2017-06-29, 18:54
Medlem
Är där någonting nytt sedan Maj? Har följt tråden sedan länge då jag vet flera av mina vänner bedriver detta slaviskt. Det går inte tre minuter man samspråkar så faller hen in på Lyoness. Men det verkar som det kör på som vanligt här hemma i Sverige. Skönt att andra länder börjar få upp ögonen för detta lurendrejeri. Jag bara väntar på att "pyramiden" rasar här hemma. Tyvärr får många av mina vänner ett stort ekonomiskt sår efter detta. Någon som vet mer. Superintressant
Citera
2017-07-08, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Minst 4 domstolar har i år 2017 dömt lyo att vara pyramidspel. Kanske inte så konstigt att kurviago gått och gömt sig med svansen mellan benen
Intressant! Har Googlat men kan inte hitta vilka dessa 4 domstolar är eller vilka fall dessa gäller! Kan man få länk till dessa månne?

/Jonas
Citera
2017-07-08, 07:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justforthefun
Hur går det egentligen, borde inte Lyoness implodera snart?
Varför skulle de göra det?
/Jonas
Citera
2017-07-08, 07:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av griffins1971
Är där någonting nytt sedan Maj? Har följt tråden sedan länge då jag vet flera av mina vänner bedriver detta slaviskt. Det går inte tre minuter man samspråkar så faller hen in på Lyoness. Men det verkar som det kör på som vanligt här hemma i Sverige. Skönt att andra länder börjar få upp ögonen för detta lurendrejeri. Jag bara väntar på att "pyramiden" rasar här hemma. Tyvärr får många av mina vänner ett stort ekonomiskt sår efter detta. Någon som vet mer. Superintressant
Har åsså vänner som håller på med detta intensivt. Är väl som med det mesta när man hittar något man tror på. Ärvde pengar efter farsan och har nu tänkt så att säga förvalta dessa för framtiden. Kollar runt på aktier och fonder och är nyfiken på allt som är långsiktigt. Fattar att insatta pengar i Lyoness är "låsta" men har inga problem med det om det ger bra avkastning på lång sikt. Vad jag inte fattar är snacket om pyramidspel och lurendrejeri. Förklara gärna för jag fattar inte hur det kan vara ett pyramidspel. Vem är det som "luras" och på vilket sätt? Vilka länder har fått upp ögonen och hur då? Hittar nada om detta! Bra ni "gräver" men vill ju ha riktig aktuell fakta.
Länka gärna tack!
/Jonas
Citera
2017-07-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Har åsså vänner som håller på med detta intensivt. Är väl som med det mesta när man hittar något man tror på. Ärvde pengar efter farsan och har nu tänkt så att säga förvalta dessa för framtiden. Kollar runt på aktier och fonder och är nyfiken på allt som är långsiktigt. Fattar att insatta pengar i Lyoness är "låsta" men har inga problem med det om det ger bra avkastning på lång sikt. Vad jag inte fattar är snacket om pyramidspel och lurendrejeri. Förklara gärna för jag fattar inte hur det kan vara ett pyramidspel. Vem är det som "luras" och på vilket sätt? Vilka länder har fått upp ögonen och hur då? Hittar nada om detta! Bra ni "gräver" men vill ju ha riktig aktuell fakta.
Länka gärna tack!
/Jonas

Klappmongo igen? Kan inte läsa tråden? Kan inte Googla?

1) Swizz.....
http://behindmlm.com/companies/lyone...urt-of-appeal/

Länkar till domen finns i artikeln

2) Österrike

http://behindmlm.com/companies/lyone...tices-austria/

Länkar finns i artikeln (Här är det ett virrvarr dock när det gäller Österrike)

3) http://behindmlm.com/companies/lyone...d-brand-abuse/

Oj - Lyoness försökte påskina ett samarbete med Mastercard som bara var en fet bluff

Tips - om du vill ha fakta - läs denna tråd ordentligt och gå in på Behindmlm.com och sök på Lyoness , du hittar ett helt gäng artiklar. Du kan även söka på Lyconet som var ett patetiskt försök att försöka hitta ett nytt namn då Lyoness redan blivit nedsvärtat.

Det finns ingen produkt i Lyoness som är värd att ens fundera på att satsa på - Lyoness ger absolut NOLL i avkastning , allt detta finns redan behandlat i tråden och är du inte läskunnig så kan du hitta något annat forum.
Citera
2017-07-08, 11:13
Medlem
Citat:
Varför skulle de göra det?
/Jonas

Den här tråden kom upp 2011 (6 år sedan)
På 6 år har Lyoness inte åstakommit ett skit!

* Antalet anslutna företagare till deras bonussystem är samma siffra som för 6 år sedan
* Det finns INGEN större företagskedja som är anslutet till Lyoness
Not: Detta gäller naturligtvis de företag som accepterar kortet - affiliate bonus som vem som helst kan länka upp till räknas inte i detta sammanhang , samma sak att köpa presentkort vilket vem som helst också kan göra.

Lyoness kommer nog inte att implodera än på ett tag - men dom kommer att minska och minska i en sinande takt eftersom alla småföretagare som blivit lurade av klappmongon upptäcker att dom inte tjänar en enda krona på bluffen (Not: Dom förlorar på affären) och om ett par år så finns ingen som vill se Lyoness och dom försvinner av sig själva.
Citera
2017-07-08, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Klappmongo igen? Kan inte läsa tråden? Kan inte Googla?

1) Swizz.....
http://behindmlm.com/companies/lyone...urt-of-appeal/

Länkar till domen finns i artikeln

2) Österrike

http://behindmlm.com/companies/lyone...tices-austria/

Länkar finns i artikeln (Här är det ett virrvarr dock när det gäller Österrike)

3) http://behindmlm.com/companies/lyone...d-brand-abuse/

Oj - Lyoness försökte påskina ett samarbete med Mastercard som bara var en fet bluff

Tips - om du vill ha fakta - läs denna tråd ordentligt och gå in på Behindmlm.com och sök på Lyoness , du hittar ett helt gäng artiklar. Du kan även söka på Lyconet som var ett patetiskt försök att försöka hitta ett nytt namn då Lyoness redan blivit nedsvärtat.

Det finns ingen produkt i Lyoness som är värd att ens fundera på att satsa på - Lyoness ger absolut NOLL i avkastning , allt detta finns redan behandlat i tråden och är du inte läskunnig så kan du hitta något annat forum.

Men TACK för ditt svar! Du är ju en ödmjuk en du! Vaddå klappmongo? Vad har mongoloida personer med detta att göra? Tycker det var riktigt onödigt och lågt! Kan du inte ge ett seriöst svar så låt bli! Klart jag kan läsa och det har jag ju gjort! Bad om RIKTIG och AKTUELL fakta! Inte massa gammalt svammel från en MLM hatande sida! Ville ha länk till de där 4 domstolarna som nämndes, inte gamla länkar!
Vaddå behandlat i tråden? Så du menar på fullt allvar att allt som skrivs i denna tråd ska ses som korrekt fakta? Har du själv provat Lyconet eller Lyoness då? Hur kan du påstå att det inte ger ett skit? Vill ha seriösa svar, inte massa trams svar!

Tack!

/Jonas
Citera
2017-07-08, 11:50
Bannlyst
Citat:
Den här tråden kom upp 2011 (6 år sedan)
På 6 år har Lyoness inte åstakommit ett skit!

* Antalet anslutna företagare till deras bonussystem är samma siffra som för 6 år sedan
* Det finns INGEN större företagskedja som är anslutet till Lyoness
Not: Detta gäller naturligtvis de företag som accepterar kortet - affiliate bonus som vem som helst kan länka upp till räknas inte i detta sammanhang , samma sak att köpa presentkort vilket vem som helst också kan göra.

Lyoness kommer nog inte att implodera än på ett tag - men dom kommer att minska och minska i en sinande takt eftersom alla småföretagare som blivit lurade av klappmongon upptäcker att dom inte tjänar en enda krona på bluffen (Not: Dom förlorar på affären) och om ett par år så finns ingen som vill se Lyoness och dom försvinner av sig själva.

Är du helt säker på detta? För som jag fattat det så växer de i andra länder för de sponsrar många idrottsklubbar osv genom sponsringssytem som på lång sikt ska ge en hygglig avkastning. Har du riktig fakta på att detta inte stämmer så kan du väl dela med dig. Mina vänner sa att de sålt ett sånt sponsringsystem i Norden och att det sålde slut. Sen ska det vara början på Lyoness uppbyggnad i Sverige osv. Så att de skulle försvinna verkar ju lite märkligt!

/Jonas
Citera
2017-07-08, 12:20
Medlem
Citat:
Är du helt säker på detta? För som jag fattat det så växer de i andra länder för de sponsrar många idrottsklubbar osv genom sponsringssytem som på lång sikt ska ge en hygglig avkastning. Har du riktig fakta på att detta inte stämmer så kan du väl dela med dig. Mina vänner sa att de sålt ett sånt sponsringsystem i Norden och att det sålde slut. Sen ska det vara början på Lyoness uppbyggnad i Sverige osv. Så att de skulle försvinna verkar ju lite märkligt!

/Jonas

Citat:
Men TACK för ditt svar! Du är ju en ödmjuk en du! Vaddå klappmongo? Vad har mongoloida personer med detta att göra? Tycker det var riktigt onödigt och lågt! Kan du inte ge ett seriöst svar så låt bli! Klart jag kan läsa och det har jag ju gjort! Bad om RIKTIG och AKTUELL fakta! Inte massa gammalt svammel från en MLM hatande sida! Ville ha länk till de där 4 domstolarna som nämndes, inte gamla länkar!
Vaddå behandlat i tråden? Så du menar på fullt allvar att allt som skrivs i denna tråd ska ses som korrekt fakta? Har du själv provat Lyconet eller Lyoness då? Hur kan du påstå att det inte ger ett skit? Vill ha seriösa svar, inte massa trams svar!

Tack!

/Jonas

Uppenbarligen är du ett klappmongo som försöker legitimera en bluff.

Men visst

1) (FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Det finns även ett inlägg långt bak i tråden där jag listade vilka företag som var anslutna till Lyoness vid den tidpunkten. Detta antal företag har inte ökat och det handlar om "Olsson blommor i Jukkasjärvi" o.s.v. Finns ingen större kedja som är med , så att hävda att "Sverige är under uppbyggnad är en ren och skär lögn eftersom absolut ingenting har hänt de senaste 6 åren!

2) (FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Det finns ingen som helst anledning för en konsument att köpa en produkt som (Tack vare Lyoness) blir 30% dyrare. Då köper jag den hos någon annan som är billigare (Och således inte ansluten till Lyoness...)

3) Du kan ju läsa följande inlägg som Kurvajego aldrig besvarade
(FB) Lyoness - Scam och pyramidspel?

Finns #NULL anledning att vara med i Lyoness

4) Gamla länkar? Du är uppenbarligen ett klappmongo som inte är läskunnig.

http://behindmlm.com/companies/lyone...urt-of-appeal/ (30 Mars 2017)

Läser du artikeln där så finns det länkar
http://biznes.gazetaprawna.pl/artyku...owe-uokik.html

Du kan även söka i Österrike på judgement 4C 229/16

Ytterligare en artikel om Österrike -> http://helpv2.orf.at/stories/1767976/index.html

Så nej , Lyoness är en bluff , förblir en bluff och det finns absolut ingenting att hämta i detta pyramidspel
Citera
2017-07-08, 12:55
Bannlyst
@Pellets:

För det första så ställde jag seriösa frågor men du började direkt att spy okvädningsord! Vad är det för fel på dig? Kollade din profil här på Flashback och du verkar vara en seriös översittartyp.
Bara för jag undrar och påstår annat än din åsikt så är jag ett mongo? Skärp dig! Är detta din tråd?

Läser dina argument och du räknar ju lite konstigt måste jag säga! Hur du får ihop de siffrorna är en gåta för det är ju inte på omsättningen företagen betalar sin procent utan på försäljningen! Samma sak som ett klippkort som någon skrev om tidigare och du verkar tycka vara ok! Samma sak i utgift!

Din personliga åsikt skiter jag fullständigt i! Är helt ointressant för mig för du svammlar så mycket dynga och repeterar bara vad andra sagt!

Innan jag tar dig på allvar så kan du svara på frågan om du själv har personlig erfarenhet av Lyconet och därmed rätten att utala dig negativt om hur det funkar eller inte funkar!!!!
För mina vänner har en helt annan åsikt så jag litar mer på dom än dig!

Tack för länkarna däremot, ska läsa dessa och se vad dessa betyder!

/Jonas
Citera
2017-07-08, 13:42
Medlem
Samma sak som ett klippkort som någon skrev om tidigare och du verkar tycka vara ok! Samma sak i utgift!

Med andra ord så är det INTE samma sak i utgift ditt klappmongo.

Klippkort = INGEN månadsavgift och INGEN anslutningsavgift till Lyoness BLUFF!
Återbäringsutgiften är densamma för företagaren - men hen tjänar alltså på att slippa betala till ett bluffbolag.
Plus att näringsidkaren slipper förstöra sitt rykte genom att förknippas med ett buffel å båg företag.

Fråga dina påhittade vänner hur Lyoness kan växa när dom påstått det de senaste 6 åren men ingenting har hänt....
Citera
2017-07-08, 14:20
Bannlyst
Citat:
Samma sak som ett klippkort som någon skrev om tidigare och du verkar tycka vara ok! Samma sak i utgift!

Med andra ord så är det INTE samma sak i utgift ditt klappmongo.

Klippkort = INGEN månadsavgift och INGEN anslutningsavgift till Lyoness BLUFF!
Återbäringsutgiften är densamma för företagaren - men hen tjänar alltså på att slippa betala till ett bluffbolag.
Plus att näringsidkaren slipper förstöra sitt rykte genom att förknippas med ett buffel å båg företag.

Fråga dina påhittade vänner hur Lyoness kan växa när dom påstått det de senaste 6 åren men ingenting har hänt....
Alltså, jag ställde några frågor till andra personer och du svarar för dem med påhopp om att jag är mongoloid. Kom inte hit för att diskutera om det fungerar för företag eller inte men du fattar ju inte en sak med klippkort: någon måste ju dela ut dem för att kunderna ska upptäcka dem. Hur gör man det?
Ja, befintliga kunder kan få ett men nya då?
Varför förstör de sitt rykte? Så alla de storklubbar i Österrike, Tjeckien och Polen har skitkassa adokater som inte fattar vad du fattar? Hjälp!
Finns väl värre företag att förknippas med som ingen nämner här!!!
Påhittade vänner? Du är en sorglig person! Har följt tråden ett tag utan att regga och en sak är säker: du har inga egna åsikter eller argument, bara länkar till andra.
Visst fan växer Lyoness! Du vill inte se det bara...! Ja, Sverige har gått långsamt men det är väl inte något konstigt med det! De har ju inte börjat marknadsföra sig här ännu! Fattar du noll eller?
Men svara nu: Har du själv erfarenhet av Lyoness eller Lyconet som privatperson eller företagare?

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in