Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-18, 17:23
  #1
Medlem
Har en iMac 27 5k från 2014 och så dum jag var valde jag den hos apple med endast 256gb sed. Nu så har jag problem med utrymmet hela tiden. Ångrar att jag inte tog 1tb fusion drive som hade varit mycket bättre

Går det att byta ut ssd mot en annan större ssd på 512gb eller 1tb fusion hårddisk. Nu tänker jag lämna in den hos en auktoriserad apple butik och inte göra det själv. Någon som vet om det fungerar

Sen till mitt andra problem då jag valde iMac med Wesa ställning och vill gärna köpa standard foten som iMac sitter på. Den som de flesta köper den med. Går det även att byta ut den här i efterhand även i butik

Tack
Citera
2017-03-18, 18:35
  #2
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balong.
Har en iMac 27 5k från 2014 och så dum jag var valde jag den hos apple med endast 256gb sed. Nu så har jag problem med utrymmet hela tiden. Ångrar att jag inte tog 1tb fusion drive som hade varit mycket bättre

Går det att byta ut ssd mot en annan större ssd på 512gb eller 1tb fusion hårddisk. Nu tänker jag lämna in den hos en auktoriserad apple butik och inte göra det själv. Någon som vet om det fungerar

Sen till mitt andra problem då jag valde iMac med Wesa ställning och vill gärna köpa standard foten som iMac sitter på. Den som de flesta köper den med. Går det även att byta ut den här i efterhand även i butik

Tack

Svaret är ja på båda frågorna. Det blir ganska kostsamt, så om du inte har tummen mitt i handen, fundera på att göa det själv. Datorn har plats för en SSD med SATA-anslutning, sätt i tex en 512 Gb. Foten bör gå att få tagi via ebay. ifixit.com har manualer för att göra ingreppen.
Citera
2017-07-04, 05:18
  #3
Medlem
m11080s avatar
Jag kollade på www.digitalinn.se som har auktoriserad serviceverkstad åt Apple
och enligt deras prislista står det följande:
SSD installation i iMac 1 795 kr
Citera
2017-07-17, 20:45
  #4
Medlem
RonPaul2008s avatar
Ni kan köpa en extern SSD och boota direkt från den, fungerar väldigt smidigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback