• 15 796 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 878 inlägg
2017-07-18, 11:38
Medlem
ElFarolitos avatar
De senaste veckorna har jag haft en hel del problem med Spotify Connect. Jag spelar musiken på datorn, men styr från telefonen. Mer eller mindre varje gång crashar det, oftast när jag försöker andra volym men det kan hända i princip när som helst. Fruktansvärt störande problem...

Jag har testat att installera om Spotify på datorn men samma problem kvarstår.

Någon med samma problem eller som har en lösning?
Citera
2017-07-18, 17:28
Medlem
Axells avatar
Bara jag som tycker att funktionen Discover Weekly inte ger en representativ bild av den musiken man lyssnar på efter att ha använt funktionen x-antal veckor? Jag lyssnar på väldigt blandad musik och i början kom det upp en hel del dugliga låtar där från blandade generer som man missat. Nu tycks det som att det bara kommer låtar från en viss typ av genere vilket jag tycker är tråkigt då jag verkligen uppskattade blandningen...
Citera
2017-07-18, 18:27
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Bara jag som tycker att funktionen Discover Weekly inte ger en representativ bild av den musiken man lyssnar på efter att ha använt funktionen x-antal veckor? Jag lyssnar på väldigt blandad musik och i början kom det upp en hel del dugliga låtar där från blandade generer som man missat. Nu tycks det som att det bara kommer låtar från en viss typ av genere vilket jag tycker är tråkigt då jag verkligen uppskattade blandningen...
För mig så fungerar det klockrent. Det är alltid rätt sorts låtar som dyker upp. Jag gillar givetvis inte alla alltid men blandningen är absolut rätt.
Citera
2017-07-18, 21:02
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
För mig så fungerar det klockrent. Det är alltid rätt sorts låtar som dyker upp. Jag gillar givetvis inte alla alltid men blandningen är absolut rätt.
Okej, det var som fan. Nåja, det är ingen fara på taket. Jag tycker ändå att Spotify lyckats med flertalet av deras andra funktioner där man som användare inte aktivt behöver leta efter musik, utan man kan låta musiken komma till en såsom via funktionen "Song Radio".
Citera
2017-07-18, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jag håller med såtillvida att det är väldiga toppar och dalar. En del veckor kan det vara 25 av låtarna som vinner inträde på mina spellistor medan jag andra veckor funderar på vilka sadistiska psykopater på Spotify som skapat veckans lista och förmodligen skrattar läppen av sig när dom ser att jag genomlider eländet.
Jag gillar definitivt idéen, skulle gärna kunna ta en Discover Daily, och det har blivit ett kärt nöje att varje måndag försjunka i de senaste låtförslagen över sjyst kaffe med tillbehör på sjyst café. Tycker dock det borde finnas stora möjligheter att förbättra algoritmerna som styr veckolistan. Möjligheten att ge tumme upp/ner per låt som feedback skulle nog förbättra den upplevda kvaliteten över tiden men den tanken tycks aldrig vinna gehör hos Spotify.
Citera