Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 08:54
  #1
Medlem
Hej
Letar efter djurkyrkogård i Göteborg
Citera
2017-07-18, 10:02
  #2
Medlem
PlainJanes avatar
På Blå Stjärnans hemsida står att det finns en djurkyrkogård på Fredenlundsvägen.
Citera
2017-07-18, 10:47
  #3
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJ
Hej
Letar efter djurkyrkogård i Göteborg
Spännande trådstart! Är det voodoo som intresserar?
Citera
2017-07-18, 14:06
  #4
Medlem
Jag såg också infon på blå stjärnan men hittar ingen mer specifikation tyvärr

Nja det är inte voodoo utan snarare en fascination över hur människor väljer att begrava/bevara minnet av sina husdjur. Följer bl a hexencult på instagram som fotar, skriver o håller föreläsningar om bl a djurkyrkogårdar.
Citera
2017-07-18, 22:48
  #5
Medlem
Ser inte varför man ska fascineras av att folk vill visa respekt och bevara minnet av sina husdjur, det är precis som när man begraver en människa. Man ger sina familjemedlemmar en värdig begravning.

Folk som går och gräver upp djurgravar och dyl. skulle jag inte ha någonting emot att slå över huvudet med en yxa.
Citera
2017-07-22, 18:37
  #6
Medlem
Mooons avatar
?

Menar som Lonewold, vad är det att fascineras av? Att minnas en god vän och begrava den, är knappast något att hålla föreläsningar om.
https://www.youtube.com/watch?v=tMja9C6Htts


Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJ
Jag såg också infon på blå stjärnan men hittar ingen mer specifikation tyvärr

Nja det är inte voodoo utan snarare en fascination över hur människor väljer att begrava/bevara minnet av sina husdjur. Följer bl a hexencult på instagram som fotar, skriver o håller föreläsningar om bl a djurkyrkogårdar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback