Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-18, 13:28
  #25
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Den 28 juli förra året slutade jag dricka helt. Jag tog paus för några månader inför pissprovet, för kunna ta körkortstillståndet. Sen rökte jag en spliff förra månaden. Men fick avsmak när jag såg den bekanta blev mer och mer en pundare. Ni vet, "sniffa" för mycket. Även försökte mig att sniffa de. Även jag sa tvär nej till de. Så jag bröt up med han, eftersom han hade polisspan efter sig, eftersom han hade stashad typ flera kg av de och inte nog med de, han golade att de var den personens grejor.

I allafall i gatans lag så sa jag till han att ha dom rätten att ta ut den personen och detta berättade jag för honom. Istället gick han i försvars ställning och tyckte jag hade fel att säga så. Men gatans lag säger gola du ner han, så ha dom rätten till de. För han gick nu fri. Förr eller senare kommer han få de. Tyvärr. Blev så trött av så kallade pundare. Ni vet man vaknar ifrån en dimma och nu kan man se skiten man ha hamnat i.

Tur och nog jag började aldrig med de kokset. Skulle jag hade börjat de, så skulle jag blivit väldigt farligt. Tro mig, jag skulle då döda varenda en som hade de. Skulle skita mitt liv i behåll. Men istället så vägrade jag de, även var erbjuden flera gånger grattis "gubbar" hit och dit.

E, tramadol, vallium allt sånt ha jag varit erbjuden.

Jag drack fett mycket förut. Kunde dricka varje onsdag, fredag och lördag. Varje dom dagarna var alltid en platta bira och en flaska vodka. Sen kanske man rökte sig.

Men nu man blev äldre så inser man de att jag kan inte fortsätta så här längre. Förra sommaren när jag besökte min far, så drack lite på båten. Blev lite för mkt. Dagen efter mådde man så dåligt att hjärnan sa: "fuck it, thats it". Sen dess ha jag slutat de alkoholen.

Sen nu de ha gått en månad utan röka, så börjar de kännas allt tråkigt. Jag börja äta mer. Jag tro att jag ha en tramutiskt händelse som få mig göra så här. Och jag tro mkt bero på jag försöker dämpa antagligen med mat, alkohol eller röka.

Jag har svårt att förstå texten på sättet du skriver. Jag förstår mer av rubriken än av resten du skriver. Svenska som andraspråk skulle förklara en del?
Men bra gjort tycker jag..eller tror jag...
Gå till botten med den traumatiska händelsen så kanske du mår bättre. Annars kanske du ska rröka en till.
Citera
2017-07-18, 13:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Jag har svårt att förstå texten på sättet du skriver. Jag förstår mer av rubriken än av resten du skriver. Svenska som andraspråk skulle förklara en del?
Men bra gjort tycker jag..eller tror jag...
Gå till botten med den traumatiska händelsen så kanske du mår bättre. Annars kanske du ska rröka en till.

Jag är född i Sverige, uppvuxen. Varför jag kan stava fel (om du ha läst tidigare trådarna) är att jag ha autism/dyslexsi. Mitt första språk ha varit Svenska sen finska Du, att röka kommer inte lösa ingenting. Ha rökt i 16 år. Hade en grön period ett och halvt år, där jag rökte ner mig totalt. Blev busted av föräldarna för dom hittade en maja påse när jag bodde hos dom. Så för mig att röka en till kommer inte lösa nånting av de, för jag rökte för springa iväg ifrån problemet. Men nu vill jag möta de som de kommer.
__________________
Senast redigerad av TheWiseOne 2017-07-18 kl. 13:49.
Citera
2017-07-18, 13:50
  #27
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag är född i Sverige, uppvuxen. Varför jag kan stava fel (om du ha läst tidigare trådarna) är att jag ha autism/dyslexsi. Mitt första språk ha varit Svenska sen finska

Nej jag har inte läst dina tidigare trådar. Men då förklarar det det hela.

Men som sagt, gå till botten med vad för händelse det kan röra sig om. Men det kan bli svårt, du kanske har förträngt det totalt. Eller anar du vilken händelse det skulle kunna röra sig om? Kanske gå till en psykolog och prata. Dom kanske kan dra fram det i ljuset.
Citera
2017-07-18, 13:52
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussiB
Nej jag har inte läst dina tidigare trådar. Men då förklarar det det hela.

Men som sagt, gå till botten med vad för händelse det kan röra sig om. Men det kan bli svårt, du kanske har förträngt det totalt. Eller anar du vilken händelse det skulle kunna röra sig om? Kanske gå till en psykolog och prata. Dom kanske kan dra fram det i ljuset.

Jag vet att vad händelsen var och de våga jag inte snacka om här. Man kan säga jag måste möta de själv. För annars kommer jag inte bli hel igen.
Citera
2017-07-18, 13:58
  #29
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Jag vet att vad händelsen var och de våga jag inte snacka om här. Man kan säga jag måste möta de själv. För annars kommer jag inte bli hel igen.

Bra. Då vet du vad du måste göra.
Lycka till.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback