Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-05, 10:46
  #13
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Om de är så unga blir det en annan syn på det hela än om en 50 åring gjorde det.Speciellt om det visar sig att hon var med på det hela.


Dumma Dumskalle

Är det en ny Kumla historia där tjejen inte fick lämna lägenheten invandrare osv
Citera
2017-07-05, 10:47
  #14
Medlem
Om häktningsförhandling redan är utsatt innebär det att häktningsframställan redan kommit in till domstolen. Ingen som kan ringa eller maila Västmanlands tingsrätt och begära ut handlingarna?
Citera
2017-07-05, 10:48
  #15
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbeviking
Om hon var med på en våldtäkt????

Inte att hon var med på en våldtäkt.Våldtäkt är aldrig okej. Dom kanske drack ihop osv sedan så hade hon sex med dom frivilligt just då. Efteråt så kanske hon berättade till någon och polisanmälde.Dom är ju barn allihopa så att säga. Sen så går ju ryktet garanterat i skolan osv. "där e horan" typ. Men jag vill bara poängtera att det är barn vi pratar om omyndiga personer hela högen.
Citera
2017-07-05, 10:54
  #16
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Inte att hon var med på en våldtäkt.Våldtäkt är aldrig okej. Dom kanske drack ihop osv sedan så hade hon sex med dom frivilligt just då. Efteråt så kanske hon berättade till någon och polisanmälde.Dom är ju barn allihopa så att säga. Sen så går ju ryktet garanterat i skolan osv. "där e horan" typ. Men jag vill bara poängtera att det är barn vi pratar om omyndiga personer hela högen.

De tre pojkarna som sitter anhållna är alla straffmyndiga.
Citera
2017-07-05, 10:56
  #17
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
De tre pojkarna som sitter anhållna är alla straffmyndiga.

Ja alltså det blir ju våldtäkt hur du än vänder på det för att hon är 14 år och dom är straffmyndiga 16 åringar.
Citera
2017-07-05, 11:03
  #18
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jex
Om häktningsförhandling redan är utsatt innebär det att häktningsframställan redan kommit in till domstolen. Ingen som kan ringa eller maila Västmanlands tingsrätt och begära ut handlingarna?

2 somalier och 1 som har somaliskt namn. Fixar dokumenten strax
Citera
2017-07-05, 11:04
  #19
Medlem
"Svenskar" och "16-åringar"? Om ni förstår.
__________________
Senast redigerad av werdo 2017-07-05 kl. 11:07.
Citera
2017-07-05, 11:04
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...dtakt-mot-barn





Så; alkohol förekom. Och pojkarna greps flera veckor efter händelsen.

Alkohol bland 14-16-åringar låter ju ursvenskt snarare än utländskt. Fyra svenska adhd-grabbar som tror att livet är en porrfilm är min gissning.
Citera
2017-07-05, 11:05
  #21
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
2 somalier och 1 som har somaliskt namn. Fixar dokumenten strax

Som vanligt, att tjejerna aldrig lär sig. Dessa somalier nu igen. . .
Citera
2017-07-05, 11:06
  #22
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Som vanligt, att tjejerna aldrig lär sig. Dessa somalier nu igen. . .

https://minfil.org/E1V7S9b6b8/V_stma..._Aktbil_15.pdf
https://minfil.org/F0VfS7b8b7/V_stma..._Aktbil_17.pdf
https://minfil.org/G8VeSdbaba/V_stma..._Aktbil_19.pdf

Jupp samma som vanligt

*bdir*hm*n, *bdir*hm*n -
N*r, N*radin Abd*llahi
J*ma, N*jib H*m*d

*=a,u,a
__________________
Senast redigerad av Universell 2017-07-05 kl. 11:10.
Citera
2017-07-05, 11:07
  #23
Medlem
Pgrafens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Antagligen så är detta en "riktig" våldtäkt. Jag ville bara peka på bristerna i lagstiftningen.

Jag håller med dig, våldtäkt kan betyda olika saker: våldtäkt mot barn som inte innefattar våld eller våldtäkt mot sovande, berusad eller medvetslös m.m. När det handlar om våldtäkt så är det ett väldigt brett begrepp.

Jag skulle gärna se en ändring av brottsrubriceringen, jag tycker att om det ska räknas som "våldtäkt" så ska våld eller hot innefattas. Om det inte ingår våld eller hot så ska det vara en annan brottsrubricering, fast med samma straff som idag naturligtvis, jag tycker ju inte att de andra brotten är mindre allvarliga, det är bara en fråga om semantik.
Citera
2017-07-05, 11:09
  #24
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
"Svenskar" och "16-åringar"? Om ni förstår.

Aj då ! Så är det tydligen inte då...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback