Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-09, 12:27
  #85
Medlem
Juntaneinens avatar
Fy fan, JÄVLA DN! Fick vänta i telefonkö i +30 jävla minuter innan nån dryg jävel svarade så att jag äntligen kunde säga upp skiten. Fuck jävla DN åt helvete!!!
Citera
2017-02-22, 00:49
  #86
Medlem
jag blev lurad att testa deras 1 månad för en krona erbjudande i januari, när jag kom på vad jag hade gjort gick jag direkt in på mitt konto och avslutade min prenumeration-

Fick även ett bekräftelsemail på att det var uppsagt, nu en månad senare trillar det ändå in en faktuta på 249 kr, någon som varit med om liknande?
Citera
2017-02-22, 09:31
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onoff93
jag blev lurad att testa deras 1 månad för en krona erbjudande i januari, när jag kom på vad jag hade gjort gick jag direkt in på mitt konto och avslutade min prenumeration-

Fick även ett bekräftelsemail på att det var uppsagt, nu en månad senare trillar det ändå in en faktuta på 249 kr, någon som varit med om liknande?

Gå till konsumentverket med mejlet och be om ersättning för förlorad inkomst.
Citera
2017-03-24, 23:06
  #88
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onoff93
jag blev lurad att testa deras 1 månad för en krona erbjudande i januari, när jag kom på vad jag hade gjort gick jag direkt in på mitt konto och avslutade min prenumeration-

Fick även ett bekräftelsemail på att det var uppsagt, nu en månad senare trillar det ändå in en faktuta på 249 kr, någon som varit med om liknande?

Hur har det gått, har du blivit av med blodsugarna?
Citera
2017-07-03, 20:57
  #89
Medlem
DN ringde imorse till mig och började prata om en provprenumeration(jag var tydligen kund där sedan tidigare) tjejen som ringde babblade på om att "det bara kostar 10 kr för en månad" hon pratade väl i 2 minuter, hon sa att jag hade varit kund där sedan tidigare och jag svarade okej.

efter 2 minuter sa hon "efter en månad kostar det xxx kronor" sen la hon på, jag tänkte va sjutton ringer dom mig bara för att säga det och sen lägga på? men nu när jag kollar mailen ser jag att dom tydligen påbörjade en prenumeration, jag fick inte ens godkänna. hon frågade inte ens om jag ville ha skiten utan hon bara pratade snabbt i 2 minuter sen la hon på.

får man ens göra så, ringa och sen lägga på för att sen börja en prenumeration? jag fick inte säga ett enda ord mer än "okej" som svar på att hon sa att jag varit medlem tidigare?

alla andra prenumerationer har det varit så att man fick svara "ja" på en massa frågor innan dom gjorde en till kund.

fysatan vad fult gjort men ändå jäkligt smidigt fiffel av henne. prata fort och låt inte kunden säga ett knyst för att sen lägga på snabbt som fan och påbörja ett abonemang på en sak man inte vill ha.
Citera
2017-07-03, 21:24
  #90
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
DN ringde imorse till mig och började prata om en provprenumeration(jag var tydligen kund där sedan tidigare) tjejen som ringde babblade på om att "det bara kostar 10 kr för en månad" hon pratade väl i 2 minuter, hon sa att jag hade varit kund där sedan tidigare och jag svarade okej.

efter 2 minuter sa hon "efter en månad kostar det xxx kronor" sen la hon på, jag tänkte va sjutton ringer dom mig bara för att säga det och sen lägga på? men nu när jag kollar mailen ser jag att dom tydligen påbörjade en prenumeration, jag fick inte ens godkänna. hon frågade inte ens om jag ville ha skiten utan hon bara pratade snabbt i 2 minuter sen la hon på.

får man ens göra så, ringa och sen lägga på för att sen börja en prenumeration? jag fick inte säga ett enda ord mer än "okej" som svar på att hon sa att jag varit medlem tidigare?

alla andra prenumerationer har det varit så att man fick svara "ja" på en massa frågor innan dom gjorde en till kund.

fysatan vad fult gjort men ändå jäkligt smidigt fiffel av henne. prata fort och låt inte kunden säga ett knyst för att sen lägga på snabbt som fan och påbörja ett abonemang på en sak man inte vill ha.
Si aldri "OK" eller "ja" til en telefon selger!
Citera
2017-07-03, 21:30
  #91
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Hur lyckades du ringa till halebop måste jag bara få fråga?

Gissar att ts slog in 013-4950742 på sin telefon och ringde?


Jag föredrar att som ts gör att ringa och säga upp.
Citera
2017-07-03, 21:33
  #92
Medlem
Lasermopsens avatar
De ringde mig från någon Bonnier bokklubb o jag uppfattade det som om jag skulle få en bok o sedan förslag på böcker att köpa. Men det började trilla in böcker med fakturor med en bindningstid. Fick inga eller meningslösa svar vid mail. Bad bl.a att få höra mitt muntliga avtal, men det fick jag inte. Vände mig till ARN o fick rätt o tillbaka pengarna. Böckerna har jag kvar efter ca 3 år, eftersom jag väntar på portopengar...
Citera
2017-07-03, 21:41
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Si aldri "OK" eller "ja" til en telefon selger!

hur sjutton skulle dom kunna få mitt okej till att jag ville ha tidningen?

om dom försöker använda mitt "okej" som ett godkännande via inspelning så måste dom i princip klippa bort nästa hela konversationen då jag sa mitt enda ord i början av samtalet.

så här skulle det se ut

DN: hej jag ringer från DN och ser att du varit medlem tidigare...

jag: okej

DN: *click*
Citera
2017-07-03, 21:48
  #94
Avstängd
Att säga upp TV licensen går däremot jättesmidigt. - Jag bara ringde och sa att jag kastat TVn och fick tom pengar tillbaka för perioden som betalats in i förväg.
Citera
2017-07-03, 21:48
  #95
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Juntaneinen
Fy fan, JÄVLA DN! Fick vänta i telefonkö i +30 jävla minuter innan nån dryg jävel svarade så att jag äntligen kunde säga upp skiten. Fuck jävla DN åt helvete!!!

Är det så många som ringer och vill säga upp prenumerationen?
Citera
2017-07-03, 22:05
  #96
Avstängd
Kollade upp vad peppers DN kostar på ett år. - Det är 11 328 kr

En kvällstiding kostar 22 x 365 = 8030 kr

11328 + 8030 = 19358 (nästan 20 000)

TV avgiften är 2 340 kr per år

Alltså om du istället sparar dina pengar och placerar det i tex en fond så kommer man nog upp till 300 000 på tio år. - Gör samma sak nästa tioårsperiod och låt då hela klumpsumman växa. Det kanske blir en mille på 20 år.

Vill du betala DN och Aftonbladet och TV-licensen varje dag i 20 år. - Eller vill du bli miljonär på din 40 årsdag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback