Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-14, 23:29
  #1
Medlem
Tjena, köpte idag ett xbox 360 second generation (det svarta) hade kvar mina kontroller från mitt first generation men dom vill ej synca med detta xbox.. Är det verkligen så illa att inte alla 360 kontroller funkar på dom olika versionerna och jag måste köpa nya kontroller?
Citera
2017-07-14, 23:35
  #2
Medlem
D1VAs avatar
Du måste synka kontrollen med din nya xbox. På din kontroll skall det finnas en liten rund knapp mellan RB och LB knapparna.
På din konsol så finns det en liknande knapp som sitter vid cdläsaren. Håll in båda samtidigt, då ska din kontroll börja skifta ljuset på xbox knappen i mitten av kontrollen tills den stannar och lyser på ett "streck" enbart
Citera
2017-07-14, 23:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1VA
Du måste synka kontrollen med din nya xbox. På din kontroll skall det finnas en liten rund knapp mellan RB och LB knapparna.
På din konsol så finns det en liknande knapp som sitter vid cdläsaren. Håll in båda samtidigt, då ska din kontroll börja skifta ljuset på xbox knappen i mitten av kontrollen tills den stannar och lyser på ett "streck" enbart

Har testat detta utan lyckat resultat. Helt säker på att detta skal gå? Borde ju det med tanke på att kontrollerna är identiska bortsett från färgen. Men det som gör mig fundersam är att jag fick med en annan svart dosa utöver xbox konsolen som jag tror är den som syncar kontrollerna? Och den fanns ej till first generation
Citera
2017-07-14, 23:54
  #4
Medlem
JussiBs avatar
Det borde funka. Skitkonstigt att det inte går. Den bara fortsätter söka eller?
Citera
2017-07-15, 01:04
  #5
Medlem
D1VAs avatar
Alla 360 kontroller ska funka på alla xbox 360s. Vet inte vad dosan är, extremt säker på att det aldrih behövts en dosa. Antar det är orginal kontroll du har?
Citera
2017-07-15, 01:35
  #6
Medlem
Titta på den här videon. Är det samma Xbox och samma kontroll du har?

https://youtu.be/pWGdw_oi0Xc
Citera
2017-08-19, 18:11
  #7
Medlem
Gregory.Houses avatar
Det borde fungera testa och reseta inställningarna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback