Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-18, 00:02
  #1
Avstängd
Har ett jävla problem.

Gjorde ett localbitcoinkonto och och tog emot 3 k på det. Har loggat in på mobilen och brukar ha den på i princip hela tiden men igår så laddade den ur och var tvungen starta den igen vilket innebar jag loggades ut från localbitcoin.

Vet endast min bitcoinadress jag använde för att ta emot bitcoin men är ganska säker man inte kan få reda på sånt som privatperson på hos localbitcoin. Polis och andra myndigheter skulle säkert kunna får reda på det men.

Så hur gör jag? Jag har inte rensat kakor på mobilen sen jag skapade kontot och vet jag gjorde en ny email till kontot. Minns helle rinte vad den nya emailen var men minns jag skapade den på datorn.

Om jag kunde få fram emailadressen iaf genom att se historik i datorn eller nåt så skulle jag med stor sannolikhet kunna komma in på mejlen då jag använder ett fåtal olika lösenord på alla sidor jag blir medlem på.
2017-07-18, 06:27
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni
Har ett jävla problem.

Gjorde ett localbitcoinkonto och och tog emot 3 k på det. Har loggat in på mobilen och brukar ha den på i princip hela tiden men igår så laddade den ur och var tvungen starta den igen vilket innebar jag loggades ut från localbitcoin.

Vet endast min bitcoinadress jag använde för att ta emot bitcoin men är ganska säker man inte kan få reda på sånt som privatperson på hos localbitcoin. Polis och andra myndigheter skulle säkert kunna får reda på det men.

Så hur gör jag? Jag har inte rensat kakor på mobilen sen jag skapade kontot och vet jag gjorde en ny email till kontot. Minns helle rinte vad den nya emailen var men minns jag skapade den på datorn.

Om jag kunde få fram emailadressen iaf genom att se historik i datorn eller nåt så skulle jag med stor sannolikhet kunna komma in på mejlen då jag använder ett fåtal olika lösenord på alla sidor jag blir medlem på.

Huruvida du får fram historiken eller mailkontot beror framför allt på vilken webbläsare du använder och hur den är konfigurerad (om du t ex valt att spara lösenordet eller tillåter historik att sparas). Historiken kan hjälpa dig få fram vilken tjänst du skapat mailadressen för, men troligtvis inte kontot. Sparat lösenord kan hjälpa dig komma åt kontonamnet om det har sparats 'rätt'.

Att få fram användarnamn utifrån bitcoinadress är som du själv skriver inte möjligt om du inte blandar in rättsväsende. Jag gissar det är möjligt om du verifierat ditt konto med legitimation och kan bistå deras kundtjänst med det, också.

I ditt fall hade jag lusläst webbläsarhistoriken över de sajter jag varit inne på runt den tiden du skapade kontot och hoppats att jag sparat lösenordet.
2017-07-18, 11:12
  #3
Medlem
UndeadNinjas avatar
Jobbig sits, det är väl webhistoriken som gäller annars får du kontakta kundtjänst så kan dom kanske hjälpa dig.

I framtiden borde du kanske ladda ner en plånboksapp istället där du har dina bitcoin istället för på molnet.
2017-07-18, 12:57
  #4
Medlem
salxars avatar
Kolla igenom webbhistoriken så du får något hum om vilken mejl du använde? Använde du en disposable eller använde du någon "riktig" mejl? Om du körde en disposable lär det nog vara kört om du inte hittar webbhistoriken.
2017-07-18, 15:00
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Kolla igenom webbhistoriken så du får något hum om vilken mejl du använde? Använde du en disposable eller använde du någon "riktig" mejl? Om du körde en disposable lär det nog vara kört om du inte hittar webbhistoriken.

95 % säker jag andvände hotmail när jag gjorde ny mejladress och verifierade localbitcoinkontot
2017-07-18, 15:14
  #6
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av e3denni
95 % säker jag andvände hotmail när jag gjorde ny mejladress och verifierade localbitcoinkontot
Då kan ju du an[d]vända den för att begära nytt lösenord. Står det inte att mejlen är registrerad?
2017-07-19, 22:50
  #7
Moderator
Protons avatar
Resterande diskussioner om hur du får tillbaka dina slantar tas i (FB) Tråden om localbitcoins.

Tråd låst/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback