Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-05, 14:43
  #13
Medlem
Tatueringar på knogarna och hals är för folk med livserfarenhet ! Står det "hold fast " på knogarna ska man banne ha gjort det också ! Det personliga lidande/erfarenheter som hals och hand tatueringar ska spegla ska synas i ögonen på den som har dessa ! Småglin ska hålla sig till tatueringar som lätt går att täcka över. Det egna jaget är inte integrerat när du är ung !
Citera
2017-07-05, 14:50
  #14
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboi99
Hej har aldrig någonsin gjort en tatuering och nu är det dags i vinter! tänkte gadda fingrarna är det najs någon som har de bra som första gadd ? kommer inte på något annat
Har du sökt hjälp för självskadebeteende?
Citera
2017-07-05, 15:02
  #15
Medlem
steelofmans avatar
Med tanke på ditt namn gissar jag på att du är 18 år högst. Tatuera fan inte fingrarna än. Du kommer för det första ångra dig senare och som tidigare skrivet, det skickar dåliga signaler.
Citera
2017-07-05, 15:09
  #16
Medlem
Slottsgrytas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vråltönt kanske? "Vrål" på höger och "tönt" på vänster.
"A-Kassa!" funkar också.
"Wannabe G" kanske.
"Underklass" eller "White Trash" funkar om du använder även tummarna. "Inget Jobb" funkar om du använder ena tummen.
"Mjuksbyxor" är för lång, men "Mjuk Byxa" funkar.

Jag har fingrarna tatuerade, eller ja nästan halva kroppen men har ett fast jobb, utbildning och tillgångar på miljoner, använder dock jeans och skjortor.
A-kassa har man provat på mellan jobb o utbildningar i yngre dagar, wannabe G har jag aldrig sett poängen med, min omgivning upplever mig inte som en tönt.

Alla är vi inte så men jag tror det beror mycket på kvaliten och vilken typ av motiv samt studio du valt.
Mina är "new school" motiv gjorda utav en nogrannt respekterad och utvald artist som tar bra betalt.

Men där finns väl trashiga tatueringar får jag hålla med om och även fina, syns ganska snabbt vem som vill leka gangster eller har det som en passion.

Men med tanke på TS sätt att skriva så tror jag nog att någon utav de orden du valt ut borde funka, tror mest på Wannabe G.
Citera
2017-07-05, 15:20
  #17
Medlem
BigFatCones avatar
Sällar mig till dom som tycker att så pass synliga platser som fingrar och hals är något man bör spara tills man har fått lite hår på bröstet så att säga.
Citera
2017-07-05, 15:48
  #18
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Jag har fingrarna tatuerade, eller ja nästan halva kroppen men har ett fast jobb, utbildning och tillgångar på miljoner, använder dock jeans och skjortor.
A-kassa har man provat på mellan jobb o utbildningar i yngre dagar, wannabe G har jag aldrig sett poängen med, min omgivning upplever mig inte som en tönt.

Alla är vi inte så men jag tror det beror mycket på kvaliten och vilken typ av motiv samt studio du valt.
Mina är "new school" motiv gjorda utav en nogrannt respekterad och utvald artist som tar bra betalt.

Men där finns väl trashiga tatueringar får jag hålla med om och även fina, syns ganska snabbt vem som vill leka gangster eller har det som en passion.

Men med tanke på TS sätt att skriva så tror jag nog att någon utav de orden du valt ut borde funka, tror mest på Wannabe G.

Ja, detta gäller ju förstås inte alla med (finger)tatueringar, men tittar man på TS inlägg och trådstarter så gäller det nog honom i vart fall.
Citera
2017-07-05, 21:01
  #19
Medlem
Såg nån snubbe med G A M E - O V E R på fingrarna häromdagen, dock gäller det nog att du har resten av attributen därtill.
Citera
2017-07-05, 21:07
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsgryta
Jag har fingrarna tatuerade, eller ja nästan halva kroppen men har ett fast jobb, utbildning och tillgångar på miljoner, använder dock jeans och skjortor.
A-kassa har man provat på mellan jobb o utbildningar i yngre dagar, wannabe G har jag aldrig sett poängen med, min omgivning upplever mig inte som en tönt.

Alla är vi inte så men jag tror det beror mycket på kvaliten och vilken typ av motiv samt studio du valt.
Mina är "new school" motiv gjorda utav en nogrannt respekterad och utvald artist som tar bra betalt.

Men där finns väl trashiga tatueringar får jag hålla med om och även fina, syns ganska snabbt vem som vill leka gangster eller har det som en passion.

Men med tanke på TS sätt att skriva så tror jag nog att någon utav de orden du valt ut borde funka, tror mest på Wannabe G.

New school ser lite barnsligt ut i färg, stil och oftast motivval... Själv är man van vid att se personer med plottrig americana.

Wannabe G antar jag att du syftar på latinsk-gotiska skrifter och nummer?
Citera
2017-07-05, 21:16
  #21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shazzles
Såg nån snubbe med G A M E - O V E R på fingrarna häromdagen, dock gäller det nog att du har resten av attributen därtill.
Haha! Det beror ju på fonten. Det passar ju även om man är en gamer liksom.
Citera
2017-07-17, 23:42
  #22
Medlem
Har tatuerat fingrarna, har inte fått någon negativ respons. Inte något positivt heller dock.
Men å andra sidan, jag jobbar inom vården, rätt WT.
Citera
2017-07-18, 10:53
  #23
Medlem
stora_ostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iHobo
Har tatuerat fingrarna, har inte fått någon negativ respons. Inte något positivt heller dock.
Men å andra sidan, jag jobbar inom vården, rätt WT.


Jag fick positiv respons på kontoret på jobbet i början när jag gjorde fingrarna, i övrigt har det precis som för dig varken varit hit eller dit med responsen...


Jag gjorde dock inte fingrarna som första tattuering, gjorde du Hobo?

TS kom ihåg att fingrarna kan vara ett ställe som är svårt att tattuera.
__________________
Senast redigerad av stora_osten 2017-07-18 kl. 10:55.
Citera
2017-10-16, 15:02
  #24
Medlem
Irrelefants avatar
Tatuera händerna gör man när man inte har plats någon annanstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback