Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-29, 19:38
  #433
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Någon som vet om det finns någon pryl som fungerar som en timer och efter timers "slut" så rör sig ett finger (eller ngt liknade). Antingen trycker den eller åt sidorna

Tänkte er typ till en katapult som går på timer, där snöret släpps efter 1h

Skulle rekommendera dig att ta kontakt med en skola som utbildar elektriker. Finns fiffigt folk med tillgång till passande material.

(behövde en specialtimer en gång i tiden.., och..det ordnade sig där)
Citera
2017-07-03, 22:16
  #434
Medlem
Blyerts och Kol konstbutik?

Hejsan!

Jag ritar med hjälp av blyerts och kol pennor. Men jag undrar om det är någon som vet om det finns någon butik i stockholm som är inriktad på "kost" med hjälp av blyerts och kol? Det skulle vara kul att ha någon att bolla ider med och där det mesta av materialet finns.
Som det ser ut idag så får jag leta mig fram mest på amazon och beställa hem grejer och testa för att se om det är något att ha.

Eller finns det kanske något forum som är inriktad på sådan typ av kost/hobby?

Tack på förhand
Citera
2017-07-04, 05:59
  #435
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoj
Hejsan!

Jag ritar med hjälp av blyerts och kol pennor. Men jag undrar om det är någon som vet om det finns någon butik i stockholm som är inriktad på "kost" med hjälp av blyerts och kol? Det skulle vara kul att ha någon att bolla ider med och där det mesta av materialet finns.
Som det ser ut idag så får jag leta mig fram mest på amazon och beställa hem grejer och testa för att se om det är något att ha.

Eller finns det kanske något forum som är inriktad på sådan typ av kost/hobby?

Tack på förhand
Nej, det finns naturligtvis ingen butik i lilla Stockholm som bara vänder sig till en så otroligt marginell kundkrets och alltså bara säljer blyertspennor och kolpinnar.

Men, det betyder inte att du inte kan hitta "likasinnade" ändå.
För det finns ju ofta kvällskurser osv i "kroki-teckning" - som ju ofta utförs med just kol.

Du bör alltså söka dig till sådana kurser.
Där får du både teckna med kol, samtidigt som du kan titta på nakenmodellerna du ska rita av.

Kroki handlar oftast om att rita av nakenmodeller, i alla möjliga olika ställningar - på alla möjliga olika tider.
Syftet är att du ska bli bättre på att fånga modellens karaktär.
Citera
2017-07-04, 12:36
  #436
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Lyssna inte på den okunnige och raljante skribenten här ovan som enbart vill bättra på sitt inläggsantal!

IB Wahlström Konstnärsmaterial har ett brett utbud av det du söker!

Butiken ligger på Olofsgatan 10 och har öppet måndag - fredag 10-17.
Citera
2017-07-04, 22:27
  #437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Lyssna inte på den okunnige och raljante skribenten här ovan som enbart vill bättra på sitt inläggsantal!

IB Wahlström Konstnärsmaterial har ett brett utbud av det du söker!

Butiken ligger på Olofsgatan 10 och har öppet måndag - fredag 10-17.
Tack så mycket för ditt svar! Jag ska kolla upp det direkt ☺
Citera
2017-07-05, 18:34
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skoj
Hejsan!

Jag ritar med hjälp av blyerts och kol pennor. Men jag undrar om det är någon som vet om det finns någon butik i stockholm som är inriktad på "kost" med hjälp av blyerts och kol? Det skulle vara kul att ha någon att bolla ider med och där det mesta av materialet finns.
Som det ser ut idag så får jag leta mig fram mest på amazon och beställa hem grejer och testa för att se om det är något att ha.

Eller finns det kanske något forum som är inriktad på sådan typ av kost/hobby?

Tack på förhand

Kreatima, Kungsgatan 58,
Matton, Luntmakargatan 66
Konstnärernas centralköp Fiskargatan 1
IB Wahlströms Konstnärsmaterial, Olofsgatan
Sen har Clas Ohlson kol...
Citera
2017-07-05, 18:56
  #439
Medlem
Köpa balsaträ i Blekinge eller södra Småland

Letar efter en butik i Blekinge eller i södra Småland som säljer balsaträ. Någon som vet en RC-butik som jag kan vända mig till?
Citera
2017-07-13, 17:16
  #440
Medlem
Kaustis avatar
Jag skulle behöva en guldfärg som ska användas för att täcka en LP-skiva. Spray blir väl bäst antar jag. Nån som har nåt bra tips? Det är tänkt att användas till att göra en guldskiva för en kväll, så det kommer inte slitas någonting på färgen. Däremot är det najs om den är riktigt blank och fin i någon enstaka dag.

Finns det nåt bra som man kan få tag i i Stockholm eller får man satsa på Clas Ohlsons sprayfärgsburkar?
Citera
2017-07-17, 13:59
  #441
Medlem
Inte 100 på att detta är rätt tråd men jag prövar!

Vet någon om man på något vis kan köpa en sådan här i Sverige?
https://wipebook.com/

Vet någon om det finns liknande produkter mer lättillgängligt?
Citera
2017-07-17, 22:26
  #442
Medlem
Isnatts avatar
Hej!

När jag var liten (säg slutet 80-talet) så var högsta drömmen att få en liten högtalare att sätta på cykelstyret. Den var gul och man kunde spela upp ljud på den tror jag genom att trycka på knappar.
Jag minns det som att det var en liten mick med sladd till men kan minnas fel.
Nån som minns och vad den leksaken hette?
Citera
2017-07-25, 18:51
  #443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spikzter
Inte 100 på att detta är rätt tråd men jag prövar!

Vet någon om man på något vis kan köpa en sådan här i Sverige?
https://wipebook.com/

Vet någon om det finns liknande produkter mer lättillgängligt?
Hej

http://wipebook.se/ listar två alternativ man kan beställa från england. Har dock inte testat dem själv. Funderar på att beställa bägge och prova kanske - vad tror du?
Citera
2017-08-28, 10:25
  #444
Medlem
Haid-D-Salaamis avatar
Var köper jag smältdeglar? Ska smälta koppar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback