• 10 904 online
  • 1 111 280 medlemmar
  • 57 793 321 inlägg
  • 2
  • 3
2017-07-16, 02:32
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Kollar nästan aldrig gore, men om det på riktigt var en IS-terrorist i klippet så var det ett behagligt klipp.
Citera
2017-07-16, 14:29
Medlem
Har inte kollat på filmklippen då gorefilmer inte är något jag gillar att titta på.

Men när det gäller att tortera ISIS-medlemmar och ge tillbaka med samma medel..... Definitivt NEJ!

Att leta upp och ta ISIS-medlemmar av daga... JA! Men att tortera inkapaciterade fångar är inte enligt krigets lagar! De får dock gärna dömas i en domstol till dödsstraff senare....

Kom ihåg detta:

Citat:
He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you. - Friedrich Nietzsche.
Citera
2017-07-17, 18:05
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wanh
Araber/Turkar har en tendens att starta bråk så fort det börjar hetta till ute på krogarna och rent allmänt.
Jag är absolut långt ifrån rasist och har vänner från olika kulturer, men jag har lagt märke till att just folk från mellan-östern oftast löser saker och ting med våld. De löser inte problemet med ord, utan ska alltid "brösta" upp sig och vägrar lösa det fredligt.
"Slå först och snacka kanske sen" är deras motto.

Och hur många gånger har du lagt märke till detta? Har du någon hemsnickrad statistik som kan bekräfta hur många gånger upphovsmännen var från Mellanöstern, Sverige, Norden, Europa etc? Hur ofta har du lagt märke till dessa fenomen? Ibland, alltid, när du varit nykter, full?
Hur ofta är du ute för att kunna se sådant? Är du då helt 100% observant på dessa företeelser? Hur mycket litar du på hörsägen?
Är du nån slags rasbiolog som kan avgöra personers härkomst/etnisk tillhörighet? Säg t.ex. en "libanesisk" pojke som vid ett års ålder adopterades av två blonda "svenskar" och uppfostrades här i Sverige i 25 år. Nu slog han nån på krogen. Typiskt för nån från Mellanöstern eller typiskt svenskt?

Vad vill jag säga?
Jo, att dina hemsnickrade teorier om människor är lika relevanta som som min lilltås nagel är för resten av mänskligheten!
Citera
  • 2
  • 3