Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-13, 19:53
  #1
Medlem
Tjena! Jag har en enligt mig helt okej tandrad som jag hade varit nöjd med om det inte vore för en tyvärr väldigt viktig detalj. Min högra framtand är sned då de är lite trångt däruppe. Den liksom börjar gå snett över tanden jämte ut mot kanten. När jag ler ser det nästan ut som att jag slått av en bit längst ner på tanden längst åt sidan. Jag har kommit fram till att det inte skulle synas nämnvärt att den är sned ifall man på något sätt kunde fylla ut tanden på botten så att den blir rak.

I min värld borde ju det gå att på samma sätt som man kan laga en tand som gått av på mitten borde man kunna göra en plastfyllning eller vad det kan vara på min tand även fast den är hel.

Tror ni att en tandläkare skulle göra ett sådant ingrepp? Eller finns det andra sätt? Jag vill absolut inte ha en tandställning, och vill hålla nere priset. Jättetacksam för svar.
Citera
2017-07-13, 20:09
  #2
Medlem
snivlems avatar
Låt det va, ingen tänker på sånt, verkligen ingen... Däremot helt PERFEKTA tänder ser bara väldigt weird ut.. När man väl ser det så är tänderna alltid extremt vita samtidigt, mycket konstigt
Citera
2017-07-13, 21:21
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
Låt det va, ingen tänker på sånt, verkligen ingen... Däremot helt PERFEKTA tänder ser bara väldigt weird ut.. När man väl ser det så är tänderna alltid extremt vita samtidigt, mycket konstigt
Haha tack för självförtroendet, tycker inte att det ser så illa ut i spegeln men har vid 21 års ålder insett att det blir omvända hållet när andra ser mig och efter att ha kollat in mitt leende på bilder så har jag insett att jag ser ut som en riktig hillibilly när jag ler. Så något måste verkligen göras.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback