Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-16, 15:56
  #169
Medlem
Det har aldrig slagit er skitsnackare att han kanske inte alls är full utan sjuk!?
Citera
2017-07-16, 16:06
  #170
Medlem
Mogrens avatar
Borgström framstår alltmer som Sveriges mest inkompetente advokat. Symptomatiskt att Mona anlitar honom.
Citera
2017-11-08, 23:55
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det har aldrig slagit er skitsnackare att han kanske inte alls är full utan sjuk!?

Diabetes kanske då då ?
Diabetes med sug efter alkohol är ju ingen bra kombination

Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Borgström framstår alltmer som Sveriges mest inkompetente advokat. Symptomatiskt att Mona anlitar honom.

Vem blir hans nästa klient - Virtanen, Timell eller Ismael kanske ?
Det lär vi få se fram emot
Citera
2017-11-09, 00:25
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Diabetes kanske då då ?
Diabetes med sug efter alkohol är ju ingen bra kombination



Vem blir hans nästa klient - Virtanen, Timell eller Ismael kanske ?
Det lär vi få se fram emot
Det är otänkbart att CB skulle ta sig an de klienter du namnger. Däremot skulle han kunna företräda någon av kvinnorna som i Assange-ärendet. CB företräder makten. Inte dom som är på väg bort.
Citera
2017-11-09, 02:55
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det är otänkbart att CB skulle ta sig an de klienter du namnger. Däremot skulle han kunna företräda någon av kvinnorna som i Assange-ärendet. CB företräder makten. Inte dom som är på väg bort.

Med hans tidigare "track record" så kan vi ju istället anta att han tar allrahelst de uppdrag som luktar mest pengar, och tex för Virtanens del så kan det nog ligga en slant att hämta för CB. CBs virtuosa juridik-krumbukter blir väl en ny snackis här på FB, - Spännande framtid alltså

Makten spelar väl mindre roll för CB, bara det osar tillräckligt mycket pengar.
Några dubier har nog inte CB, men doften av nytryckta sedlar har han nog svårt att motstå

Bergwall var ju knappast ett fall där CB försvarade "makten", däremot drog det in riktigt feta arvoden...

Jag menar att i Virtanens fall så kan det ju antagligen kunna dras rakt in i kaklet ända upp i HD, och då har ju CB ett mycket fett arvode att kvittera ut. Även om det med ganska stor säkerhet blir förlust där, eventuellt att CB sen får begära utmätning för att få igen pengarna.

Jag vet ej om hur mycket CB omsätter men ett sådant näringsfång som advokat är så kan man ju tänka sig att CB skatteplanerar en hel del, betalar för påhittade kurser och konferenser mm. Kanske något att gräva i för den intresserade ?

Jag tänker mig skalbolag, luftbolag och liknande, den siste klienten var ju Mona Sahlin och jag kan mycket väl tänka mig att CB är lagd åt det hållet också - alltså en hittepåperson
Citera
2017-11-09, 03:37
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Med hans tidigare "track record" så kan vi ju istället anta att han tar allrahelst de uppdrag som luktar mest pengar, och tex för Virtanens del så kan det nog ligga en slant att hämta för CB. CBs virtuosa juridik-krumbukter blir väl en ny snackis här på FB, - Spännande framtid alltså

Makten spelar väl mindre roll för CB, bara det osar tillräckligt mycket pengar.
Några dubier har nog inte CB, men doften av nytryckta sedlar har han nog svårt att motstå

Bergwall var ju knappast ett fall där CB försvarade "makten", däremot drog det in riktigt feta arvoden...

Jag menar att i Virtanens fall så kan det ju antagligen kunna dras rakt in i kaklet ända upp i HD, och då har ju CB ett mycket fett arvode att kvittera ut. Även om det med ganska stor säkerhet blir förlust där, eventuellt att CB sen får begära utmätning för att få igen pengarna.

Jag vet ej om hur mycket CB omsätter men ett sådant näringsfång som advokat är så kan man ju tänka sig att CB skatteplanerar en hel del, betalar för påhittade kurser och konferenser mm. Kanske något att gräva i för den intresserade ?

Jag tänker mig skalbolag, luftbolag och liknande, den siste klienten var ju Mona Sahlin och jag kan mycket väl tänka mig att CB är lagd åt det hållet också - alltså en hittepåperson
Bergwall är ett bra exempel där CB går maktens ärenden. Hade han gått emot makten hade han ifrågasatt åklagaren och "bevisen" men CB gjorde det enkelt för sej.
Citera
2017-11-10, 20:14
  #175
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Bergwall är ett bra exempel där CB går maktens ärenden. Hade han gått emot makten hade han ifrågasatt åklagaren och "bevisen" men CB gjorde det enkelt för sej.

Men "Makten" är här inte någon speciell person, det har varit många åklagare och poliser och krimmare inblandade i Quick-fallen,
så jag vidhåller att "Makten" inte precis är den främsta ledstjärnan för CB. Jag skulle tro att han mera var intresserad av "säkra pengar", dvs mål som han skulle kunna krana in rejält med kosing på.
Såtillvida som den feminist han påstår han är så lär han väl hålla sig till "Makten" även i fortsättningen, men lär inte var så värst smart på tex kriminalteknik och teknisk bevisning.

Assange-ärendet är väl perfekt för där kan han väl debitera timmar som han vill, typ...
Troligen smidit planer ihop med åklagaren Marianne Ny ? Om att förhala det hela så mycket det bara nånsin går ?

I syfte att krana in "säkra pengar"...

En smart advokat vill helst dra ut på allting så att hen kan debitera ett fett arvode, ju fler timmar desto bättre, typ.. Detsamma gäller ju Ny, typ..

Ingen här som vet om hur mycket byrån omsätter ? Och vad CB taxerar för ?
__________________
Senast redigerad av DrSvenne 2017-11-10 kl. 20:20.
Citera
2018-03-04, 20:03
  #176
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Men "Makten" är här inte någon speciell person, det har varit många åklagare och poliser och krimmare inblandade i Quick-fallen,
så jag vidhåller att "Makten" inte precis är den främsta ledstjärnan för CB. Jag skulle tro att han mera var intresserad av "säkra pengar", dvs mål som han skulle kunna krana in rejält med kosing på.
Såtillvida som den feminist han påstår han är så lär han väl hålla sig till "Makten" även i fortsättningen, men lär inte var så värst smart på tex kriminalteknik och teknisk bevisning.

Assange-ärendet är väl perfekt för där kan han väl debitera timmar som han vill, typ...
Troligen smidit planer ihop med åklagaren Marianne Ny ? Om att förhala det hela så mycket det bara nånsin går ?

I syfte att krana in "säkra pengar"...

En smart advokat vill helst dra ut på allting så att hen kan debitera ett fett arvode, ju fler timmar desto bättre, typ.. Detsamma gäller ju Ny, typ..

Ingen här som vet om hur mycket byrån omsätter ? Och vad CB taxerar för ?
När han företrädde Thomas Quick, vilket ju var en synnerligen god affär, så har jaghört att han främst pratade om sinstora segelbåt med sin klient. Den kostar nog pengar...
Citera
2020-05-14, 15:57
  #177
Medlem
mjukmjukares avatar
Bumpar Borgström då jag funderar över huruvida denna skammens exempel på huvudlös försvarsadvokat ännu är verksam? Har blivit äldre.
Jag som en gång för länge sedan tyckte mycket bra om Claes Borgström. Så fel jag hade.

Läste just om det klassiskt otroliga o blev påmnd;
I september avslöjades en omfattande mejlkorrespondens mellan huvudpersonerna i Quick-fallet: justitierådet Göran Lambertz, HD-åklagaren Christer van der Kwast och Quick-utredaren Seppo Penttinen, av Expressen.
Tre av mejlen kom från Claes Borgström, Thomas Quicks tidigare advokat. Juristen uppmuntrade Lambertz i sitt arbete med debattartiklar som antydde att Quick kan vara skyldig till flera mord.”

Denna vansinnes Herrklubb samlas då och då.

Dessutom kom Borgström på kant med den gamle legendariska krimteknikern Jan Olsson. Gosh! Hur kan man bli ovän med denna man?

Hälsar Tomas Olsson och Borgström på varandra då de ofta möts i Rådhuset på Kungsholmen?
Vem anlitar advokat Claes Borgström idag öht?

Sture Bergwall. Thomas Quick. Sture Bergwall.
Detta måste vara mycket svårslaget som den moderna svenska rättshistoriens mest hårresande handel och vandel med en tidigare sjuk människa och hans ansenliga mängd Mycket allvarliga brott som han erkände med hjälp av sin Advokat Claes Borgström, men som han I verkligheten aldrig begick. Herregud!

Hur kan Borgström låtit bli att lämna landet?

Citera
2020-05-14, 17:16
  #178
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Hur kan Borgström låtit bli att lämna landet?


Benzodiazepiner och alkohol domnar skammen.
Skammen äro stor, men det är även hans doseringar!
Citera
2020-05-15, 20:38
  #179
Medlem
RobieBwois avatar
Död nu.

Citat:
Advokat Claes Borgström har avlidit efter en tids sjukdom, uppger hans dotter för TT.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...4c14001909766c
Citera
2020-05-15, 20:40
  #180
Avstängd
Sosseadel, örk
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback