Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-19, 19:41
  #5629
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fanns den kommer säkerligen att överklagas, och då får vi allt det här från början igen i Hovrätten. Och alla vittnenas minnesbilder har bleknat ännu mer...
Dom förhör inte vittnena i hovrätten, dom spelar bara upp bandintagningen med utfrågningen av dom som skedde under tingsrättsförhandlingen.
__________________
Senast redigerad av CrilleKex 2017-07-19 kl. 19:43.
Citera
2017-07-20, 00:26
  #5630
Awaiting Email Confirmation
Smurflings avatar
Med klent med fritid har det tagit mig närmare två månader att läsa FUPen. Kan någon insatt vara snäll och sammanfatta om, och i så fall vilken, ny information som framkommit efter FUPen? Jag har koll på att domen faller imorgon (senare idag) och hur åklagaren har yrkat, men när jag bläddrar tillbaka i lite i tråden läser jag lösryckta rader om att man har konstaterat kalciumbrist hos H samt att A skulle ha erkänt att H slagit i en bordsskiva. Är det trådsanningar eller finns det mer att läsa någonstans?
Citera
2017-07-20, 06:36
  #5631
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfling
Med klent med fritid har det tagit mig närmare två månader att läsa FUPen. Kan någon insatt vara snäll och sammanfatta om, och i så fall vilken, ny information som framkommit efter FUPen? Jag har koll på att domen faller imorgon (senare idag) och hur åklagaren har yrkat, men när jag bläddrar tillbaka i lite i tråden läser jag lösryckta rader om att man har konstaterat kalciumbrist hos H samt att A skulle ha erkänt att H slagit i en bordsskiva. Är det trådsanningar eller finns det mer att läsa någonstans?

Ja vad ska man säga, barnet svalt och fadern hade aggressionsproblematik, troligen mamman med.. Han har erkänt att han nöp henne så hårt att hon fick blåmärken.

Är väl rätt stor chans att man får kalcium brist om man inte får den näring man så väl behöver som spädbarn i den åldern. De trevliga föräldrarna roade sig med att ge barnet otjänlig föda med öppnad gammalt mjölkersättningspulver och varmt kranvatten, när hon troligen redan varit svulten ett bra tag. Klart hon hade brist på kalcium, fattar väl även den trögaste?.. Förutom deras släkt eller vilka de nu är som sitter här och försöker bevisa deras oskuld, de har nog lite dåligt samvete ändå, får man hoppas, men börjar tvivla?

Sedan vet jag av egen erfarenhet att så små barn är oerhört svåra att mata då de är så uttorkade att de inte orkar äta, då de väl får mat. Mycket troligt har de då tvingat i henne mjölkersättningen våldsamt, (svullnaden under tungan?)
__________________
Senast redigerad av rubin22 2017-07-20 kl. 06:46.
Citera
2017-07-20, 09:17
  #5632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Eftersom att Alex, pappa till den döda Hailey erkänt att han klämt sin dotters kinder så hon fick stora blåmärken, är väl det ett erkännande att han misshandlat henne?

Ja, det bör det ju vara... vem fan gör det på sitt barn om man inte har ett allvarligt fel i hjärnan? Fyfan. Om han kunde göra det har han säkert kunnat göra andra saker för att skada barnet.

Längtar till framtiden då endast psykiskt friska och lämpliga föräldrar får skaffa barn.
Citera
2017-07-20, 11:17
  #5633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja vad ska man säga, barnet svalt och fadern hade aggressionsproblematik, troligen mamman med.. Han har erkänt att han nöp henne så hårt att hon fick blåmärken.

Är väl rätt stor chans att man får kalcium brist om man inte får den näring man så väl behöver som spädbarn i den åldern. De trevliga föräldrarna roade sig med att ge barnet otjänlig föda med öppnad gammalt mjölkersättningspulver och varmt kranvatten, när hon troligen redan varit svulten ett bra tag. Klart hon hade brist på kalcium, fattar väl även den trögaste?.. Förutom deras släkt eller vilka de nu är som sitter här och försöker bevisa deras oskuld, de har nog lite dåligt samvete ändå, får man hoppas, men börjar tvivla?

Sedan vet jag av egen erfarenhet att så små barn är oerhört svåra att mata då de är så uttorkade att de inte orkar äta, då de väl får mat. Mycket troligt har de då tvingat i henne mjölkersättningen våldsamt, (svullnaden under tungan?)
så här skrev du...

Alltså vi har depåer i kroppen som tas av om vi svälter och då tar barnet ifrån detta lager.
Så även om mamman äter lite så finns det åt barnet ändå, för är ju inte så att maten gravida äter, hoppar in serverad på silverfat till livmoder/moderkaka. Det är navelsträngen som tar upp lagrad näring till moderkakan.
Citera
Kalcium-brist? Ok..... Då har inte barnet inte fått kalcium genom livmodern. Fanns ju inga fel på skelettet. Eller,? Enligt. Rättsläkare i Lund var skelettet normalt. Kan det inte varit om flickan haft kalciumbrist! Du tror på dom i Lund.... Jag på dom i USA. Hur menar du nu då? Enligt rättsläkare i Lund har hon inte kalciumbrist!
Citera
2017-07-20, 14:05
  #5634
Medlem
Frikänns på alla punkter.

http://www.kristianstadstingsratt.do...for-foraldrar/
Citera
2017-07-20, 14:05
  #5635
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/kr...ttsmisstankar/
FRIAS! skandal!
Citera
2017-07-20, 14:06
  #5636
Medlem
banancools avatar
Citat:
Det unga par i Kristianstad som åtalats misstänkta för att ha dödat sin fem veckor gamla dotter frias i tingsrätten.
Flickan dog på sjukhus i september förra året. Hon hade spår av våld mot både huvudet och kroppen, bland annat mer än 20 revbensfrakturer. Föräldrarna greps och åtalades för synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död. Både mamman och pappan har nekat till brott.
Föräldrarna släpptes ur häktet efter rättegångsförhandlingarna, vilket försvaret tolkar som att de kommer frias.

http://omni.se/a/MVvMJ
Citera
2017-07-20, 14:08
  #5637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Frikänns på alla punkter.

http://www.kristianstadstingsratt.do...for-foraldrar/
Precis. Skit på dig Rubin22! Kan ej utesluta sjukdom!!!!!
Citera
2017-07-20, 14:09
  #5638
Medlem
rottanottans avatar
Hoppas innerligt att åklagaren överklagar.
Skandal.
Citera
2017-07-20, 14:09
  #5639
Medlem
meas19s avatar
Jaha vad händer nu...?
Citera
2017-07-20, 14:38
  #5640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Jaha vad händer nu...?

Sannolikt överklagar åklagaren till hovrätten, det blir en ny besömning av bevisen, kanske om några månader. Om de frias där också kan de se fram emot ett fett skadestånd. Sen fortsätter livet. Det är vad som händer nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback