Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-09, 18:44
  #1
Medlem
Jag var på liseberg, och där såg jag ca 80 personer som bar vita Levi's tröjor med rött tryck, och sen några andra som hade grå tröjor med Levistryck.

Vita varianten:
https://m.zalando.se/levi-s-the-perf...1d022-a12.html

Först trodde jag att det var vinster från vinst varje gång eller nåt på liseberg.

Men nu var jag ute en sväng och såg ytterligare 5 personer i såna tröjor på 40 min.

Hur kan så många ha just såna tröjor?
Har de fått dom gratis? Eller är det helt enkelt det senaste modet?
Citera
2017-07-09, 18:48
  #2
Medlem
SoulAmazins avatar
En vanlig trend som har varat något år nu.
Citera
2017-07-09, 18:58
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
En vanlig trend som har varat något år nu.
Typ sen 80-talet eller något...
Citera
2017-07-09, 19:21
  #4
Medlem
Jag måste ha tillbringat för mycket tid vid datorn, och för lite ute i det verkliga livet, som inte har märkt det förrän nu.

Eller så nådde trenden inte hit förrän nu?
Bor inte i nån stor stad.

Ska nog inte köpa nån sån tröja ändå.

Känner man nån slags gemenskap om man bär en sån tröja? Nickar man och ler när man möter varandra? Eller blir man irriterad på att man inte är ensam om tröjan?
Citera
2017-07-09, 19:23
  #5
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ja jag har också sett en massa sommargäster från södra delen av landet som bär dessa tröjor nu i sommar. Det kanske har varit någon "Supersale"-kampanj på dem under våren?
Citera
2017-07-09, 19:27
  #6
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maida
Jag var på liseberg, och där såg jag ca 80 personer som bar vita Levi's tröjor med rött tryck, och sen några andra som hade grå tröjor med Levistryck.

Vita varianten:
https://m.zalando.se/levi-s-the-perf...1d022-a12.html

Först trodde jag att det var vinster från vinst varje gång eller nåt på liseberg.

Men nu var jag ute en sväng och såg ytterligare 5 personer i såna tröjor på 40 min.

Hur kan så många ha just såna tröjor?
Har de fått dom gratis? Eller är det helt enkelt det senaste modet?
För att dom är snygga kanske?
Citera
2017-07-09, 19:30
  #7
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Typ sen 80-talet eller något...

Eller hur? Tror jag drog på mig första t-shirten i den stilen (mindre logo men iaf) 1977. Samtidigt som jag drog på mina första 501 faktiskt. Stort för en tonåring på den tiden.
Citera
2017-07-09, 19:34
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarangDingDong
Eller hur? Tror jag drog på mig första t-shirten i den stilen (mindre logo men iaf) 1977. Samtidigt som jag drog på mina första 501 faktiskt. Stort för en tonåring på den tiden.
Det är liksom en deal av deras brand. Alltså inte "märke" utan något man associerar med märket.
Citera
2017-07-09, 19:38
  #9
Medlem
990099s avatar
Kan "Alla" som du refererar till möjligen vara Blattar? på 90 talet så hade vi den officiella blatte uniformen Levis 501 vindjackorna som våra MENA bar stolt på gator och torg, MENA klär sig gärna i samma plagg som resten utav Bryschorna när man skall ut på stan och göra kaos
__________________
Senast redigerad av 990099 2017-07-09 kl. 19:41.
Citera
2017-07-09, 19:55
  #10
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
Kan "Alla" som du refererar till möjligen vara Blattar? på 90 talet så hade vi den officiella blatte uniformen Levis 501 vindjackorna som våra MENA bar stolt på gator och torg, MENA klär sig gärna i samma plagg som resten utav Bryschorna när man skall ut på stan och göra kaos

Hmm, jag trodde det var Adidasbyxan och Buffaloskor som prydde mången jugge och chilenare på det goda (onda) 90-talet. Komplett var denna gangsteruniform med en vit FILA-tröja – eller i allra värsta fall en av märket FuBu.
Citera
2017-07-09, 20:03
  #11
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är liksom en deal av deras brand. Alltså inte "märke" utan något man associerar med märket.
Jepp. Vi var fett stolta på den tiden då vi körde feta uppvik på stuprören och camelpacket inlindat i T-shirt ärmen. Gissa om vi blev besvikna då våra päron visade 20 år gamla bilder då de hade exakt samma uppvik och sätt att frakta ciggen...
Citera
2017-07-09, 20:04
  #12
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hmm, jag trodde det var Adidasbyxan och Buffaloskor som prydde mången jugge och chilenare på det goda (onda) 90-talet. Komplett var denna gangsteruniform med en vit FILA-tröja – eller i allra värsta fall en av märket FuBu.


Instämmer där. Jag kanske inte tillräckligt tydlig i min beskrivning som du prickade in galant 501 jackan bars med dessa mode attiraljer som du beskriver..

Spänningen är olidlig i väntan på svar från TS
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback