situation. Området ligger bredvid Stockholms Universitet men med kårleg från KTH kan du använda deras faciliteter. T. ex biblioteket där man kan sitta och plugga till sent om man vill det hellre än hemma. Säkert nån som läser eller har läst samma kurs som du som också sitter där.
På Universitetet kan du även träna på gym, spela badminton, äta billig lunch med ditt kår-leg.
Även gå på filmvisningar o annat som anordnas på kvällarna.
Satsa på Lappis
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2017-07-21 kl. 12:41.
Citera
2017-07-24, 03:17
  #107
Medlem
kanelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madlool
Jäklar vad det här exploderade. I alla fall, jag hittade ett rum hos ett trevlig par i Tallkrogen! Jag var där igår och tittade runt. Älskade området och avståndet till stan! Så allt är fixat med hyresvärden nu och det är där jag kommer bosätta mig. Tack så hemskt mycket alla som svarade, hade inte kunnat välja rätt utan er hjälp!

Yey! Glad att du tog till dig tipset om Tallis, hoppas det blir guldigt för dig där!
Citera
2017-07-26, 10:14
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Vill du bo i lugna områden skulle jag leta utefter tunnelbanans röda linje på norra sidan. Lidingö. Allt som finns i närheten av Roslagsbanan.

Skulle speciellt rekommendera Bergshamra, troligtvis bland det bästa valuta man kan få för pengarna i stockholmsområdet (tekniskt sett är det solna). Riktigt skön omgivning, och nära till allt i centrum (12min till t-centralen).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback