Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-17, 17:14
  #1
Medlem
fluffypuffys avatar
Tänkte vi kunde ha en tråd kring detta datum, som enligt många kristna sammanfaller med stjärnhimlen (var 7000:e år) enligt Uppenbarelseboken 12:1-2.
Apokalyptiskt med bibliska mått helt enkelt.

Profetior med satta datum slår ju aldrig in så låt oss sia att det är föga troligt även denna gång, men det finns många kopplingar och referenser.

Det finns även diskussioner på webben om "satan på Google sky" som kopplar till samma referenser och hör hit, men det blir för djupgående att blanda ihop allt samtidigt så vi håller oss till trådstarten först.

Författaren "Ingersoll B Lockwood" skrev på slutet av 1800-talet ett par intressanta böcker som handlar om Baron Trump (trumps son btw) och hans resor till inner earth, och även däri referensen till både rev 12:1-2 och september. (Och många fler märkliga sammanträffanden). En tecknad bild i boken är inte helt olik Trumps son idag, exempelvis.
Strax innan hans död i början på 1900-talet skrev han dessutom boken "1990, or The last president", som på ett märkligt vis beskriver vår nutid.

Internet svämmar över kring diskussioner om detta just nu, det finns trådar på 4chan och reddit bland annat.

Utan att gå in på fler detaljer med förhoppning att ni undersöker själva, vad tror vi om detta datum?
Apokalypsen? Börskrasch? Ww3?
Eller ännu ett datum som går förbi obemärkt?

Jag förstår att det kan vara svårt för oupplysta att dyka in i ämnet, men det enkla faktum att en författare på 1800-talet skrev böcker om "Baron Trump" och "the last president" borde väcka intresse t.o.m för de svagsinta. Kanske.
Citera
2017-07-17, 17:43
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Tänkte vi kunde ha en tråd kring detta datum, som enligt många kristna sammanfaller med stjärnhimlen (var 7000:e år) enligt Uppenbarelseboken 12:1-2.
Apokalyptiskt med bibliska mått helt enkelt.

Profetior med satta datum slår ju aldrig in så låt oss sia att det är föga troligt även denna gång, men det finns många kopplingar och referenser.

Det finns även diskussioner på webben om "satan på Google sky" som kopplar till samma referenser och hör hit, men det blir för djupgående att blanda ihop allt samtidigt så vi håller oss till trådstarten först.

Författaren "Ingersoll B Lockwood" skrev på slutet av 1800-talet ett par intressanta böcker som handlar om Baron Trump (trumps son btw) och hans resor till inner earth, och även däri referensen till både rev 12:1-2 och september. (Och många fler märkliga sammanträffanden). En tecknad bild i boken är inte helt olik Trumps son idag, exempelvis.
Strax innan hans död i början på 1900-talet skrev han dessutom boken "1990, or The last president", som på ett märkligt vis beskriver vår nutid.

Internet svämmar över kring diskussioner om detta just nu, det finns trådar på 4chan och reddit bland annat.

Utan att gå in på fler detaljer med förhoppning att ni undersöker själva, vad tror vi om detta datum?
Apokalypsen? Börskrasch? Ww3?
Eller ännu ett datum som går förbi obemärkt?

Jag förstår att det kan vara svårt för oupplysta att dyka in i ämnet, men det enkla faktum att en författare på 1800-talet skrev böcker om "Baron Trump" och "the last president" borde väcka intresse t.o.m för de svagsinta. Kanske.

Nu heter ju Trumps son Barron och inte titel Baron.

Sedan heter boken 1900 or the last president, som handlade om dåtides presidentval och en viss demokratisk kandidat och USAs kollaps om denne vunnit.

Så nej det väcker inget intresse utan är bara folks efterrationaliseringar där man kopplar ihop saker från förr med nu plus en sjuhelskotta många missförstånd. Vi har passerat 1984, 2000 och YK2, 2012 och att den siste presidenten skulle vara svart. så att denna icke profetia skulle slå in håller jag för otroligt.

Möjligen om en profetia säger att en orange ledare kommer till makten går jorden under, ja det kanske väcker oro.
Citera
2017-07-17, 18:26
  #3
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu heter ju Trumps son Barron och inte titel Baron.

Sedan heter boken 1900 or the last president, som handlade om dåtides presidentval och en viss demokratisk kandidat och USAs kollaps om denne vunnit.

Så nej det väcker inget intresse utan är bara folks efterrationaliseringar där man kopplar ihop saker från förr med nu plus en sjuhelskotta många missförstånd. Vi har passerat 1984, 2000 och YK2, 2012 och att den siste presidenten skulle vara svart. så att denna icke profetia skulle slå in håller jag för otroligt.

Möjligen om en profetia säger att en orange ledare kommer till makten går jorden under, ja det kanske väcker oro.

Du måste läsa mellan raderna, och se det osannolika för att förstå. Eller iaf se det osannolika i synkronisiteten som uppstår.
Barron eller Baron. Det låter exakt lika, eller hur?
Jag menar inte att väcka oro, snarare uppmuntra till reflektion och fundering, något som du verkar sakna (ja, jag har sett vad du skriver i andra trådar)

Lite brödsmulor för reflektion,
Är det allmänt känt att Donald Trumps farbror var professor vid MIT som framträdande hjälpte till vid andra världskriget? Jag kan förstå varför msm inte skulle vilja framhäva denna information, även om det hade passat deras narrativ som handen i handsken. "Trump den gamla nazisten” typ.

Trumps familj fick Nikola Teslas personliga vetenskapliga forskning, den togs omedelbart till John Trump när Tesla dog.
1943, som teknisk assistent i Division 14 i NDRC, granskade och analyserade Trump dokumenten som Dr Nikola Tesla lämnade efter sig. John Trump arbetade tillsammans med Alfred Lee Loomis
Under 1942 blev Trump sekreterare för mikrovågskommittén, en underkommitté för NDRC. Direktören för mikrovågskommittén var Alfred Lee Loomis, miljonärfysikern.
Alfred Lee Loomis hjälpte till att utveckla atombomben som en del av Manhattan-projektet.
Och Alfred Lee Loomis hjälpte till att bygga den första cyklotronen.
Den första cyklotronen patenterades av Leo Szilard, som också arbetade på Manhattan-projektet.
>CERN!
Uppfinningen av den första cyklotronen leder till uppfinningen av Heidelbergcyklotronen.
Heidelbergcyklotronen föreslogs 1932 av George Gamow, en nazistisk fysiker.
Prins Bernhard hjälpte till att bilda Europeiska organisationen för kärnforskning, dvs CERN.
Prins Bernhard, som f.d. nazist, var även medgrundare av Bilderberggruppen. Före andra världskriget var han medlem i Tyskarnas naziparti och var Reiter-SS-tjänsteman, vars huvudsakliga / centrala plikt var att säkerställa västerländsk finansiering för Waffenamts (tyska armévapenbyrån) vetenskapliga projekt - i synnerhet Heidelbergs cyklotron, som senare resulterade i CERN (och LHC)

Oavsett om jag eller du tror på tidsresor eller ej så finns det alldeles för många sammanträffanden här som inte kan förbises utan vidare ifrågasättande.
Mandelaeffekten är ju faktiskt en textboks-förklaring av vad som skulle kunna ske om man leker med den typen av teknologi, om vi ska lita lita på alla scifi-filmer vi sett och böcker vi läst genom åren. Butterfly effect typ. Men det är en annan tråd.
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-07-17 kl. 18:34.
Citera
2017-07-17, 19:14
  #4
Medlem
fluffypuffys avatar
...exempelvis på sidan 5 i "the last president" finns följande att läsa,

"The fifth avenue hotel will be the first to feel the fury of the mob"

Gissa var Trump Tower ligger.

Böckerna är fulla av referenser som som skulle kunna appliceras på vår nutid, detta var bara ett exempel. Alla dessa "sammanträffanden" var för sig kan såklart enkelt bortförklaras på tu man hand, något mobben här på Flashback vanligtvis är väldigt duktiga på, men det är det större sammanhanget och allt sammantaget som är alldeles för osannolikt för att Kunna vara "slumpen".
Citera
2017-07-17, 19:44
  #5
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag avslutar dagens session med en intervju gjord med Nikola Tesla för 116 år sedan, mannen som okrediterat gjort vårt samhälle till vad det är idag...

https://youtu.be/olHsobVItrs

Intervjun finns givetvis att finna via Google i läsbar form för de som är allergiska mot videoklipp.



...förhoppningen till intelligent diskussion i ämnet är ganska liten. Flashback idag handlar sällan om diskussioner av djupare ting än ilskan mot invandrare, diskussioner om senaste nytt på blaskan eller människors personliga sociala problem. För 10-15 år sedan var det bättre. Men tråden får stå som en stolpe i arkivet OM något trots allt skulle ske den 23 september av bibliska mått.
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-07-17 kl. 20:25.
Citera
2017-07-17, 20:28
  #6
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Du måste läsa mellan raderna, och se det osannolika för att förstå. Eller iaf se det osannolika i synkronisiteten som uppstår.
Barron eller Baron. Det låter exakt lika, eller hur?
Jag menar inte att väcka oro, snarare uppmuntra till reflektion och fundering, något som du verkar sakna (ja, jag har sett vad du skriver i andra trådar)

Lite brödsmulor för reflektion,
Är det allmänt känt att Donald Trumps farbror var professor vid MIT som framträdande hjälpte till vid andra världskriget? Jag kan förstå varför msm inte skulle vilja framhäva denna information, även om det hade passat deras narrativ som handen i handsken. "Trump den gamla nazisten” typ.

Trumps familj fick Nikola Teslas personliga vetenskapliga forskning, den togs omedelbart till John Trump när Tesla dog.
1943, som teknisk assistent i Division 14 i NDRC, granskade och analyserade Trump dokumenten som Dr Nikola Tesla lämnade efter sig. John Trump arbetade tillsammans med Alfred Lee Loomis
Under 1942 blev Trump sekreterare för mikrovågskommittén, en underkommitté för NDRC. Direktören för mikrovågskommittén var Alfred Lee Loomis, miljonärfysikern.
Alfred Lee Loomis hjälpte till att utveckla atombomben som en del av Manhattan-projektet.
Och Alfred Lee Loomis hjälpte till att bygga den första cyklotronen.
Den första cyklotronen patenterades av Leo Szilard, som också arbetade på Manhattan-projektet.
>CERN!
Uppfinningen av den första cyklotronen leder till uppfinningen av Heidelbergcyklotronen.
Heidelbergcyklotronen föreslogs 1932 av George Gamow, en nazistisk fysiker.
Prins Bernhard hjälpte till att bilda Europeiska organisationen för kärnforskning, dvs CERN.
Prins Bernhard, som f.d. nazist, var även medgrundare av Bilderberggruppen. Före andra världskriget var han medlem i Tyskarnas naziparti och var Reiter-SS-tjänsteman, vars huvudsakliga / centrala plikt var att säkerställa västerländsk finansiering för Waffenamts (tyska armévapenbyrån) vetenskapliga projekt - i synnerhet Heidelbergs cyklotron, som senare resulterade i CERN (och LHC)

Oavsett om jag eller du tror på tidsresor eller ej så finns det alldeles för många sammanträffanden här som inte kan förbises utan vidare ifrågasättande.
Mandelaeffekten är ju faktiskt en textboks-förklaring av vad som skulle kunna ske om man leker med den typen av teknologi, om vi ska lita lita på alla scifi-filmer vi sett och böcker vi läst genom åren. Butterfly effect typ. Men det är en annan tråd.

Se mellan raderna eller prata med Mollgan.

Alltså din blaffa av meningar är helt obegripliga då inget verkar hänga ihop. Trumps farbror finns som wikipedia artikel så msm eller vem som helst kan läsa om det och varför skulle man anklaga dem för nazism när han hjälpte amerikanska försvarsmakten???

Ja nu åsyftade nog författaren fifth avenue i Washington DC, men det är kanske en rea på Saks som utlöser undergången.

Alltså du tar ett pussel med motivet av ett träd med höstlöv, sågar om bitarna för att passa någon förvirrad tanke och resultatet ser ut som en spya istället. Alltså du kopplar saker som inte har någon relation för att ett namn eller en händelse sker, problemet är att det kan man göra med vad som helst, för du kan hitta massa namn, datum osv för händelser som kan knytas till andra kända händelser i världen.

Det är bara en självbedräglig cold reading.
Citera
2017-07-18, 19:21
  #7
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Se mellan raderna eller prata med Mollgan.

Alltså din blaffa av meningar är helt obegripliga då inget verkar hänga ihop. Trumps farbror finns som wikipedia artikel så msm eller vem som helst kan läsa om det och varför skulle man anklaga dem för nazism när han hjälpte amerikanska försvarsmakten???

Ja nu åsyftade nog författaren fifth avenue i Washington DC, men det är kanske en rea på Saks som utlöser undergången.

Alltså du tar ett pussel med motivet av ett träd med höstlöv, sågar om bitarna för att passa någon förvirrad tanke och resultatet ser ut som en spya istället. Alltså du kopplar saker som inte har någon relation för att ett namn eller en händelse sker, problemet är att det kan man göra med vad som helst, för du kan hitta massa namn, datum osv för händelser som kan knytas till andra kända händelser i världen.

Det är bara en självbedräglig cold reading.

Kanske.

Men som jag sa är det ett ypperligt tillfälle för reflektion.
Att du har svårt att hänga med i svängarna beror nog föga på vad jag skriver, utan snarare på din egen oförmåga att se sammanhang.
Istället för att se vad jag kastar fram tar du tillfället i akt och försöker googla fram motsägelser och fel i det jag skriver (det finns inga btw) för att bråka som ett litet barn. (Ja, jag har som sagt läst dina tidigare bedrifter här på forumet)
Ditt beteende talar för sig självt.

Att tråden är spretig och för djup för att kanske kunna hålla en fokuserad diskussion är en helt annan sak, tyvärr är ämnet i sin helhet så pass snurrigt att det är svårt att framställa det på ett vettigare vis, men du kanske skulle lyckas bättre?

Men som sagt,
Den enkla faktan att en författare på 1800-talet skrev böcker om "Baron Trump" och dessutom en bok om "The last president", samtliga innehållande referenser som matchar väl i vår nutid 2017 Borde väcka intresse för informationshungriga. Oavsett vad det innebär.

Du är dock inte en av dem, det har vi nog alla förstått.
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-07-18 kl. 19:26.
Citera
2017-07-19, 11:58
  #8
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Kanske.

Men som jag sa är det ett ypperligt tillfälle för reflektion.
Att du har svårt att hänga med i svängarna beror nog föga på vad jag skriver, utan snarare på din egen oförmåga att se sammanhang.
Istället för att se vad jag kastar fram tar du tillfället i akt och försöker googla fram motsägelser och fel i det jag skriver (det finns inga btw) för att bråka som ett litet barn. (Ja, jag har som sagt läst dina tidigare bedrifter här på forumet)
Ditt beteende talar för sig självt.

Att tråden är spretig och för djup för att kanske kunna hålla en fokuserad diskussion är en helt annan sak, tyvärr är ämnet i sin helhet så pass snurrigt att det är svårt att framställa det på ett vettigare vis, men du kanske skulle lyckas bättre?

Men som sagt,
Den enkla faktan att en författare på 1800-talet skrev böcker om "Baron Trump" och dessutom en bok om "The last president", samtliga innehållande referenser som matchar väl i vår nutid 2017 Borde väcka intresse för informationshungriga. Oavsett vad det innebär.

Du är dock inte en av dem, det har vi nog alla förstått.

Det är varken djupt eller svårt för mig, det är bara ytligt och avsaknad av logik.

Att se sammanhang och att göra korsreferenser är en del av mitt arbete. Att ett namn liknar ett annat eller att två olika händelser skett samma datum men olika år ger ingen liknelse eller korrelation mellan varandra.

Du papegojar bara saker som diskuteras i ändra forum som Reddit utan att själv göra en analys av det. Har du läst böckerna?

Jag visade på hur du kopplade två saker där et namn liknade varandra men kopplingen i övrigt inget. Sedan refererade du till en adress, som finns på flera platser. Så om jag påstår att ett gräl på Saks i LA eller Washington kan leda till krig så borde det vara lika bra koppling som Trump Tower eller? Om inte varför då?

Djup är att förstå komplexa skeenden och kunna analysera och förstå kopplingarns, inte att upprepa vad ändra anser och att inte granska deras källor.
Citera
2017-07-19, 12:20
  #9
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy

Den enkla faktan att en författare på 1800-talet skrev böcker om "Baron Trump" och dessutom en bok om "The last president", samtliga innehållande referenser som matchar väl i vår nutid 2017 Borde väcka intresse för informationshungriga. Oavsett vad det innebär.

Bara om man tror att folk kan förutspå framtiden, eller möjligtvis om man är religiös. Ja, och så hjälper ju dyslexi också eftersom namnet inte stavas så..

Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Kanske.

Men som jag sa är det ett ypperligt tillfälle för reflektion.
Att du har svårt att hänga med i svängarna beror nog föga på vad jag skriver, utan snarare på din egen oförmåga att se sammanhang.

Just strävan efter att se sammanhang, även där inga sådana finns, är ju annars just hur forskare brukar beskriva konspirationsteoretiker..

Egentligen är det kanske inte konstigare att tro på en konspirationsteori än att tro på en gud. Det är ett sätt att förklara en värld som framstår som obegriplig.
...
–  Det är helt klart att hjärnan hittar mönster och gärna kokar soppa på en spik, säger Pontus Wasling, hjärnforskare och författare till *boken ”Minnet fram och tillbaka”.

När vi betraktar världen omkring oss så ser vi en mängd stora förlopp samtidigt som detaljer eller sammanhang förblir osynliga för oss.

– Men hjärnan strävar ständigt efter att sätta in de stora förloppen i ett sammanhang som den själv kan förstå. Därför drar den hela tiden en massa förhastade slutsatser.
....
– I verkliga livet har slumpen mycket stor betydelse för händelseutvecklingen, medan människors individuella beslutsfattande inte påverkar så mycket som vi tror. Men det här vill inte hjärnan gå med på, säger Pontus Wasling.

– Även om innehållet i en konspirationsteori är obehaglig i sig så kan det kanske upplevas bekvämt eller skönt att hitta svar och inte behöva konfronteras med det okända; att slippa se det slumpmässiga i tillvaron.

http://www.dn.se/insidan/hjarnan-for...onspirationer/
Citera
2017-07-19, 12:46
  #10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
...exempelvis på sidan 5 i "the last president" finns följande att läsa,

"The fifth avenue hotel will be the first to feel the fury of the mob"

Gissa var Trump Tower ligger.

Hotellet ligger på 200 Fifth Avenue. Trump Tower ligger 725 Fifth Avenue.
Det är typ 35 "Manhattan-kvarter" (c:a 2km) mellan dem.
Hela 5th Ave är typ 1 mil lång, varför koppla hotellet till just Trump Tower av alla hus längs 5 5th Ave?
Empire State Building ligger ju också på 5th Avenue.
Citera
2017-07-19, 20:24
  #11
Medlem
fluffypuffys avatar
Whyyy soo serious?! Som jokern skulle sagt

Tråden är fiktiv, kekig och shadilay. Med en stor skopa verklig synkronicitet.
Ta det för vad det är, lockwood kanske bara fick en dos muntligt samtal genom twilight zone där felstavningar som baron eller barron inte hörs. Där ett hotell kan ligga på 5th avenue utan mer specifik adress. Eller en berättelse där någon blir den sista presidenten.

Jag tror personligen inte ett skit utöver det vanliga händer den 23 september, men eftersom datumet är en fluga både bland foliehattar och kristna tycker jag att det är på sin plats att ha en tråd om det.
Och det är en intressant funderare
__________________
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-07-19 kl. 20:31.
Citera
2017-08-15, 00:44
  #12
Medlem
Lidltyrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag avslutar dagens session med en intervju gjord med Nikola Tesla för 116 år sedan, mannen som okrediterat gjort vårt samhälle till vad det är idag...

https://youtu.be/olHsobVItrs

Intervjun finns givetvis att finna via Google i läsbar form för de som är allergiska mot videoklipp.



...förhoppningen till intelligent diskussion i ämnet är ganska liten. Flashback idag handlar sällan om diskussioner av djupare ting än ilskan mot invandrare, diskussioner om senaste nytt på blaskan eller människors personliga sociala problem. För 10-15 år sedan var det bättre. Men tråden får stå som en stolpe i arkivet OM något trots allt skulle ske den 23 september av bibliska mått.

Läs youtube kommentarerna innan du länkar en video. Svarta hål visste man om först 1960 talet men ändå så refererar Tesla 100 år tillbaka på svarta hål. Så lätt lurad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback