• 11 651 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 308 inlägg
  • 1
  • 2
2014-07-30, 21:46
Medlem
Tänkte återuppliva tråden, då jag ser den som relevant och tror fler gör det

Har själv problem med att hitta jeans och byxor i allmänhet. Delar med mig mina erfarenheter och hoppas att få lite tips

Jag har en normal midja, men stora lår, vader och rätt stor rumpa Är f.d fotbollsspelare och tränar fortfarande en hel del.

Jag letar efter smala (tajta) brallor med smal fotvidd, utan att de blir som leggings eller långkalsonger... Är ca 180cm och väger runt 85 kg. Problemen som brukar uppstå är att smala brallor blir för tajta över vad och lår. Går man upp en storlek blir de för stora i midjan.

De jeans jag haft som varit bäst hittills är

Nudie Grim Tim, färg/tvätt Original Blue Strike. Medelgrovt (tror jag) tyg med stretch (typ 1-3% elestan) stlk 31/32
Satt rätt tajt från början, men inte avskräckande. Töjde ut sig lite som sig bör och satt riktigt bra. Inte den smalast fotvidden men bra! Problemet är att de innan sommaren gick sönder i grenen! Efter kanske 6-7 månaders rätt flitigt användande. Nudie själva tycker att man ska ha deras jeans helst nästan varje dag i 6 månader utan att tvätta. För att få färgslitningar osv. Men det klarade inte dom av! Kostade 1200 så är inte sugen att prova igen ifall de också går sönder...

Tiger of Sweden Pistolero, färg Suberp. Medelgrovt tyg med några % stretch.
Ganska tajta men töjt ut sig fint. Sitter bra över lår och vad, även rätt bra över midjan! Dock har modellen en låg gren, alltså lite inbyggt "häng" som jag anser vara lite för mycket. Den här brallan med normal gren hade varit kanon! Den är stor i storlekarna så jag körde 29/32, fast jag brukar ha 31 eller 32 /32.

Har även testat Lee Daren i stlk 31/32. Modellen sitter bra över midja lår och höft, är rätt smal men har för bred fotvidd för att vara riktigt bra.

Dela gärna med er av era erfarenheter kring modeller, tillverkare osv!
Citera
2016-10-28, 20:58
Medlem
Barbell Apparel är helt klart det bästa jag hittat. De är gjorda för styrketränande personer, både för killar och tjejer, perfekt om man har större lår och rumpa, och dessutom väldigt mycket stretch. Fick tipset genom att lyssna på Joe Rogan Podcast, han har dem och har tjatat om dem om och om igen så till slut så beställde jag 2 par och blev otroligt nöjd. Själv har jag de mörka jeansen och de är de skönaste jeansen jag någonsin haft, helt klart värt pengarna.

https://barbellapparel.com/
Senast redigerad av northpolesanta 2016-10-28 kl. 21:00.
Citera
2017-06-18, 00:51
Medlem
skulle själv mottaga lite tips om jeans för vältränade mansben som är aktuella 2017 :P!
Själv kan jag rekommendera modellen Jay av J.Lindberg, och så Town stay cash av Acne!
Båda är tapered modell, de smalnar alltså av under knäna!
Citera
2017-06-18, 20:28
Medlem
lakritcs avatar
Gick in på H&M förra veckan och råkade få syn på ett par slim jeans som verkade tillräckligt generösa för bak och lår. Köpte två par för halva priset. Aldrig haft några som suttit så bra. Brukar alltid få gå till skräddaren och sy in benen.
Citera
2017-06-19, 00:12
Medlem
ubiconcordias avatar
Finns/fanns ett par stretch-material på Jack&Jones förut, snygga och satt som en jävla smäck. Blev riktigt snyggt både vid träningsröven & runt låren/vaderna. Inte som att gå i ett jävla lakan, dock satt dem hårt vid seglet - men det är väl ingen nackdel när man sitter med en grov!
Citera
2017-07-18, 00:03
Medlem
Kör själv på Levis Athletic Fit. Bruakr köpa mina på Carlings. Vanlig midja men bredare i låren och runt röven. Sitter som en smäck.

http://www.levi.com/US/en_US/categor...r/541-athletic

Hittar av någon konstig anledning inget på svenska sidor, men kolla som sagt upp närmsta Carlingsbutik.
Citera
  • 1
  • 2